• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 21:59:22 följande:
    Aj då vännen.Hur starka är tabletterna du tar ?Om det inte hjälper borde du få andra tabletter för sen måste ju dom kolla upp tappa så tarmmarna inte tar skada av just detta oxå och dit liv inte skadas av detta Fan nu blev jag orolig för dig vännen
    vet inte hur starka de är, kortisonen är bara 5mg, men ska ta 6 om dagen, sen trappa ner en i veckan. De andra har väl inte lika stor "skada" på barnet, men man funderar på om närigen blir tillräcklig osv oxå....

För vissa kan det bli värre under graviditeten & jag tror det är så för mej, för det blir så stor omställning för min kropp....

inget att oroa sej för, isf för min lill* bebis...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 15:19:07 följande:
    Fladder eller som jag kallar det för ''fjäril'' hänner jag nästan varje dag men igår var det extra mkt så himal mysigt och så overkligt Är bara i vecka 11+4 vecka 12 och detta är tredje graviditeten så ja man kan känna snabbare Tror banne mig det är en liten flicka i magen hehe ja man säger ju om man väntar på en flicka är mamman snyggare jag känner mig skit snygg haha konstigt
    Jag har snarare hört att det är tvärtom, att man blir fulare när man väntar en tjej för hon "stjäl mammans skönhet". Men jag tror inte riktigt på det där faktiskt ;) Ska bli kul om någon av oss stämmer in HELT på skrönorna och sedan får det könet som det "ska" bli enligt skrönorna.
    Stoce skrev 2010-05-30 16:58:30 följande:
    Här är det oroligt för tillfället. DÅ jag gick på toa imorse kom det väldigt mycket brunt på toapappret. Torkade lite uppåt i slidan och det kom jättemycket brunt blandat med någon röd droppe också. Blev jätteorolig, och försökte känna på livmodertappen. Det verkade inte komma mer ur den, men ringde BB/gyn som bad mig avvakta. Nu under dagen så kommer det inte mer brunt, men det kommer en del rött fast jag TROR det kan komma från att jag var in och kände och torkade... usch, jag vet inte. Är ju i v 13 nu, (torsdag - v 14) och vill INTE förlora bebis...
    En av mina vänner fick så i samma vecka och det var ingen fara alls. Nu är hon i vecka 19 :)
  • Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-05-30 20:06:43 följande:
    hej hopp alla. har varit borta några dagar i storstan och hälsat på en vän. har varit supertrevligt men huvva ja har saknat mina små älsklingar och stora med. får se när man har chansen att resa iväg när man blir 3 barnsmamma. på ons går jag in i v.14. så nästa veckan ska jag boka in en tid för RUL. kul kul. på tis ska jag göra en glykosbehandling...någon som har gjort de? ha en supertrevlig morsdag alla mammor
    Vad är glykosbehandling för något? 
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 21:26:49 följande:
    NhjärtaD: Skrattar haha allså det e ju så jösses när jag väntade ebba så var jag så SNYGG haha När jag väntade Amadeus Herregud såg ut som om jag blivit tagen på väggen hahahaha skit ful såg ut som en melon i huvet Nu e jag snygg igen känner mig som en Topp modell hahahahaha tror jag e trött.. Hur har det varit med dig ? Hur har det varit med er alla andra ?
    Jag mår faktiskt riktigt bra *peppar peppar*
    Mår bara lite illa på morgonen och kanske spyr men sen mår jag bra resten av dagen. Är dock väldigt trött. Men imorgon ska jag få recept på lergigan comp så har jag det om det blir värre igen. Hittills har det gått upp och ner med illamåendet. Hoppas såklart jag slipper ta medicin men bra att ha om jag mår riktigt illa. :)
  • Momalicious

Vilken lång dag! Grattis till er mammor! Nästa år får förhoppningsvis jag också bli firad Idag har jag och sambon åkt runt till min mamma, min mormor och hans mamma. Så man är rätt trött. Åt jättegod middag också. Vi testade den där kräftpastan som är på startsidan fast vi använde räkor istället för det hade vi hemma. Var riktigt gott!

Imorgon ska jag till Ullared och shoppa loss. Hoppas det finns massa fina mammakläder :) Ska även reka lite vad de har för bebisgrejer som vi behöver och vad de inte har som vi får köpa nån annanstans. Vi ska ner när sambon har semester i sommar.
    Nu är det läggdags! Kram på er
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-05-30 12:15:44 följande:
    Åh vad underbart att det blev så fint av det hela ele så!Det hoppas vi självklart på!!! Bamsekramar Jag har med kännt det lite då & då...är i v 12+6 bara, men är tredje barnet så då kan man känna det lite tidigare Härligt va
    Ja hon var min lilla ängel i fredags! Särskilt när jag var ensam i detta.. men jag vet ju i hjärta och själ att ni var med mig! Sen ringde min man och peppade mig genom både veckan och hela helveteshelgen. Tillsammans är vi starka!
    Stoce skrev 2010-05-30 16:58:30 följande:
    Här är det oroligt för tillfället. DÅ jag gick på toa imorse kom det väldigt mycket brunt på toapappret. Torkade lite uppåt i slidan och det kom jättemycket brunt blandat med någon röd droppe också. Blev jätteorolig, och försökte känna på livmodertappen. Det verkade inte komma mer ur den, men ringde BB/gyn som bad mig avvakta. Nu under dagen så kommer det inte mer brunt, men det kommer en del rött fast jag TROR det kan komma från att jag var in och kände och torkade... usch, jag vet inte. Är ju i v 13 nu, (torsdag - v 14) och vill INTE förlora bebis...
    Säkrast att få det kollat! Så slipper du att oroa dig. Kastar iväg massor med styrkekramar till dig Stoce! kramar i miljarder!
  • MalakiW
    we wish for a baby skrev 2010-05-30 16:03:48 följande:
    Hej på er alla underbara!Jag kan inte riktigt släppa er än, är inne varje dag för att läsa hur de går.Ni ger mig hopp om livet.. Ni är så varma, underbara & härliga hela bunten!Jag fick min skarpning i måndags 9+6..Jag är så slut psykiskt & fysiskt, men jag finner styrka i er & den här tråden.De blir bättre med tiden, även om de kan kännas långt bort nu, till hösten är ivf nr 2 inplanerad.Önskar idag att himlen hade en telfon... Men jag är övertygad om att mamma både kan se mig & höra mina tankar där hon nu befinner sig!Stora styrke kramar vill jag skicka till mala...Jag vet vad ni går igenom & hur ont de gör i kropp & själ!Massor med kramar till er andra super tjejer oxå!
    Hej käraste vännen! Jag förstår vad du går igenom och delar dina känslor fullt ut!
    Klart att din mamma är där och vinkar till dig! Tror nog att er lill* är hos henne också!

Ska också köra igång på riktigt i höst tyvärr - lååååångt dit.

Har också väldigt svårt att lämna denna tråd - den är ju liksom "min". Det är ju här alla goa snälla underbara peppande människor finns. Tvivlar på att det finns ngn annan tråd som är så bra. Har blivit medlem i en tråd för dem som har svårt och få barn och de grälar nästa hela tiden..

Såg ditt meddelande i min inbox först nu... har varit borta hela dagen i GBG. Vi tar detta tillsammans!! Mot pluss!
  • MalakiW
    maddicken79 skrev 2010-05-30 15:26:50 följande:
    Hej hej...Jag kastar mig in här oxå då.. =)Jag fick veta i början på April att vi äntligen lyckats bli gravida efter flera år... Så den 7 december så är våra små tvillingar planerade till... Gjorde ett tidigt ultraljud så därför vet jag och har vetat ett tag att det är två små krabbater.. =)Jag måste säga att jag har hittills haft en väldigt trevlig graviditet.. utan illamående och liknande.. Det enda är att jag är hysteriskt trött.. Men det har man väl all rätt att vara.. =)
    Grattis! Härligt och häftigt med tvillingar! kramar i mängder!!
  • MalakiW

hey alla,
    Åkte upp och firade min mans brorsdotters ettårsdag i alla fall. Det var jobbigt men kanske bra för att kunna gå vidare rent psykiskt? Hade varit svårt att hitta på en anledning att inte åka upp - hade sett fram emot att få träffa lilla Nova. Sen hade vi lovat att hämta upp gammelfarfar och gammelfarmor på vägen och utan oss hade de också fått missa Novas födelsedag. Så vi åkte upp. Men det var väldigt jobbigt psykiskt och vissa stunder ville man rymma in på toan och gråta lite...

Sen var väl firandet väldigt uppstissat på alla sätt. De båda släkterna liksom tävlar om vems sida som älskar Nova mest och det är rena duellen mellan sidorna vad det gäller störst och dyrast presenter. Resultatet var att hela hallen och novas blivande rum var fyllt med presenter. Men Nova var urgullig och glad och det var ju det viktigaste.

• Minifer
    Ninnie81 skrev 2010-05-30 20:06:43 följande:
    hej hopp alla. har varit borta några dagar i storstan och hälsat på en vän. har varit supertrevligt men huvva ja har saknat mina små älsklingar och stora med. får se när man har chansen att resa iväg när man blir 3 barnsmamma. på ons går jag in i v.14. så nästa veckan ska jag boka in en tid för RUL. kul kul. på tis ska jag göra en glykosbehandling...någon som har gjort de? ha en supertrevlig morsdag alla mammor
    Glukosbelastning menar du? Jag har gjort det två gånger, första gången upptäckte jag att jag vhade gravdiabetes, andra gången var för att det inte alls var gravdiabetes utan typ 1  diabetes, haha! Så nu slipper jag göra fler gånger, men fårdäremot roa mig med att ta sprutor hela dagarna. Lovar att det är värre än belastningen :) Ta med dig en färk citron du kan klämma i så smakar det mer som lemonad!

Momalicious: Glukosbelastning går ut på att man utsätter kroppen för en sockerchock. Den mest snabbupptagna sockerform som finns är glukos, det sockret behöver inte brytas ner något i kroppen utan tas upp direkt. Därför chockar man kroppen med en stor dos flukos (jäkligt sött sockervatten helt enkelt, några deciliter) sedan väntar man ett par timmar och därefter kontrolerar man blodsockret för att se hur bra kroppen klarat av att hantera sockret. Om man inte klarar det så bra och alltså får ett högt blodsocker, så visar det att man har diabetes. har man låga siffror funkar kroppen precis som den ska och man har inte diabetes. Man kan få graviditetsdiabetes när man är gravid om man har anlag för det eller har några extra kilon på kroppen tex, eftersom kroppen påfrestas av att vara gravid. Ifall man får grav diabetes försvinner den efter förlossningen. Det är bara jag som har otur och upptäcker min alldeles äkta diabetes i samband med graviditet (den hoppade fram då pga belastningen). Det är viktigt att upptäcka om man har diabetes när amn är gravid eftersom det innebär lite större risker för mor och barn

Nu skall jag sluta lektionen, puss på er! Har lagt upp bilder i andra tråden =)

Malaki babe! Vi ses imorgon! Pöss!
  • MalakiW

Pöss Minifer BABE! Ses i morgon om typ nästan exakt 11,5 h!

God natt alla underbara!

Med er i ryggen är man stark!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)