• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    empans skrev 2010-05-28 07:42:27 följande:
    MalakiWTänker på dig! Det finns inte ord som räcker till..Många värmande kramar
    Hey vänner igen!
    Gårdagen var inte bra alls, men nu är i alla fall den delen över. Tog fem timmar innan det började blöda ngt överhuvudtaget och en läkare fick kallas in för att bedöma om jag blödde tillräckligt.Blöder fortfarande "för lite" och oroar mig för vad det ska betyda. Har därför fått en tid till en blödningsmottagning om ca 1 vecka.

Hade tur och fick ett eget rum och en egen toalett! Guld värt - var rädd för att behöva dela med ngn annan.

Hade  också tur och fick en sköterska som tog min smärta på allvar och jag fick därför allt smärtstillande som jag önskade. Massor med morfin.. Fick till och med med mig lite tabletter hem... Men det bästa var ändå sköterskans ord när jag berättade att man tidigare beskrivit att mitt foster bara guppade omkring utan liv på fostervattnet. Hon sa "Nu ska vi ta fostret i hamn". Det var det bästa hon kunde säga i denna situation och det har gjort att jag sluppit se den där bilden av en båt som guppar omkring. Nu är den lill* i hamn. Nu känner jag att jag har fått lite verktyg att gå vidare.

Tack för era tankar! Tror det var det som hjälpte mig att klara gårdagen någorlunda.
    {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-05-29 13:15:32 följande:
    Hey vänner igen! Gårdagen var inte bra alls, men nu är i alla fall den delen över. Tog fem timmar innan det började blöda ngt överhuvudtaget och en läkare fick kallas in för att bedöma om jag blödde tillräckligt.Blöder fortfarande "för lite" och oroar mig för vad det ska betyda. Har därför fått en tid till en blödningsmottagning om ca 1 vecka. Hade tur och fick ett eget rum och en egen toalett! Guld värt - var rädd för att behöva dela med ngn annan. Hade  också tur och fick en sköterska som tog min smärta på allvar och jag fick därför allt smärtstillande som jag önskade. Massor med morfin.. Fick till och med med mig lite tabletter hem... Men det bästa var ändå sköterskans ord när jag berättade att man tidigare beskrivit att mitt foster bara guppade omkring utan liv på fostervattnet. Hon sa "Nu ska vi ta fostret i hamn". Det var det bästa hon kunde säga i denna situation och det har gjort att jag sluppit se den där bilden av en båt som guppar omkring. Nu är den lill* i hamn. Nu känner jag att jag har fått lite verktyg att gå vidare. Tack för era tankar! Tror det var det som hjälpte mig att klara gårdagen någorlunda.
    ååh vad skönt att höra av dig, har tänkt på dig såååå mycket! Vad skönt att du fick massa morfin!! Vad fint sagt av sköterskan.*jättemegabamsekram*
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-05-29 14:19:44 följande:
    ååh vad skönt att höra av dig, har tänkt på dig såååå mycket! Vad skönt att du fick massa morfin!! Vad fint sagt av sköterskan.*jättemegabamsekram*
    hey vännen,
    japp fick precis vad jag behövde! Hon gav ett slut på den hemska bilden jag haft framför näthinnan i ca en vecka och gav mig ett inre ro innan allt satte igång. Berättade för henne innan jag gick igår hur mycket hon betytt för mig under dagen och hur viktiga de orden var för mig. Hon blev så glad för vad jag sa att hon började gråta och sen höll vi om varandra! Är så glad att jag lyckades stöta på en så underbar människa i vården, precis när jag behövde det. Tänk om alla var så varma som henne i vården! Så mycket psykiskt illamående man skulle slippa då. Funderar på att skapa en hyllningstråd till denna underbara människa.

Tack för att du finns Minifer!
    Megabamsejättekramar till dig också vännen!!! {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}
  • MalakiW
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-29 09:18:03 följande:
    Igår var jag helt jävla förstoppad och jag började må illa och gick till toaletten.Där började jag att må mer o mer illa och känner att antingen måste jag göra nr 2 nu eller spy.Nr 2 kom ut i massor (ursäkta) och jag började må ännu mer illa och började känna mig varm och svettades som bara den och det bara rann ner svett från pannan och kroppen.Jag börjar att kännat hjälp jag får ingen luft och var tvungen att öppna dörren ja nära så jag kan hålla i handtaget.Och ge mig själv luft medans jag känner att jag kommer att svimma nu vilken min som hällst.Så jag svimmade till och har smärtor i magen och känner att jag måste göra mer nr 2 men om jag nu skulle göra det skulle jag må ännu illare.Där satt jag medvetslös i minuter och känner att nu mår jag bättre och går sen till sängen.Springer in i toan igen och nr 2 lika med vattenFy fan vilken dag alltså!!!Klockan var 18.00 på kvällen och jag gick o sov vaknade upp nu.
    Usch vilken hemsk dag du måste haft igår vännen! Hoppas du mår bättre idag! Ibland kan rejält med sömn hjälpa! kramar i mängder!
  • linn78
    Hey vänner igen!Gårdagen var inte bra alls, men nu är i alla fall den delen över. Tog fem timmar innan det började blöda ngt överhuvudtaget och en läkare fick kallas in för att bedöma om jag blödde tillräckligt.Blöder fortfarande "för lite" och oroar mig för vad det ska betyda. Har därför fått en tid till en blödningsmottagning om ca 1 vecka.Hade tur och fick ett eget rum och en egen toalett! Guld värt - var rädd för att behöva dela med ngn annan.Hade  också tur och fick en sköterska som tog min smärta på allvar och jag fick därför allt smärtstillande som jag önskade. Massor med morfin.. Fick till och med med mig lite tabletter hem... Men det bästa var ändå sköterskans ord när jag berättade att man tidigare beskrivit att mitt foster bara guppade omkring utan liv på fostervattnet. Hon sa "Nu ska vi ta fostret i hamn". Det var det bästa hon kunde säga i denna situation och det har gjort att jag sluppit se den där bilden av en båt som guppar omkring. Nu är den lill* i hamn. Nu känner jag att jag har fått lite verktyg att gå vidare. Tack för era tankar! Tror det var det som hjälpte mig att klara gårdagen någorlunda.
    MalakiW: Har precis läst igenom vad som hänt (varit bortrest) och jag kan inget annat än att skicka en massa kramar till dej. Jätteledsen för er skull! Hoppas du mår bättre snart!
  • linn78

Hej flicks! Nu har jag kommit hem från en veckas "semester" i Spanien. Jag anser det dock inte vara semester att behöva åka runt och hälsa på 30 miljoner släktingar...

Här har jag gått in in v 14 idag! Bara ca 4 veckor till RUL, hoppas jag får veta tid snart så jag har något exakt att se fram emot. Längtar också efter att få känna de första rörelserna, borde ju kunna känna inom nån vecka om jag har tur. Då blir det hela lite mer verkligt, jag känner absolut ingenting förutom den förbannade foglossningen och så har jag en gigantisk mage=) Ska försöka komma ihåg att lägga in bild i veckan.

Några news? Nu börjar väl en hel del komma över den magiska 12 veckors gränsen?

• 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-29 14:38:29 följande:
    Usch vilken hemsk dag du måste haft igår vännen! Hoppas du mår bättre idag! Ibland kan rejält med sömn hjälpa! kramar i mängder!
    Det var jobbigt men inte lika jobbigt som du gumman har fått gå igenom{#lang_emotions_cry}
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-05-29 09:07:28 följande:
    Jobb heeela dagen idag. *suck*Ska kanske försöka gå lite tidigare. är fotbollsänka tills i kväll och har bara största dotern hemma (som "bor" i stallet) så det blir lugn skön kväll, antagligen med massa skit att äta...så jag kan lägga på mig ännu ett par kilo... Igår kväll var vi på bio. Mysigt!!Ska försöka gå ännu oftare nu och göra små saker som kommer vara krångligare sen med minibebis hos oss. Passa på att ta vara på minsta lilla egen tid. Viktigt viktigt!! Ha en härlig Lördag!
    Ja kronisk trötthet är det är med...känns jätte jobbigt och inte orka me nånting annat än och jobba. E helt slut och orkeslös,e så trött på de nu!Vill kunna göra saker utan att må illa el somna i ett hörn!!! Allt e jobbigt!
    Härligt med BIO,vad såg ni??
    Jessika82 skrev 2010-05-29 13:38:39 följande:
    Hur tidigt kan man känna bebisen?
    Med min första kände jag första riktiga sparken i v 21, och det är väl omkring där man känner riktiga sparkar. Man kan känna som fladder i magen lite tidigare, men de gjorde aldrig jag då min moderkaka låg i framkant,så jag fick snällt vänta på de riktiga sparkarna
    Hey vänner igen!Gårdagen var inte bra alls, men nu är i alla fall den delen över. Tog fem timmar innan det började blöda ngt överhuvudtaget och en läkare fick kallas in för att bedöma om jag blödde tillräckligt.Blöder fortfarande "för lite" och oroar mig för vad det ska betyda. Har därför fått en tid till en blödningsmottagning om ca 1 vecka.Hade tur och fick ett eget rum och en egen toalett! Guld värt - var rädd för att behöva dela med ngn annan.Hade  också tur och fick en sköterska som tog min smärta på allvar och jag fick därför allt smärtstillande som jag önskade. Massor med morfin.. Fick till och med med mig lite tabletter hem... Men det bästa var ändå sköterskans ord när jag berättade att man tidigare beskrivit att mitt foster bara guppade omkring utan liv på fostervattnet. Hon sa "Nu ska vi ta fostret i hamn". Det var det bästa hon kunde säga i denna situation och det har gjort att jag sluppit se den där bilden av en båt som guppar omkring. Nu är den lill* i hamn. Nu känner jag att jag har fått lite verktyg att gå vidare. Tack för era tankar! Tror det var det som hjälpte mig att klara gårdagen någorlunda.
    Grymt och behöva gå igenom något sådant! Skönt att du ändå till slut fick ett fint avslut på det hela! Nu e bebis i himlen och har de bra! Tänker på dig...många kramar!
  • MajMamman08
    linn78 skrev 2010-05-29 15:09:03 följande:
    Hej flicks! Nu har jag kommit hem från en veckas "semester" i Spanien. Jag anser det dock inte vara semester att behöva åka runt och hälsa på 30 miljoner släktingar...Här har jag gått in in v 14 idag! Bara ca 4 veckor till RUL, hoppas jag får veta tid snart så jag har något exakt att se fram emot. Längtar också efter att få känna de första rörelserna, borde ju kunna känna inom nån vecka om jag har tur. Då blir det hela lite mer verkligt, jag känner absolut ingenting förutom den förbannade foglossningen och så har jag en gigantisk mage=) Ska försöka komma ihåg att lägga in bild i veckan.Några news? Nu börjar väl en hel del komma över den magiska 12 veckors gränsen?
    Åh utomlands,så fusk! Vi vill så gärna åka utomlands i slutet av sommaren! Så underbart skönt och härligt! E trött på sverige nu! haha men de e nog för jag e trött på de mesta just nu,ingen energi till nånting!!
    Japp på måndag går jag in i v13
Svar på tråden December Bebis 2010 :)