• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Utomlands

NhjätaD

Jo det skulle man kunna säga! Fast jag var ut en runda och gick pa stan i morse och pa tillbakavägen vid typ 13.30 var det redan 27 grader i skuggan, jag tode jag skulle kola pa vägen och detta tog bort min känsla av att vara ny människa. Hur ska detta ga i sommar!!!

Majmamman

Fy vad hemskt! Hade oxa ngn vecka med mycket huvudvärk, som migrän fast värre, tog inga tabletter för jag vagade inte, men den försvann av sej själv, kan hända att det berode pa mitt höga blodtryck. Och bekymra dej inte vi är här för att lyssna pa varandra i glädje, sorg och i avkräkningar :). Om de inte hittar nagot vilket jag inte tror kanske du kan ga till en sjukgymnast för masage eller akupunktur.

Hjärtljud
    Jag har inte hört att det kan vara skdligt eller farligt??? Jag hórde min lilles redan i vecka 6 sen i vecka 8 med VUL och i vecka 11 och 12 med vanlig UL.
    Och lika härligt att fa se de varje gang!!! Man blir en riktig mjukis! Fast jag tror att det som har varit häftigast hitils förutom hjärtljudet som är det viktigaste är att se fossingana, ansiktet och händerna! Naw blir helt melankolisk när jag tänker pa det.

• AnnaCL
    MajMamman08 skrev 2010-05-31 13:52:30 följande:
    Ne de vet inte vad de kan vara e bara så rädd de e tumör el nåe...får alltid för mig de värsta! Kanske e så simpelt som bihålorna,vem vet! Men ändå otäckt!!Magnetröntgen hette de ja skulle på,hur funkar de??Vad e du sjuk då vännen??? kram kram
    Magnetkamera är inte röntgen vilket innebär att man inte utsätts för räntgenstrålar utan avbildning med hjälp av magnetfält. Detta är den bästa undersökningen i många avseenden, dels då det ej ger någon strålning och dessutom ger den bästa bildupplösningen. Tar längre tid än en röntgenundersökning, låter högre och man ligger i en liten tunnel under undersökningen. Det kommer att gå bra ska du se.
    Kramar!
  • Stoce

Tjoho! Vi har sett vår lilla bebis, en mycket aktiv sådan! De bruna flytningarna var ingen fara alls. Så fort han satte in VUL-staven så såg vi den, hjärtat slog och armarna viftade som bara den

Känslan är helt obetalbar, och min sambo... det var underbart att se honom. Han stod som förstenad och kunde inte släppa skärmen med blicken. Nu förstod han nog att han ska bli pappa. Lill*n snurrade så, så vi fick ingen riktigt bra bild, men bild har vi i alla fall med oss hem, uppsatt på kylen nu

Jag är i v 12+2, så två dagar tillbakaflyttade blev vi. BF 10 december. Världen är underbar!!!! {#lang_emotions_heart}

• MajMamman08
    AnnaCL skrev 2010-05-31 16:35:01 följande:
    Magnetkamera är inte röntgen vilket innebär att man inte utsätts för räntgenstrålar utan avbildning med hjälp av magnetfält. Detta är den bästa undersökningen i många avseenden, dels då det ej ger någon strålning och dessutom ger den bästa bildupplösningen. Tar längre tid än en röntgenundersökning, låter högre och man ligger i en liten tunnel under undersökningen. Det kommer att gå bra ska du se.Kramar!
    Dr ringe och han hade ringt upp till sjukhuset och de hade sagt att de gärna inte ville göra magnetröntgen heller pga av att jag var gravid. Vi ska avvakta tills på fredag,fortsätter min huvudvärk...(ja jag står knappt inte ut längre) så får de väl bli de ändå...finns inte så mycket alternativ
    Citodon tabl jag fick,hjälper inte heller,tagit idag men fortf ont!
    E som stickningar,pulserande tryck på höger sida. När jag böjer mig ner blir de värre,då känns de som om skallen ska sprängas och jag blir helt yr så ont gör de,sticker kraftigt då.
    Du va läkare va?? Vad för läkare? Tror du att de e jätte farligt med magnetröntgen?
    Först trodde han att de va propp,så jag fick ta prov på de,men de visade normalt. Hade hög sänka tror jag,hög infektion i kroppen i varje fall. Men kan ju bero på att jag just nu e förkyld,men de va ja inte för en vecka sen då typ allt började. Har nog haft de längre men inte lika kraftigt
    Fick samt pencillin mot bihåleinflamation,men tror inte att de e de,då ska ju lixom värktabletter hjälpa,samt inte kännas så annorlunda som de gör nu!!!
    ja blir inte klok på detta,e bara så skraj de ska va nåe tumör el nått!

Under tiden jag skrev detta,så fick jag kräkningar igen efter att ha tagit citodon,enligt läkaren kunde man inte få de??? oh de hjälper noll!!
  • MajMamman08
    Utomlands skrev 2010-05-31 15:59:48 följande:
    NhjätaDJo det skulle man kunna säga! Fast jag var ut en runda och gick pa stan i morse och pa tillbakavägen vid typ 13.30 var det redan 27 grader i skuggan, jag tode jag skulle kola pa vägen och detta tog bort min känsla av att vara ny människa. Hur ska detta ga i sommar!!!MajmammanFy vad hemskt! Hade oxa ngn vecka med mycket huvudvärk, som migrän fast värre, tog inga tabletter för jag vagade inte, men den försvann av sej själv, kan hända att det berode pa mitt höga blodtryck. Och bekymra dej inte vi är här för att lyssna pa varandra i glädje, sorg och i avkräkningar :). Om de inte hittar nagot vilket jag inte tror kanske du kan ga till en sjukgymnast för masage eller akupunktur.Hjärtljud Jag har inte hört att det kan vara skdligt eller farligt??? Jag hórde min lilles redan i vecka 6 sen i vecka 8 med VUL och i vecka 11 och 12 med vanlig UL.Och lika härligt att fa se de varje gang!!! Man blir en riktig mjukis! Fast jag tror att det som har varit häftigast hitils förutom hjärtljudet som är det viktigaste är att se fossingana, ansiktet och händerna! Naw blir helt melankolisk när jag tänker pa det.
    Ja jag får kanske testa de om de inget finns o göra
    Stoce skrev 2010-05-31 18:00:01 följande:
    Tjoho! Vi har sett vår lilla bebis, en mycket aktiv sådan! De bruna flytningarna var ingen fara alls. Så fort han satte in VUL-staven så såg vi den, hjärtat slog och armarna viftade som bara den Känslan är helt obetalbar, och min sambo... det var underbart att se honom. Han stod som förstenad och kunde inte släppa skärmen med blicken. Nu förstod han nog att han ska bli pappa. Lill*n snurrade så, så vi fick ingen riktigt bra bild, men bild har vi i alla fall med oss hem, uppsatt på kylen nu Jag är i v 12+2, så två dagar tillbakaflyttade blev vi. BF 10 december. Världen är underbar!!!!
    Så härligt längtar tills jag får göra NUPP om 1 vecka,men är lite skraj ändå,hihi!
  • Utomlands

Har lagt upp lite bilder i mag länken, :D

• 3 barns mamma84

Hoppas nu har det bra och bebisarna i magarna.
    Själv e jag helt slut i huvet och värker i bennen och är trött.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emelle

Hej tråden...har läst i kapp lite nu medans pojkarna äter kvällsmat
    Välkomna nykomnlingar i tråden.
    Kramar till er som blivit skrapade...

Snart är man i v. 12. Skööönt!
    Har kommit på om jag skippar sött/fett/friterat slipper jag det värsta illamåendet. Skönt att ha hittat en lösning. Har ju mått skit de sista veckorna. Nu är det mest tröttheten på em jag lider av som värst. Hoppas med et släpper mer nu när man kommer lite längre in i grav.
    Har beställt tid för 3D UL idag!!! Lika bra att göra det i god tid
    I v. 22 ska vi dit. Spännande!

Majmamma- Det är inte migrän du lider av? Domningar och ev synbortfall kan var tecken på det. Jag led fruktansvärt av migrän då jag väntade min första son. Var säker på att jag hade en tumör och genomgick undersökning sommaren efter han fötts för att utesluta något sådant.
    Det var "bara" migrän. men jag känner igen mig i det du skriver att det känns för djävligt och att man inte står ut. Bläää.
    Hoppas du får hjälp snart.
    Kan nästan lova att det är tableteerna du mår illa av. Jag kan INTE ta dom. Mår sämre än det är värt...

The Unknown-
    Sa BM här på vårt MVC att det var farligt att lyssna tidigt på hjärtljudet? jag har fått höra tidigt med mina andra barn...konstigt att dom inte säger lika...Vem har du?

• Emelle
    Stoce skrev 2010-05-31 18:00:01 följande:
    Tjoho! Vi har sett vår lilla bebis, en mycket aktiv sådan! De bruna flytningarna var ingen fara alls. Så fort han satte in VUL-staven så såg vi den, hjärtat slog och armarna viftade som bara den Känslan är helt obetalbar, och min sambo... det var underbart att se honom. Han stod som förstenad och kunde inte släppa skärmen med blicken. Nu förstod han nog att han ska bli pappa. Lill*n snurrade så, så vi fick ingen riktigt bra bild, men bild har vi i alla fall med oss hem, uppsatt på kylen nu Jag är i v 12+2, så två dagar tillbakaflyttade blev vi. BF 10 december. Världen är underbar!!!!
    GRATTIS!!!!!!!!!!
  • MalakiW
    Stoce skrev 2010-05-31 06:15:37 följande:
    Tack alla som skrivit till mig. Idag är det bara lite lite brunt kvar, antagligen det som ligger kvar sedan igår. Har inte haft ont, och känner mig relativt lugn. Ska ändå ringa till min gyn som gjort de tidigare VUL:en, för att få komma och kika. Tänker på dig Malaki som fick gå så länge, för att sedan få veta... Antar att man kanske nu får göra vanligt UL?
    Hey stoce - jag fick göra vul v8+1 just pga min oro för mina flytningar. Vilken vecka är du i nu? Du borde absolut få det nu.
    kram!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)