• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Utomlands

jag har lagt upp nagra bilder fran mitt Ultraljud förraveckan i Mag & Ultraljuds sidan :D jag är mattligt stolt! Den är min min min, ja o pappans förstass. Ha ha ha

Välkommen beingboring!!!

• maddicken79
    NhjärtaD skrev 2010-06-01 10:48:25 följande:
    enda jag äter som du har är folacinen....
    usch ja, stackars bebis på dagarna är det rätt lugnt, mest på morgon & kväll, så det kunde varit värre....men kan den dära läkaren ringa upp snart!!!

Det är skönt att veta vad det är iaf för dej...
    Ja det är skönt.. Men det har varit många års helvete innan vi ens visste vad det var för något.. dom tog till och med bemärgsprov på mig för dom trodde jag hade canser... Men idag så är det ganska så lugnt.. Jag åt bara kortison i början... Men då var jag väldigt dålig.. Nu är det ju det andra som gäller.. Men finns mycket som jag inte kan äta som t ex såg jag att du får äta järntabletter... Dom gjorde mig lika dålig som när jag har mina skov... Så jag fick järn sprutor istället vilket var betydligt bättre för mig.. =) Hoppas dom ringer dig snart.. Inge kul alls att gå å vänta på att dom ska höra av sig.. =(
  • maddicken79
    Småstadsbönan skrev 2010-06-01 11:53:06 följande:
    Vad konstigt vad läkare kan säga olika, för min har sagt att fostret tar vad den behöver och att det inte skall påverka.
    Det är nog väldigt olika var man bor i landet.. Men man kan ju inte annat än att ta deras ord och tro på det.. För man vet ju inte mycket själv egentligen... det är bara att försöka sköta sig själv och sin kropp så bra man kan helt enkelt och hoppas att det går bra.. =) det enda jag är en smula orolig över nu är att jag går ner i vikt.. Men det ändrar väl snart på sig.. =)
  • MajMamman08
    wildahallon skrev 2010-06-01 10:49:15 följande:

Snart kan jag inte hålla mig längre. Vill skrika ut till hela världen att vi väntar bebis! =D

V.13 imorn då :) Vet faktiskt inte när vi ska berätta det. Våra familjer och närmaste vet om det, bara "allmänheten" kvar..
    Så nu är det väl dax att må bättre snart? Spyr fortf varje morgon, och kan bara äta småsmå portioner på dagarna, annars kommer det upp! TRÖTT på det, kan jag lova! Jag älskar mat, jag vill ha maaat! {#lang_emotions_laughing} 

Lägger in kort på magen direkt jag har tid, när jag inte jobbar så mycket. DÅ ska ni få se på svullen mage, ser ut som jag ska föda vilken sekund som helst! :o

Vill med skrika ut att jag e gravid Men väntar lite! De närmaste vet inte om de ens,hihi Men efter NUPPet nästa vecka ska vi berätta för lite fler,men resten får allt vänta lite till
    beingboring skrev 2010-06-01 14:49:16 följande:
    Hej! Får man hoppa in här? Jag är 25 år, från Stockholm och väntar vårt första barn den 10 december. Vecka 13 nu med andra ord {#lang_emotions_smile}

Imorgon ska vi på KUB UL så jag är lite nervös idag. Första gången vi ska på UL så det blir det första riktiga livstecknet. Lite pirrigt och lite oroligt. Såklart.

Hur är det med er? Några fler som valt KUB-test? Några fler som är från Sthlm?
    Välkommen Jag har BF 12 dec så e med i v 13 idag Ska oxå göra KUB test måndag nästa vecka,e både förväntansfull och nervös! Du måste berätta hur de gick på ert KUB och hur man såg bebisen
  • Utomlands

Jag ahr redan skrikit ut det gick inte längre ha ha ha! La upp Ul bilderna pa Facebook och plötsligt fick man en massa förvanande men glada mail :D

• Minifer
    Utomlands skrev 2010-06-01 17:09:51 följande:
    Jag ahr redan skrikit ut det gick inte längre ha ha ha! La upp Ul bilderna pa Facebook och plötsligt fick man en massa förvanande men glada mail :D
    oh vad kul, så ska jag med göra när vi varit på KUB tänkte jag, hihi! Jag hinner inte meeeed härinne! :D Läser ikapp imorgon när jag är piggare!
  • ÄlskarMina

Usch idag blev jag inte glad! Imorgon var det ju dags för NUPP-test, men min BM ringde upp mig och sa att det stället jag skulle till hade haft sönder sin UL-apparat. Och jag som är i v.14 börjar ju få panik ang. NUPP då man bara gör det till v.13+6 (alltså sön för min del). Så jag blev såå ledsen och besviken!! Hon sa att hon skulle kolla runt lite i andra kommuner i landstinget om de hade tider och sen skulle hon ringa upp. 

En halvtimme senare ringde hon och sa att grannkommunen hade tider på tors. men då bara ett UL för att fastställa graviditetslängden. Alltså inget NUPP-test. Så jag tog det iaf.  
    Ville ju egentligen bara se på bäsen och att sambon skulle få kunna va me denna gång. 
    Så slutet gott allting gott-UL en dag senare men ingen riskbedömning.  
    Vi som hade tagit ledigt imorgon för detta! Nu får jag jag ta ledigt ytterligare en dag då det redan satts in en vikarie. Sambon kan däremot hoppa in och jobba imorgon som vanligt. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Minifer
    ÄlskarNova skrev 2010-06-01 18:01:47 följande:
    Usch idag blev jag inte glad! Imorgon var det ju dags för NUPP-test, men min BM ringde upp mig och sa att det stället jag skulle till hade haft sönder sin UL-apparat. Och jag som är i v.14 börjar ju få panik ang. NUPP då man bara gör det till v.13+6 (alltså sön för min del). Så jag blev såå ledsen och besviken!! Hon sa att hon skulle kolla runt lite i andra kommuner i landstinget om de hade tider och sen skulle hon ringa upp. 
    En halvtimme senare ringde hon och sa att grannkommunen hade tider på tors. men då bara ett UL för att fastställa graviditetslängden. Alltså inget NUPP-test. Så jag tog det iaf.  
    Ville ju egentligen bara se på bäsen och att sambon skulle få kunna va me denna gång. 
    Så slutet gott allting gott-UL en dag senare men ingen riskbedömning.  
    Vi som hade tagit ledigt imorgon för detta! Nu får jag jag ta ledigt ytterligare en dag då det redan satts in en vikarie. Sambon kan däremot hoppa in och jobba imorgon som vanligt. 
    men vad surt! Hade du lämnat blod eller skulle ni bara gjort själva ULet? Finns det bara en ynka UL-apparat i hela kommunen??? Låter ju jättelite?
  • ÄlskarMina
    Minifer skrev:
    men vad surt! Hade du lämnat blod eller skulle ni bara gjort själva ULet? Finns det bara en ynka UL-apparat i hela kommunen??? Låter ju jättelite?
    skulle bara göra NUPP:et, inget blod alltså.
    Nä, men det är så att i den kommunen har de s.k. "tränings-UL" där BM utbildar sig till att göra NUPP-test och den UL-apparaten som de BM använder till just det hade gått sönder. Det finns alltså fler men inga fler tider den dagen då det bara var 1dags varsel. och den tiden som jag fick på tors är hos en BM som inte utbildar sig till detta och därför blir det inget NUPP utan bara en vanlig koll och uträkning. Är ju som sagt kort om tid att göra NUPP då slutet av denna vecka är sista chansen för det. Surt men sant..

Aja, bara jag få se en liten sprattelbäse så är jag nöjd! {#lang_emotions_baby}
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • 3 barns mamma84

Berätta för mig nu lite vad som har hänt och jag såg en ny hehe stort grattis och välkommen
    Jag ska äta nu och sen så kan jag snabbt berätta att jag gjorde illa magen idag fick cykel styret på magen men allt är helt i sin rätta var hos läkaren bebisen mår bra enligt den iaf haha den sprattlade till i magen *lycklig gravid mamma''
    Lite öm i magen men allt är okej

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)