Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 13:07:16 följande:

mamma smurf:

Kan amma men får likom inte mkt får kanske ungefär 6 ml om jag skulle pumpa ut båda brösten ..
    Så jag ger det jag har och kan och ger 2 ggr 120ml på en hel dag hmm vet ej men
    Han var långa sovpass men är uppe mer men sover längre och då ammar han och får 120ml sammtidigt.

Tror nog din tjej får det hon behöver hon lär ju inte svälta men alla bvc jag tycker bara dom ska alltid överagera på barnens vikter det är så stressande för oss mammor ibland.
    Min Ulla hon är en ängel !!
    Hon stressar inte och tycker att mannen här får i sig allt han behöver

Glad
    Jovisst är alla barn olika, och ja...jag trodde nog att hon fick i sg tillräckligt, men om hon "bara" gått upp ca 10g på en vecka, så är det ju inte mycke...så kanske borde få i sig mer.....å ANDRA sidan ....
    så är det ju som du säger oxå, de ÄR anska hysteriska med vikten på Bvc...åt BÅDA hållen...

så...hmmmm... den gyllene medelvägen e nog bäst...
    ge lite mer å kolla hur Ellie tar det, vill hon inte HA mer så äter hon ju inte, så enkelt e de*ler*...

ska nog inte "nojja" som man gör, fast svårt e de, FAST man har 2 killar sedan innan, som e fullt friska, så är det svårt att INTE oroa sig.... 
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2011-01-13 13:21:19 följande:
    Agnes är ju 3 veckor i dag.
    Tror inte alls du behöver bry dig om att dom "gnäller" på bvc.
    Är hon mätt och nöjd och sover gott och inte går NER i vikt skulle jag inte oroa mig alls.

Och har hon dessutom växt 5.5 cm är det väl inte konstigt om hon inte "tjockat" på sig OCKSÅ. Eller?
    Du och 2 barns mamma84 har såååå rätt.....jag ska inte lyssna på "gnället*

Som du skriver oxå, så har hon ju längat på sig ganska redigt, så att hon inte "tjockat på sig"  borde ju vara ganska självklart ja*ler*
    Tänkte inte så långt själv*S*

TACK{#emotions_dlg.flower} 
    Nu känns de bättre=) 
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 13:42:02 följande:
    mamma smurf:
    Det kommer gå bra hon växer som ogräs så det är ingen fara en rund o go bebis är alltid det bästa
    Kanske liiite jobbigt att hålla om längre pass när man har en arm som man ska typ ''laga mat med'' hahaha

Åh imon ska jag till läkaren med Elias precis som Bvc besök men läkaren tittar och ser att alt är som det ska med denna pojken.
    Få se om han gått upp o så
    Ska sen fråga om hans vänstra öga sen han föddes har ja då båda ögon haft gul gegga som ''sömn gegga'' men sen tvättade vi bort detta och den anda vänstra ögon har det inte velat försvinna alls jag tvättar o tvättar med gummet vatten men NEJ det är så geggigt att han öppnar ögat o det är gul tråd gegga lilla pojken ..
    Ingen ögon inflamation det har vi kollat och både läkaren och bvc säger att det är ingen infektion  hmmm vad fasiken är det då ??
    Så imon ska jag be efter mer råd av honom.

Nu är avslaget BORTA med 100% idag kanske kanske ska jag våga ha sex ?? hmm tänker ja jag borde nog sambon börjar bli liiiite för gnällig haha
    Så shit 5 veckor ca tog det att få det över med avslaget .. Lycklig ..
    ang det gula klegget...Läste någonstans att årkanalerna på de små inte är hel färdigutvecklade, så att det lätt blir "stopp" i dom, därav att de kan få sånt gult klegg...kanske de din lille har?
    Isf stog det att man skulle göra som du, torka utifrån ögonvrån, in mot näsan med ljummet vatten, och sedan kunde man även "massera" undre ögonlocket, så att "stoppet" löser sig...då skulle man dra med fingret utifrån och in mot näsan några ggr, inte hårt, utan bara "smeka" typ....
    Kanske något att prova?
  • mamma smurfen
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-13 14:30:54 följande:
    Åh tack så mycket det känns så jobbigt när han har så mycket gegga vid ögat
    Jag vågar inte ta mot näsan utan från näsan och utot så det inte blir värre ..
    Hoppas det blir bättre snart ..

Har din haft detta ?
    Ska genast in och titta men nu ska lillen upp
    nej min har inte haft det, inte mer än att det ibland kommer tårar iom att hon suger ganska kraftigt när hon äter*er*
    antar att det blir lite av ett "baksug" då*ler*

Ja nu ska jag passa på att ta en go dusch , lillan somna för en stund sedan, så bäst att passa på  
  • mamma smurfen
    Willes Mamma 08 skrev 2011-01-13 15:02:04 följande:
    Det va svamp Albin hade på tungan,men de va så lite så vi behövde inte behandla det,men bled det värre skulle vi köra med vichy vatten o topps, som ni sa.
    Men svampen, e ju nu livrädd att jag ska få de på mina bröst??
    nån som vet hur det smittar o hur det i så fall ser ut och hur man blir av med det i så fall??

Sen skulle vi köpa sempers magdroppar så albin blir lite hårdare i magen o inte bajsar lika mycket som nu pga av att jag äter antibiotika.......ja min mage e helt kass just nu ac medicinen så albins blir ju det med. men inget gnäll el så från hans sida,så han verkar inte lida av det.

Men vart köper man sådana droppar??
    Sempers magdroppar köper man på apoteket, men det är kylvara, så fråga i kassan efter det=)

För oss tog det ett dygn så märktes det en bättring på Ellie, men det KAN ta upp till en vecka innan man märker skillnad....
    Vi kör med dropparna för att hon verkar få magknip annars....nu e de symptomen HELT borta  

Ludicrous: prova med sempers magdroppar du med, om du inte märker att de blir bättre innom några dagar....
    Miniform e ju för att lösa upp luftbubblor i magen, om han är gasig och får magknip av det, medans Sempers magdroppar r en bakterie som normalt finns i tarmen, som ska hjälpa till med att spjälka maten(mjölken), så de "löser" lite olika problem har jag läst.... 
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-01-13 15:12:21 följande:
    Vart är vår Emil ? :( han skriker o skriker. Han har varit världens mest nöjda o lugnaste unge, så pang, magknip??!! Min stackars lilla älskling :( köpte minifom igår och det står att det tar 1-2 dygn, men idag har det bara blivit värre o jag känner mig helt VÄRDELÖS som inte duger :(
    ang Tors så hitta jag detta...

http://www.apoteket.se/privatpersoner/levamedsmabarn/common/SpaltFraga.aspx?questionID=36346
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2011-01-13 15:36:07 följande:
    Han har ätit, bajsat o sovit. Det är svårt att få honom att rapa, har provat både att hållapå med benen o lagt honom på axeln o duttat i rumpan. Han spänner sig o blir högröd sen blir han ledsen o inte hjälper. Verkar göra ont iaf för han kan ligga nöjd o titta omkring så helt plötsligt skriker han till .
    Stackaren....vet hur ledsen å maktlös man känner sig.....e han lös eller hård i magen?

Kan ju vara något du ätit oxå, om du ammar menar jag?

Vi rapar lillan genom att låta henne "rida ranka"  på knät, man håller under armarna, å låter huvudet vila i händerna, samtidigt som man gungar/stöter benet upp å ner( hoppas du förstår, svårt att förklara mig).....att rapa på ryggen funkar inte alls på Ellie nämligen, men detta funkar=)
  • mamma smurfen
    LokesMammi skrev 2011-01-13 16:16:28 följande:
    Hej tjejer!

Har nu kommit hem från BB! Läser inte igenom det som skrivits sen jag skrev sist. =)

Den 11/1 kl 23.07 kom våran lilla Loke till världen. Nästan ett dygn efter vattenavgång. Han är helt underbar o go och sover väldigt mycket. Han vägde 3700g och var 49cm lång. Föddes fem dagar för tidigt. Bild läggs in sen när jag lagt in dom i datan. Vi alla tre mår bra och han lider av gulsot. Ska på återkoll imorgon o se vad de säger om han behöver sola eller inte! =)
    GRATTIS=){#emotions_dlg.flower}Skål

skönt att höra att ni mår bra

Ang gulheten...försök låta Loke sova vid fönstret när det är ljust ute iaf, det är ju ljuset som bryter ner det gula...
    Min ena son föddes i V35 och vart gult, visserligen mitt i Juni, men då fick vi rådet att låta honom sova i ljuset från fönstret, så vi "slapp" sola på BB.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)