Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-07-26 16:18:48 följande:
    Ni som är medlem i libero. Har ni fått paket från libero. 6månaders paketet? Jag har inte det o jag har mejlat o frågat men inte fått svar!!!! :/
    vi fick brev som man lämnade och fick paketet på lindex
  • thegoddess

Moma: nån njurstens anfall eller? Låter Inge skoj ju.

Ang mammighet. Det är ju pappa som är hemma nu när jag jobbar. Vi delar på allt. Och det går bra. Ronja är underbar bara magen är bra. Den är hård ett par ggr i veckan och då är det skit. Däremot har märkt av att hon gnäller om hon inte ser nån av oss nära.

• thegoddess
    NhjärtaD skrev 2011-07-28 21:13:42 följande:
    Hoppas du får svar Majorima så de kan hjälpa dej!!

Här hemma har jag nu en 8 månaders underbart söt tjeja som älskar att äta & prova ny mat!!
    Men annars är det en jobbig period nu, jag kan inte lämna rummet utan att hon skriker, hon vill inte sitta själv på golvet om inte jag sitter ner med henne, går knappt att hon sitter i samma rum som jag medans jag gör nått annat utan jag ska vara med hela tiden, helst ska hon vara i famnen, bäst är väl att ge henne den närheten hon behöver just nu men är inte så lätt när man har syskon med. Vi skulle precis börja vänja henne med att somna själv i sängen nu, men det får vi avvakta med tills denna period slutar....Nån mer? Har hört att detta brukar komma vid 9 månader ca.

Men så länge jag är med så är livet underbart Då finns det nog ingen gladare & nöjdare unge

Nemi älskar oxå & bada, roligast har hon med storasyster, guuu vad de skrattar, härligt & höra, man blir nästan tårögd!!

På måndag åker syskonen till sin pappa, de ska vara borta 1 vecka Jag har aldrig varit utan dem så länge....känns inte nått kul faktiskt...
    samma här men har hört det är rnt 6 mån och ronja är 7. hon kan byta från världens mysigaste till den grinigaste på 1 sek bara hon inte är ensam

bada i lilla plastpoolen är det roligaste som finns hihi
  • thegoddess
    ludicrous skrev 2011-07-30 12:27:43 följande:
    3 ggr på en dag? Här bajsas det 3 ggr första timmen på morgonen ;)
    de är inte det som oroar på natten?
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-07-31 22:06:22 följande:
    Ja, får testa kanske. Han måste ju dricka!
    jag har oxå tittat på dom dryckerna men har tänkt att jag inte ska vänja henne vid att dricka nåt som är så sött även om det inte är socker tillsatt.
    jag började med vatten med smakisarna vid 3.5 månad och gett henne varje dag till slut drack hon i sin vanliga nappflaska och nu dricker hon som en häst. kissar som en tok haha hur länge har du försökt med vatten?
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-08-05 14:35:45 följande:
    Jag orkar inte längre! Jag ger upp! Nu vill jag o vill inte sluta amma! Han är rödprickig o kliig igen! Vette fan vad det kan vara nu? Majs? Har maizena i hans såser, majsvälling, majs gröt. Kanske blev för mkt majs! :( Han får kött o potatis o sås o grönaker till lunch, majs gröt till frukost, risgröt till kvällen o majs välling inför natten! Han äter bara halvaportioner o dricker inte vatten så jag ammar efter varje mål! Men får väl ge ersättning ist. Om det är inte är den han reagerar på, men borde ha gjort det tidigare tycker jag!
    Orkar inte längre! När ska detta sluta????? :(
    Lättare o sluta amma helt o bara ge honom mat, då är det lättare o se vad han reagerar på. Som jag sa till sambon, svårt o veta om jag får i mig ngt han inte tål, enklare om det var JAG som hade all denna allergi, då märkte jag om det var ngt tok, men nu när det är han så blir det mkt svårare! :/
    inget så enkelt som värmeutslag? det fick ronja under blöjkanten ... tvättmedel? men det har ni säkerligen tänkt innan. hur är det med pälsdjur och sånt? om inte ni har kan ju bekanta ha osv.
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-08-05 17:14:37 följande:
    hur ser värmeutslag ut? parfymfritt tvätt o sköljmedel. Mormor o faster har djur men längesen han träffa dom!
    han har utslagen i nacken, på armar o sen är han röd i knävecken
    tycker utslagen e ganska lika dom ronj hade vad jag kan se. nacken och ryggen blir ju väldigt varmt när dom ligger och tex bilbarnstolen. ronja fick ligga mer utan blöja eftersom det blev under blöjan precis ovanför svanskotan.
    jag kan inte ha heltäckande kläder när det är som varmast det är skugga som gäller och solhatt.
    hoppas att det är det ochingen nu allergi som ploppat upp.
  • thegoddess
    LokesMammi skrev 2011-08-05 19:33:28 följande:
    Ja, jag har ingen aning. Tänkte promenera till bvc nästa vecka för o väga honom på den som står framme o då se om det finns ngn där som har tid med mina frågor! =)
    Har honom i bara blöja nu o haft det i några timmar. Han kliar sig sådant så jag vill ha på honom en body, men får inte för sambon! :/
    han har inte ätit nån frukt? ja gå du dit och be dom kolla på det om det håller i sig

har ju sen haft eksem själv och vet att det kliar av kortison med.. typ att det liksom läker då kliar det på nåt vis
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-07 11:17:42 följande:
    Natten gick jätte jätte jätte bra han somnade kl 19.30 sov till 06.00 jag hade dörre öppen till vårt sovrum så jag kunde höra honom men han tappade nappen 1 gång och alla dessa timmar ingen mat alls.
    Så jag har idag fått sova ut och gud så skönt. 
    jag tror att man väcker varandra när man sover i samma rum. man tror att dom vaknat fast dom bara vände sig osv. i början vaknade jag heeela tiden. ronja har sovit i eget rum sen 1 månads ålder. vaknar oftast runt 3 och får stoppa i nappen. innan gav vi mat för vi trodde hon var hungrig men hon var nog bra arg att hon vaknat typ haha
Svar på tråden December Bebis 2010 :)