- 

Emelle skrev 2010-04-21 16:29:04 följande:Oj blev inte lugnare nu, men får försöka tränga bort det iaf...ele ringa en gyn mott för ett VUL. - 

Skönt att era VUL går bra

Jag är med en av de som oroar sej, fast med det illamåendet jag har just nu så är det nog inget fel, för jag kräks nog närsom helst. uuuaahh
  tycker inte om detta. försöker äta lite hela tiden, men hur lätt är det när man tror man ska kräkas hela tiden.
Jag har iaf fortf inga ömmande bröst??? Någon mer?
 - 

Okej, hoppas att allt är bra, ska lägga mej i soffan nu & känna att allt är normalt.Minifer skrev 2010-04-22 11:03:10 följande:ååh vad härligt!!Jerseygirl: jag skall göra nupp o kubb. Förra graviditetet hittade de på RUL tecken på både Downs syndrom o edwards syndrom. Då var jag i v 19. Down är en sak, men edwards är inte förenat med liv utanför livmodern. Kul att behöva antingen föda ett barn som dör direkt efter förlossningen vilket man vet halva graviditeten, alternativt att döda ett barn vars sparkar man känner hela dagarna. Veckan efter fostervattensprovet var INTE kul om vi uttrycker det milt. För att undvika att någonsin hamna i den sitsen igen skall jag nuppa och kubba, för abort i v 13 är inte kul heller, men då känner man inte sparkar iaf.NhjärtaD: Mina bröst är precis som vanligt, ingen skillnad alls och helt oömma :)sorry att jag spammar, blir så dumt när man har flera sidor att svara på. Själv är jag inte det minsta orolig av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte kan få in i mitt huvud att jag är gravid! Är helt chockad av att det tog sig på andra försöket och får bara inte ihop det. Kände mig som att jag satt och fantiserade ihop allt hos BM och nu känns det som att jag tror det när jag ser det på ul. Har ju knappt några symptom heller vilket gör det ännu svårare att ta in.
Inga konstigheter här inte, men jag säger som min kompis som fick sitt tredje nu i vår, att man har juh 2 friska barn sen innan, vad säger att man ska få lyckas en tredje gång? - 

Hej alla!!
Vilken tid det tagit för mej att läsa igenom allt
  Men envis som jag är så ska jag!
Har måt skit från v 7 med illamående & kräkningar, men nu har det varit lugnt i 2 dagar, peppa peppar!! Vecka 9+1 idag! Hoppas jag kan börja njuta nu!!!
Grattis till alla små hjärtan!!
Har inte fått se nått ännu. Har juh inte fått några komplikationer. Är helt inställd på att jag kommer få se två små där inne...
Snart kommer mina vilddjur hem, äta lite mellanmål sen till mormor så jag kan åka & jobba.
Jag är med nojjig emellanåt....samtidigt kan man inte göra så mycket åt saken tyvärr....
Namn kommer vi nog ha jätte svårt att bestämma oss för ele rättare sagt komma överens om...men vi har ett tjej namn som vi är ganska överens om...
  Enya.
Herregud, jag ska bli 3 barns mamma detta året!! Helt ofattbart fortf faktiskt....
kram på er alla!
 - 

Gaaah, jag som trodde det hade släppt nu, men jag mår sämre igen, inte som innan men inte lika bra som igår
  jag blir knäpp på det här, vill bara sova hela tiden...stör mej på min stackars sambo hela tiden & tycker inte han förstår tillräckligt hur dåligt jag mår, trots att det är han som städat varje vecka typ & tvättat.
Varför mår jag så här
 Får även ångest för att jag inte känner mej glad över den lill* bebisen....
Håller jag på & bli knäpp???
 - 

Ja jag håller nog på & bli knäpp eftersom ingen svarar på mitt tidigare inlägg

Vi har redan börjat ta magbilder

Natti natti med er!
 - 

Hahaha tack!Minifer skrev 2010-05-05 23:24:14 följande:Du låter inte alls knäpp, du låter gravid
Mitt illamående kom v7 & har inte släppt ännu, v 10, men det börjar bli bättre iaf.AnnaCL skrev 2010-05-05 22:43:49 följande:Hur är det med erat illamående, kommer det och går? Avtog illamåendet och när under era förra graviditeter? Jag mådde som mest illa förra veckan men det är bättre nu och nu kan jag äta igen och inte bara dricka juice, äta isglass och jordgubbar. Kanske börjar bli bättre, även om det kommer lite nu och då. För visst vill man ha kvar gravsymtomen till viss del:)
Har inte mått illa med mina andra två, första lite på morgonen innan jag åt men sen var det inget mer.
Ja det vill man, så man kan hantera det iaf
Usch vad tråkigt med otrevliga läkare!TheUnknown skrev 2010-05-06 08:07:30 följande:Hej alla "tjockisar" (inte än va?) Var på kuratorsamtal och VUL i tisdags. Det var tydligen för tidigt föratt se något mer än hinnsäck på VUL och läkaren jag hade var så otrevlig :( Men jag fick en ny tid och ska kolla på måndag igen. Hoppas att få se något då.Mitt illamående har avtagit :S och jag är i v 6+0 idag! Det har gått lite upp och ner hela tiden, några dagar med illamående, andra utan. Däremot har jag börjat svälla upp på kvällarna! Magen blir hård och uppsvälld och gasig ;P Inte så rockigt kanske ;)Annars syns det inget, var rädd att det skulle synas tidigt denna gång när det är andra barnet, men det verkar inte så, även om jag känner att jag inte kan dra in magen lika bra längre, och på jobbet känns det som att det syns så jag går och drar i kläderna hela tiden :P
Jag sväller med upp på kvällarna som attans, sen på morgonen är det bara en lite put mage
Är nog som sagt mensen som skulle kommit nu...shiny02 skrev 2010-05-06 08:34:42 följande:morrn alla v9 ( 8+1 ) vaknade av att jag har äckliga bruna flytningar... skit rädd nu att nr2 också ska komma ut. någon annan som har bruna flytningar? är detta tecken på missfall eller?Skönt att få en bm man vill halitenskatt skrev 2010-05-06 09:10:28 följande:Hej tjejer!! Var på inskrivning igår & är så glad över att jag fick barnmorskan jag ville ha <3 Har fått en tid till blodprov inför KUB-testet. Fler som ska göra det? "Ett KUB-test (Kombinerat ultraljud och biokemi) är ett kombinerat ultraljud med blodprov. Här mäts mängden av graviditetshormonet beta-hCG och moderkakshormonet PAPP-A. De två hormonerna varierar på ett speciellt sätt om det finns sannolikhet för att fostret har Downs syndrom eller en annan kromosomavvikelse." www.minbebis.com/kub-test.html
                     - 

idag har jag varit hos tandläkaren, får inte äta på en stund & jag mår så dåligt, fryser, mår as illa, jätte hungrig.
Jag som mådde så bra imorse

Sambon får komma hem & hjälpa mej med lunchen, för jag bara spyr om jag ska göra den.
annars är det bra
 - 

Haha tummen upp3 barns mamma84 skrev 2010-05-08 10:15:17 följande:Igår åkte gravid byxorna på mamma jeansen och gravid tröjan oxå Nu känner jag mig redo för 9 månader hahahaO så det underbaraste BRÖSTEN har börjat små värka nu hihihihi Magen är sig själv och har gått ner till en lite liten bebis kula åååh jätte mysigt och kåtheten är tillbaks *Skrattar*
Kunde ni håller er?MalakiW skrev 2010-05-08 14:09:12 följande:Idag om typ 2 timmar kommer mannens pappa med sambo samt hans farmor och farfar.. De är jättenyfikna och mannens farmor har de senaste åren haft som vana att "råka" lägga handen på min mage och "känna" efter... får se om hon lyckas hålla sig idag. De vet inget än och ska inte heller få veta förrän om två veckor.. hoppas nu att allt går vägen...Och idag är det min första icke-bruna-flytningar-dag (på typ 2 veckor).. Hoppas nu att det håller i sig så jag inte får ngt mer idag och inte mer sen heller..kram!
Vet precis hur det är, pluggar hemma & har inte orkar på hela veckanMomalicious skrev 2010-05-08 17:28:51 följande:Var tvungen att läsa ikapp mig lite. Igår låg jag bara helt utslagen. Idag med egentligen. Mår såå illa hela tiden. Enda som hjälper lite är att äta, och jag kan ju inte äta hela tiden. Så det suger. Särskilt nu när det är sista veckorna i skolan och man har övermänskligt mycket att göra.. Fy fan. Idag går jag in i vecka sju. Min mamma, den eviga positiva källan, sa att då är det ju "bara sju månader kvar". Vadå bara?! Jag tycker det känns som en evighet. Sen sa min kära sambo igår att han minsann vill att bebisen ska vara ute redan. Jag sa att jag gärna vill få vara gravid först. Sen är det väl smart om man har NÅGOT innan bebisen kommer också ;) Hoppas att mitt illamående släpper lite, annars blir det att åka till apoteket och köpa på mig allt som kan hjälpa och funkar inte det så blir det att storma en läkarmottagning och kräva droger haha. Hoppas ni mår bättre än mig :)

Känner mej helt värdelös då man inte orkar nånting.Usch din stackareensammamma skrev 2010-05-08 17:41:30 följande:Jag mår så illa så jag ligger å kräks hela dagarna.. Ena stunden svettas jag å nästa fryser jag som fan... Jag får inte ens behålla maten jag äter å knappt de jag dricker... Så här har jag mått nu i över 1 vecka...
Har en sambo med som inte tycker det är så kul, men jag försöker oxå ta en lur på dagen, ibland hjälper det, ibland inte.ÄlskarNova skrev 2010-05-08 18:33:29 följande:Är också sjukt trött!! Somnar runt åtta på kvällarna och sambon är lite ledsen för det då han inte får tid med mig..så idag gick jag och sov/halvsov 1½timme. Hoppas det hjälper nu. Ska nog börja med det tror jag..en lur sådär på dagen när jag kan. Har köpt lite saker: filt och påslakanset och en mobil till framtida vagnen. Var och tittade idag i en barnaffär på lite bebissaker och drömde mig bort. Men usch vad dyrt allt är. Alltså vad kostar egentligen en sängmobil? I affärerna tar de 459kr! Det är ju fasen inte klokt egentligen. Men visst-man gör det till vad man vill. Behöver ju inte köpa allt man ser.. - 

Nu har mitt illamående avtagit lite, men kommer & går. Tröttheten är extrem nu istället.
Lustigt att alla graviditeter kan vara så olika. På bra & dåliga sätt

Ska på inskrivning på måndag.
  Sonen är sjuk så han kanske får följa med.