AnnaCL skrev 2010-05-19 22:27:29 följande:
 NhjärtaD: här kommer ett lass. Jag är helt chockad över mig själv. Skulle egentligen behövt plugga men istället har jag rensat och städat lägenheten. Sjukt svettig har jag varit hela dagen och helt slut. Men det bästa är att mitt illamående håller sig bortanär jag gör annat än ligger ner, det är hurra!
Åhhh tack! Tror det hjälpte lite för jag känner för mer idag  

Ska rensa lite i köket iaf efter pluggandet, kan bero på vädret kanske oxå  

Momalicious skrev 2010-05-19 23:34:51 följande:
Idag har varit en konstig dag. Mådde småilla på morgonen men rätt bra jämfört med hur jag mått tidigare. Gick ut och satte mig i solen efter frukost och pluggade och hade en sån konstig känsla i magen. Efter ca tre minuter rapar jag, tror jag, och kräks helt utan förvarning. BLÄ. Så har det fortsatt hela dagen, fast utan illamående. Trodde inte ens det var möjligt att spy utan att må illa och idag har jag inte ens tagit postafen så det var riktigt konstigt. Var tvungen att vara ute/vara nära toaletten hela tiden ifall om att. Jag fick ingen förvarning nån gång! Helkonstigt Hoppas jag slipper surprise-spyor imorgon när jag ska till skolan haha. Vill inte berätta för klassen än och vill inte att de ska tro att jag är magsjuk eller nåt. Nu är det dags för mig att sova, är supertrött men har kämpat igenom mig dagen för att plugga. Natti natti!
Usch det lät inget najs du!!!
MalakiW skrev 2010-05-19 23:39:04 följande:
Vad alla verkar få gå på inskrivning tidigt! Jag ska ju inte gå förrän v15, men har iofs varit på ett hälsosamtal i v7.. Men en dum fråga i sammanhanget: Vad händer egentligen på en inskrivning? Tas det prover och kan man hoppas på ett UL?God natt alla goa tjejer!
Tas bara prover & lite sjukdoms bilder & tidigare graviditeter & förlossningar osv. så är det här iaf!
AnneliY skrev 2010-05-20 01:50:20 följande:
Hejsan,kul med en tråd som det skriv flitigt i!!Jag är gravid med BF 24/12 enl mensen,eg tror jag det är några dagar senare efs jag inte brukar ha äl dag 14 utan snarare dag 17-20 så UL nästa torsdag får ge mig mer korrekt svar ,då är det även inskrivning...Jag tror jag är antingen i mitten eller i slutet av vecka 9 nu...Har en son född 8/1-09 så det blir väl nästan precis 2 år mellan barnen,sååå spännande...Har  mått rätt kasst första veckorna men nu mår jag något bättre iaf...lite trött och mår illa till och från bara...
Heeej  

Fick med en son i jan-09! Sen har jag en dotter sen 06 med!
jag har med mått kasst, men är nästan helt okej nu  

Juvel skrev 2010-05-20 06:00:38 följande:
God morgon tjejer!Uppe med tuppen idag, ska dels jobba tidig dag idag och dels har jag så svårt att sova. Någon mer som har det? Jag kan inte somna om när jag vaknar på natten fast jag är sååå trött...Välkomna alla nya, roligt att det är så många nu:)Och kul med hus! Vi köpte vårt radhus för snart två år sedan när dottern var bebis och de tär det bästa vi gjort. Att bara kunna öppna dörren så hon kan rusa ut och leka med alla barn är fantastiskt.Jag har också fått mage, men det kan väl inte vara möjligt? Det är ju fortfarande bara tarmarna för bebisen är ju inte större än en jordgubbe typ. Det kan ju vara så att det lägger snart men för tillfället är det svårt att dölja och jag vill absolut inte berätta än för omgivningen...Vi fick tid för KUB redan om knappt två veckor (blodprovet är redan taget) en jag sköt upp det. Vill gärna har passaerat 12 fulla veckor med lite marginal så den 7 juni ska vi dit. Hoppas allt ser bra ut då fortfarande (japp, är fortfarande orolig...).Som omföderksa här går man till BM för hälsosamtal så fort man plussar typ, inskrivning i vecka 8-12 och sen tillbaka i vecka 25! Känns ganska skönt när det är andra barnet att inte behöva gå så ofta i början, det är ju i slutet det händer grejer och är spännande;)Ha en bra dag allihop, här ser det ut att bli varmt, varmt, varmt:)
Vi har med kanon väder idag  

Mopplis skrev 2010-05-20 06:19:22 följande:
I helgen flyttar vi till hus- så skönt!!På tal om gravidförsäkring så har jag en från folksam, grund inte utökad. För när jag fick hem försäkringspapperna blev jag väldigt misstänksam för den täcker inget av det som är vanligt i sjukdomsväg för barnet och då kan det lika gärna vara...Annars va det högre ersättning om barnet dog och det skiter jag i faktiskt- de pengarna kan de stoppa upp i röven- nu ska ajg till jobbet och sedan inskrivning TJOHO!!!
Åhhhh vad  kul  

ja det har du helt rätt i, de pengarna vill man juh inte ha!!
Lycka till på inskrivningen!!!