Inlägg från: wildahallon |Visa alla inlägg
  • wildahallon

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-09-02 19:24:38 följande:
    Ni som har köpt spjälsäng osv "redan", när sätter ni upp den? Har någon redan gjort det?
    Min spjälsäng kommer imorrn, det tar emot att sätta den nere i ett "smutsigt" förråd tills bebis kommer så det känns mer rätt att sätta ihop den då å ställa den på plats men det kanske är knäppt att göra det tre månader i förväg?Skäms Jag kommer inte bädda i ordning den såklart för de sängkläderna hinner ju bli dammiga innan de ska användas.

Tänker på "hur det ser ut för andra". Har redan fått en del hånleenden för att jag i princip e klar med inköpen så folk skrattar väl ihjäl sig om spjälsängen kommer upp nu?!
    *försöker att inte bry sig*
    {#emotions_dlg.flower}

äh, jag är klar med klädinköpen, har beställt barnvagn OCH satt upp sängen (och bäddat, kunde inte hålla mig...)
    man ska inte bry sig i vad andra tycker. Jag gillar att vara förberedd, man vet faktiskt inte när bebis kommer. När min moster som är barnmorska berättade att de hade en bebis född i v.22 på hennes neonatalavdelning tänkte jag; "äh vafan, klart man kan vara förberedd nuuu!" Men jag är lite kontrollfreak.. Dessutom kommer jag gå hela hösten utan pengar, vore idiotiskt att inte handla på mig bebissaker nu!

• wildahallon

Alltså, vissa pratar om att välja mellan vaginalt eller kejsarsnitt.. Är det olika i olika län?
    För här måste man ju ha extrem förlossningsrädsla och gå till läkare och psykologer för att få en snitt. (om allt annat är bra såklart).. Trodde sjukhusen bara gjorde snitt då barnet eller mamman hade komplikationer?

• wildahallon
    Heavengirl skrev 2010-09-07 07:14:08 följande:
    Ett tips är att prova Weledas havandeskaps olja. Jag smörjer in magen med den varje dag! Ingen bristning än, är snart i v 26 Glad

Finns även ett billigare alternativ på sådan olja på Apoteket...men vet inte hur effektiv den är!
    jag har smörjt mig med den varje dag.. jag har kanske 10 bristningar på låren och 10 på tuttarna, och det kommer fler hela tiden............

dock ingen på min baotamage ännu :s
  • wildahallon

Xylocain finns på apoteket, fruktansvärt bra till många saker.
    Hade herpes i mina yngre dar (eller har, det går ju inte att bota)
    men när jag får blåsor, down there så funkar xylocain TOPPEN! smörjer in, och känner
    ingenting, blir helt bedövat! Så det tänker jag verkligen ha hemma tills man fött :)

• wildahallon
    trav3lla skrev 2010-10-08 16:01:42 följande:
    Vad är TUL (tillväxtultraljud) - som jag förstått väntar inget mer ultraljud för oss (hade ett v.18 är nu 29+2) så vad gör att man får ta sånt?
    Tror det är olika vart man bor.. och hur graviditeten går.
    Här i Dalarna får man bara ett ultraljud i v18-19
  • wildahallon
    SaraKlippan skrev 2010-10-13 12:57:56 följande:
    Just det... jag är lite orolig också... :(
    Vissa här skriver om att ni inte känner så mycket rörelser just nu...
    Jag tycker att jag aldrig har kännt så där jätte mycket rörelser :( Många skriver att det är full rulle och att era små håller er vakna på nätter och ni känner det hela dagarna osv... Det gör inte jag :( Känner nästan aldrig av bebis på dagarna och ibland känner ja något på kvällen... varför är min så fruktansvärt lugn? Är det något som är fel på honom? Blir så orolig... Har aldrig fått en spark eller något som är så stark så att de gör ont och jag har aldrig sett rörelserna utanpå magen... får ingen respons när ja buffar på magen eller så som ni skriver att ni får!

Har ju fått höra hjärtat hos BM och det lät bra men kan ändå inte riktigt släppa min oro :(

Det är säkert inget fel o bara ja som är nipprig... men tycker det är sååå synd att inte alla får göra TUL... det är så lång tid mellan RUL och BF tycker jag...

har en i min föräldragrupp som knappt kännt sparkar (är i v.33) hon har vart på extra ultraljud, men den lille mådde prima! Alla är olika. Vissa är sprattliga bebisar, vissa är lugna :) Förstår att man kan bli orolig. men sparkarna på revbenen osv är inget jag rekommenderar, haha. uuaah vad ont det gör :(
  • wildahallon

Igår kväll började jag få ont i magen.. Har haft förvärkar tidigare, men då har jag en, sen kommer nästa flera timmar efteråt!

Men nu! Får värk med ungefär 10 min's mellanrum.. ända sen igårkväll.. lyckades sova, men nu på morgonen satte det igång igen.. Men jag är ändå inte orolig, för det måste ju göra ondare än såhär om det är pågång? Det är så att man måste stanna upp och koncentrera sig.. Men det är ju uthärdligt... Vad tror ni? Ska jag ha såhär till v.40? :s då säger jag upp mig! är i v33+5 nu..

Och SaraKlippan.. Min bebis har inte vänt sig än heller.. Därför detta är lite extra nervöst... Jag ska KRÄVA snitt om han kommer för tidigt.. Vägrar en sätesförlossning som förstföderska... :p

• wildahallon

Nej fyy f*n.. nu har jag värk hela tiden känns det som..
    Dock är jag en envis kossa som ringer till farbror doktorn när man är halvt död, så
    blir inge ringa förlossningen ;) känner mig så fånig, vill inte åka 8 mil för att höra där
    att allt är normalt... Men håller det i sig över natten så ringer jag.. Hållt på i ett dygn nu..

• wildahallon

Mina värkar avtog :) skönt! så lilleman ligger kvar därinne, och det hoppas vi han gör tills han behagar vända sig neråt ;) Går in i v.35 imorrn, känns som olidlig väntan..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)