Inlägg från: wildahallon |Visa alla inlägg
  • wildahallon

December Bebis 2010 :)

Vi ska köpa en skötbädd att ha på tvättmaskinen, så praktiskt att ha vid rinnande vatten Glad

• wildahallon

Alltså, vad packar ni för väska till bebisen. Det enda man behöver är kläder att åka hem i/filt och babyskydd. ELLER? allt finns väl på sjukhuset?!

• wildahallon
    Emynem skrev 2010-11-26 10:14:50 följande:
    God morgon!

Om 4 dagar så flyttar vi till huset och jag måste packa ner allting själv för maken jobbar hela helgen!
    Skit drygt när man knappt orkar röra sig!
    Men men...

En fråga till alla mammor här inne, hur engagerade är era män i graviditeterna?
    Typ, frågar dom en massa saker, följer med till BM, köper grejer etc etc? 
    Min sambo har varit med på ul och alla barnmorskebesök (exotiskt har jag hört, haha)..
    Dock har han inte varit med och handlat grejer, utan tycker jag kan göra det.. Ger han mig pengar,
    så är han glad att han slipper ;). (killar i affärer...) Fast jag är  ju rätt nöjd över att få välja allt själv ;)
    (utom vagnen såklart, den var han med och bestämde)

Dock är han väldigt insatt i vilken vecka jag är i och så.. Varje Onsdag vaknar jag av; "älskling, nu är det vecka 38!!" osv, haha!
  • wildahallon
    MFJG skrev 2010-11-29 08:06:29 följande:
    Domningarna och smärtorna i mina händer har blivit mycket värre över helgen. 
    Jag undrar varför? Någon som vet? Kan det vara hormonpåverkan? 
    Jag har sviiinont i händerna speciellt. Och speciellt på natten ;s..
    Kan knappt öppna flaskor osv. Känns som riktig träningsvärk!
  • wildahallon

Här är en till det står still för. Har molvärk, men det har jag haft i över en veckas tid nu så jag har inga förhoppningar. Har ju bf den 14;e, så ett tag har han ju på sig!

Han har även fixerat sig nu.. Jag kan knappt gå eller sitta? Känner ni också så? HAha, känns som jag fått en riktig spark mellan benen.. gör så jävla ont och trycker på :p

• wildahallon

JAg tror typ mitt vatten går hela tiden, men det är flytningar. Haha, känner mig så äcklig.

• wildahallon
    Karttikeya skrev 2010-12-07 18:38:24 följande:
    Har börjat få lite öh.. "sendrag" i ljumskar och nederdelen av magen, när jag reser mig och går. Även när jag vänder mig hastigt i sängen eller sträcker ut benen. Känns ungefär som träningsvärk. Någon som känner samma sak? Tungan ute
    JAG! Har konstant "sendrag", eller träningsvärk i heela kroppen. Speciellt benen! :p

Och jag missade också bf-listan, men får skriva in när bebis kommer sen ist :)
  • wildahallon
    Stefanie skrev 2010-12-07 20:20:16 följande:
    Jag kom förresten upp ur badet nyss. Har legat där i två timmar och kollat på min favoritserie på datorn med tända ljus. Gjorde hårinpackning, skrubbade kroppen där jag kom åt och har till och med nästan lyckats fila fötterna lite. Och rakat mig överallt där jag ogillar hår. Blev stolt för att jag "lyckades" så bra och visade sambon som försökte berömma mig men började skratta när han såg hur mycket jag har missat. Jag kan ju inte se hur misslyckat det blev så jag är nöjd ändå!

Nu ska jag se om jag orkar diska lite och sväng ihop någon mat. Har blivit bortskämd av sambon hela dagen och känner att jag behöver göra någonting om jag ska kunna sova i natt. Vi sov ju ganska sent idag och jag har bara suttit rätt upp och ner hela eftermiddagen... 
    Vet du hur avundsjuk jag blev nu? Jag vill också ha badkar! :(
    Försökte raka pussyn nyss, gick.... inte. ;) haha. men benen vart lena! ;D
  • wildahallon

Mitt vatten gick 01:40! :O
    Har bf 14 december så lite oväntat, då jag varit inställd på att gå över då jag
    är förstföderska.. Ligger nu och ser film och väntar på starkare värkar eller kl.8
    då jag skulle åka in på kontroll om inte jag åkt in tidigare. Sambon sover, nästintill
    tvingade honom somna om, han behöver all energi han kan få. Själv springer jag på
    toa en gång i kvarten och tömmer överfylld binda med vatten! :p

när jag stod i duschen och vattnet rann kom känslan på riktigt för första gången.
    fyfan, nu ska han ut.. AAAAAAJ. Men så glad att bebis tänkt komma snart, var så rädd
    för att gå över till jul. Nu håller vi alla tummar för att en frisk bebis kommer ut närmsta
    dagen/dagarna!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)