Inlägg från: wildahallon |Visa alla inlägg
  • wildahallon

December Bebis 2010 :)

Våran lilla Varg kom i Torsdags :) Förlossningen tog (från första värk) ungefär 30 timmar och var enligt
    mig själv väldigt dramatiskt. Men nu är han här. Världens finaste, <3

Han kom 5 dagar för tidigt, och hade vattenavgång :)

• wildahallon

Här är våran lilleman, nu 5 dagar gammal. Varg :)
  • wildahallon

Åh vad skönt att det inte bara är min bebis som är kvälls-surig. Speciellt tråkigt för min karl som kommer hem kl 6 varje dag, och då kinkar lillen tills han somnar på kvällen :(.. och det är bara jag som kan få tyst på honom, då blir karln lite ledsen :(.

• wildahallon

Jag har inte en bebis som sover bra..:(
    han sover högst 2 timmar åt gången, och gnäller och grinar och måste matas varannan timme.
    han kan äta 150 ml, 4 gånger per natt!!! Är inte det mycket? ;).
    Dock verkar han inte ha ont i magen alls, utan är bara pigg och blir arg när jag försöker få honom att sova :p
    vi har provat både sempers och nan.. han sover i egen säng, för när han sover hos oss vaknar han varje gång jaf rör mig...

kvinnor, ge mig tips!

• wildahallon

Han sover många gånger men högst en kvart åt gången. tror han inte får nån ro på dagarna :/

• wildahallon

Har provat ha han i vagnen, men det funkar sämre än spjälsängen.
    Han sover på mig ibland, men lika då - högst en kvart.

Vi har ingen diskmaskin,  hehe! Men tvättmaskin också funkar? ;)

Är väl bara "stå ut" och hoppas det blir bättre. Men man vill ju gärna prova det mesta..
    går under utan min sömn.. :P

• wildahallon

Min mens kom för några veckor sen (ammar inte..) och jag och sambon har sexat 2 ggr.
    Direkt efter han kommit (BÅDA GÅNGERNA) slår det mig... "vi har inget preventivmedel..."
    Är så van med pstaven i armen.. :p så länge sen vi hade sex, så man har inte huvudet med,
    man är så uppe i det..

så tänker jag.. Vad är oddsen att bli gravid på de 2 gångerna.. Och så slår det mig; Vi har blivit gravida
    2 gånger. (en abort, och en son) och det var båda gångerna bara ett samlag den ägglossningen... så
    vi verkar ha relativt enkelt att bli gravida.. Vill verkligen inte ha barn än, sonen är ju bara 8 veckor.
    Men jag kommer på mig själv att gå och små-hoppas, haha. Men är jag inte gravid nu, så blir det
    spiral, annars kommer jag vara gravid snart igen..

jaja, bara vänta på tant röd... har ju helt glömt när mensen kom, och därav vet jag inte om ägglossningen. Men tänkte testa mig i slutet på nästa vecka.. om inte mensen kommit då såklart :)

• wildahallon
    linasmama skrev 2011-02-04 17:26:42 följande:
    Jag saknar absolut inte att vara gravid, det är bland det värsta jag varit med om. Finns inte en chans att jag kommer gå igenom det en gång till! Inte en förlossning heller för den delen.. Jag har två barn nu, det får räcka..

Hur mycket ska en två månaders bebis sova ungefär per dygn? Sixten sover ca 12 timmar/dygn, jag tycker det känns som alldeles för lite, svärfar sa att jag måste missa när han sover men hur 17 kan man missa när ens bebis sover?!
    vad säger du kvinna? min son är 8 veckor och sover högst 8 timmar på natten, och kanske 1 på dagen :p
    det är nog olika för alla bebisar. dom sover nog så mkt dom behöver:)
  • wildahallon

Men jaha? :p haha. vad äre för fel på min son som sover så lite då :s.. hur mkt ska dom sova då?

• wildahallon

Herregud. Lyckades få till det igår.. Inte ofta man kan sexa med en bebis :p...
    nu iaf (den här gången med) lyckades vi tydligen pricka in äl... så nu ska man ha en sömnlös
    tid till, till mensen vill dyka upp.. Och när den gör det, ska jag sätta i spiral, haha..

Här är vår lilla kille, Varg 10v :)
  • wildahallon

Nä, blire så blire :) Men blir det inte så blir det spiral ;)

• wildahallon

Usch, jag hoppas ni inte trodde att jag göka med Varg i sängen! :o, haha!
    Han sover i sin spjälsäng :) vaknar var 3-4e timme och ska ha mat!

Har inte varit på  efterkontrollen ännu- bara av lathet :p
    Dock kunde jag inte hålla mig så jag övertalade mannen om att vi kunde fiffilura lite ;)
    Jag vart sydd rätt mkt, och tänkte, ifall inte det var läkt skulle det göra ont..
    Men det känns precis som att ha sex förut. SÅ EFTERLÄNGTAT då vi inte av flera olika
    anledningar hade sex när jag var gravid :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)