• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Minifer
    MalakiW skrev 2010-06-05 17:32:40 följande:
    hey vännen! :Glad
    Härligt med NUPP och härligt med v12!
    Vad sägs om att luncha nästa vecka? Kanske efter ditt NUPP? Så kan vi fira det!  Ska träffa en vän som precis fått barn på tisdag (hjälp!) och hade varit skönt att träffa dig efteråt! Kommer vara en pärs att klara det!  Så vad sägs om onsdag eller torsdag? Kramar i mängder vännen!
    Ska vi satsa på torsdag? Jag har Nuppet på onsdag. Brrrrrr, så jäkla nervös är jag!!!
    TheUnknown skrev 2010-06-05 20:33:06 följande:

Hallå hallå =)

Fler än jag som är otroligt känsliga? Jag är jättekänslig och gråter massor för ingenting och är otroligt jobbig mot min sambo, tycker inte att han visar kärlek och så, fast jag mkt väl vet att han gör det.. så jobbigt, stackarn får stå ut med mycket :(

Vi ska inte kolla kön, om det nu blir en bebis. Är fortfarande helt inställd på att vi kommer få samma besked som malakiw när vi gör NUPP UL, och det är inte förrän i slutet på juni, så jag får väl gå å vara säker på det ett tag till.
    Mår inte så mkt illa, mest när jag är hungrig, men jag har ju inte mått så illa någon gång direkt...men känner av i ryggen mer nu när jag jobbar däremot!! Skitjobbigt..

Dock har jag två punkter i livmodern, eller där den borde vara ungefär, men mer ut på sidorna, kanske runt äggledarna, som hugger till ibland eller bara värker. Det känns som någon trycker in något, en sida åt gången, och det gör oooont.. Gyn trodde ju jag sträckte mig för ett tag sen, men det borde ju gått över nu... O jag har bestämt mig för att inte nojja så mkt denna grav, förra gången så ringde jag gyn o bm för minsta lilla...

Jag hade så förra graviditeten, en punkt på ena sidan som gjorde ont! Fick ingen bra förklaring och sedan försvann det. Till vecka vad det nu var 20-någonting, då det gjorde så jäkla ont att jag hamnade på sjukhus 4 dagar, sedan gick det över. Ingen vet vad det var. Mycket udda, mne hade inte alls med bebis att göra iaf. Vet inte om det är ligamenten livmodern är upphängd i som flippar eller något
  • MalakiW

Hallå hallå =)

Fler än jag som är otroligt känsliga? Jag är jättekänslig och gråter massor för ingenting och är otroligt jobbig mot min sambo, tycker inte att han visar kärlek och så, fast jag mkt väl vet att han gör det.. så jobbigt, stackarn får stå ut med mycket :(

Vi ska inte kolla kön, om det nu blir en bebis. Är fortfarande helt inställd på att vi kommer få samma besked som malakiw när vi gör NUPP UL, och det är inte förrän i slutet på juni, så jag får väl gå å vara säker på det ett tag till.
    Mår inte så mkt illa, mest när jag är hungrig, men jag har ju inte mått så illa någon gång direkt...men känner av i ryggen mer nu när jag jobbar däremot!! Skitjobbigt..

Dock har jag två punkter i livmodern, eller där den borde vara ungefär, men mer ut på sidorna, kanske runt äggledarna, som hugger till ibland eller bara värker. Det känns som någon trycker in något, en sida åt gången, och det gör oooont.. Gyn trodde ju jag sträckte mig för ett tag sen, men det borde ju gått över nu... O jag har bestämt mig för att inte nojja så mkt denna grav, förra gången så ringde jag gyn o bm för minsta lilla...

Hey TheUnknown!
    Du ska se att allt är bara bra med din bebis! Jag är helt övertygad om att  alla som är här kommer klara det hela vägen utan problem! Rent statistiskt så finns det inte plats för mer MA eller MF i den här tråden! Så det så! (Pekar med ena handen och ser mycket bestämd ut)!

Om du är orolig, kan du inte försöka få till ett UL? Annars ska du få bli min första patient, har bestämt med en annan här på FL att vi ska skramla ihop pengar till en egen apparat och då ska vi undersöka oroliga kvinnor på löpande band. Jag menar hur svårt kan det vara? 

All lycka och kramar i mängder!! Hjärta{#emotions_dlg.flower}
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-05 23:16:41 följande:
    Ska vi satsa på torsdag? Jag har Nuppet på onsdag. Brrrrrr, så jäkla nervös är jag!!!

Hallå hallå =)

Jag hade så förra graviditeten, en punkt på ena sidan som gjorde ont! Fick ingen bra förklaring och sedan försvann det. Till vecka vad det nu var 20-någonting, då det gjorde så jäkla ont att jag hamnade på sjukhus 4 dagar, sedan gick det över. Ingen vet vad det var. Mycket udda, mne hade inte alls med bebis att göra iaf. Vet inte om det är ligamenten livmodern är upphängd i som flippar eller något
    Torsdag blir toppen! Samma plats och kl.11.45? Du ska se att det går jättebra! Kramar i mängder! Lycka till och kramar i mängder!
  • 3 barns mamma84

Hej och godmorgon

Igår var vi och badade jag och sambon tillsammans och vi hade så mysigt!! vi bastade ångbastu och vanlig bastu och simmade lite och satt i bubbelpolen tillsammans med så jäkla mysigt och romatiskt hihi.. sen åt vi tillsammans och åkte hem och hade första gången SEX hahaha jävlar vad skönt det VAR :-0 det var super skönt haha
    Det var fars dag igår oxå så han fick lite vad han ville ha  

Jag känner oxå livmodern klart och tydligt går inte att missa det är bara och ta ner hande under naveln och så hittar man livmodern som sticker fram en härlig kännsla.
    Svullnade är borta men en otroligt stort mage man har herregud jag vissade för sambon igår och jag blev själv förvånad min navel håller på att KRYMPA redan!!
    Hur har ni det med era navlar ??

Nu ska jag steka ägg på macka kommer snart flickor..

Juste igår för 2005 5år sen hehe så 5 juni kl 23.00 gick vattnet
    Nu 6 juni kl 09.00 kom första värkarna och jag låg på soffan och höll på att dö haha
    åkte in kl 11.00 typ och hade värta värkarna
    Kl 01.47 7 juni föddes döttern så imon kl 01.47 7 juni blir hon 5år gammal herregud min lilla flicka jag vill ha en liten flicka ju hihi

Trevlig nationsdagen idag till er alla.
    Fast jag bor i danmark ska jag fira det iaf jag e ju svensk fortfarande

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious

Hallå hallå =)

Jag är väldigt känslig. Har tidigare lidit av depression en stor del av livet och tvingades igår inse att hormonerna gör mig deppig. Ska prata med min barnmorska om det imorgon. Jag var rädd för att det skulle hända, dock trodde jag mer att det kanske skulle komma som en eventuell förlossningsdepression. Har det hellre nu än sen, men helst inte alls. Finns inget jobbigare skulle jag tro. Det pajar mina känslor totalt och när jag har mina svackor så känns det hemskt för då känns det som att jag inte älskar min sambo eller vårt barn och allt han gör är jobbigt. Inte alls kul. Men som tur är så är han otroligt stöttande och försöker förstå och blir inte rädd för att jag har såna känslor. Men det är jävligt läskigt att känslorna kan göra så mot än. Just nu, t.ex. så mår jag bra och då är det ju självklart att jag älskar min sambo och vårt barn mer än nånting annat.

Förlåt, nu drog jag väl ner tråden en aning, men jag har varit så ledsen och känt mig som världens hemskaste människa som haft dessa tankar och känt mig som den enda gravida i hela världen som blir såhär. Det kanske inte är jättevanligt, men lär väl inte vara först i världen iaf.. Ja ja, det var skönt att berätta för er på nåt sätt ändå. Hoppas ni inte tycker jag är värsta party poopern nu. Skäms 
  • MajMamman08

Hallå hallå =)

Känner inte så som du med denna grav,men gjorde det med min första! E skit jobbigt o känna så att sambon inte visar kärlek osv!
    Denna gången går allt så fort så ja hinner knappt med,o veta vilken vecka jag e,ja då får ja typ tänka till,hehe!

Förstår din oro,jag ska ju göra NUPP i morgon o e så otroligt nervös att mini där inne inte ska leva. Sååå hemskt!! Men måste försöka tänka positivt!

Det med att du har ont,min förta grav hade jag sjukt ont så som du,så fick göra VUL i v 12,men det var bara (tappar ordet) de där trådarna som livmodeen hänger upp i...(haha fin förklaring va??) Finns ett ord för de,men nu står de still! För allt såg jätte fint ut,så de va troligtvis de,så kanske e så för dig med! Ligamenten?? heter de så kanske!
    Hoppas de går över i varje fall,annars så ring in igen o begär ett VUL,hemskt o gå o oroa sig!

kram kram
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 20:53:50 följande:

Aha ok! så ni ska inte göra 3D? Trodde jag
    När jag väntade min son frågade bm om vi ville veta kön på RUL,men vi tackade nej.
    Denna gången vill vi veta kön,men kommer säkert inte få de bara för att ,hehe!!
    vilket datum skulle du göra NUPP??

Ja e grymt nervös inför de....min pappa kommer i helgen,vill så gärna tala om för honom att vi väntar syskon,MEN tänk på måndag om inte bebis lever! Gud så hemskt!

JO vi ska göra 3D/4D men när dom kollar könet just så gör dom det med vanligt UL.
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-06-04 16:49:28 följande:
    Tjoho!! Solig
    Är såå glad idag! Igår var jag och sambon på UL och gjorde en tidig datering. 
    Pyret i magen mådde såå bra så och gjorde volter för oss,sparkade med sina små fötter och hickade! Man såg så tydligt att det var en liten människa nu med hjärnhalvor, magsäck, de små armarna och benen. Åhh! Hjärta  Har ett fastställt BF nu till den 7/12 så blev alltså framflyttad 2dgr, men det gör ju inget! Nästa UL blir den 15juli då det är dags för organscreeningen. Då är jag i v.20+ och därför passade det bra att göra dateringen nu då det annars hade diffat för mkt så sent i grav. som BM sa. 
    Efteråt gick vi och köpte ett litet bebisset med body+byxa+tossor och gick in på babyaffären och kollade in alla bebissaker som vagn och sånt. Spana kan man ju alltid göra..

Igår kväll var jag på avskedsfest för en som går i pension på jobbet och jag passade då på att säga till vår föreståndare att jag var gravid så han skulle veta om det. Idag satt vi på jobbet och pratade och han gratulerade ännu en gång och började sen prata om min framtid. Är bara vikarie där och har varit läänge. Men nu sa han att han gärna skulle ge mig en fast tjänst inom detta halvår fram tills jag går på mammaledighet så jag har ngt fast att komma tillbaka till! Wow alltså! Har aldrig hört ngn som blir lovad en fast tjänst när hon precis berättat att hon är gravid!  Så det har varit 2 MKT bra dagar det här!

Hoppas ni andra njuter av solen och har det gott!! KRAMkalas 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
    Så hätligt! Längtar tills vårt vårt NUPP, 1 vecka kvar!!
  • Emelle

Är inte så sktiv här inne när solen lyser så skönt
    Har fullbokad helg men kikar in lite här när jag som nu har 5 minuter över.
    JAg börjar sakta men säkert må lite bättre. 10+3 idag!
    Snart bär det av till svärisarna. Middag och kalas...

Sern att ni pratar vagnar....Här lutar det åt en Brio Go. Svindyr historia, men verkar fylla de flesta av våra vagnkrav. Nån annan som tittat på den??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)