• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

Tillbaka från fjällen. Igår kväll fick jag en forsblödning, som mens ungefär... ingen mobiltäcking och fast i fjällvärlden. Var riktigt läskigt. Lade mig ner, och det gick över på en timme. Idag kommer det knappt brunt, har inte och har inte haft jätteont heller, men är väldigt orolig... ska ringa BM imorgon. Har som mensvärk, men inte väldigt ont... usch, detta är INTE kul!!

• TheUnknown

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

• LinnV

Ja då har jag kommit hem igen då. Har varit fullt upp i helgen, skönt på ett sätt för jag har inte hunnit känna allt för mycket hur dåligt jag mått. Men har haft helt sjukt ont i huvudet och varje kväll har jag fått migrän. Så jobbigt när man bara kan äta alvedon, det hjälper inte på mig alls. Någon mer som haft det?

Vi var barnvakt till min sambos systerson som är snart två år. Och myste lite med hans lillasyster på 9 veckor Jag fick ett par mamma hängslebyxor av min sambos syster.
    Min sambos ena syster fick barn 28 Januari och hans andra fick 4 April så det blir tre kusiner i år. Det är en flicka och en pojke så vi kan få allt vi behöver av de  

• Jessika82

nojade mig i dag och ar tvungen att ta ett grav test i morse ...  det visade gravid som tur var...

• LinnV
    TheUnknown skrev 2010-06-06 20:47:12 följande:

Jo det gick bra och dåligt.. Dom vet inte varför jag har så ont men det kan bero på musklerna, gjorde döööont när han tryckte på magen!!

Fick göra ultraljud och se den lilla sparka omkring därinne, jättemysigt såklart! Fick med mig tre bilder hem o det tråkiga e att sambon tittar på dom , säger "usch man ser ju inte vad det är, göm dom där"..

Han som sa att efter första ultraljudet skulle jag få se någon som brydde sig och engagerade (??) sig.. Visst, han var inte med nu, men han har ju tillomed fått bilder...

Så bilderna ligger inkastade i ett alltialloskåp i köket bland glödlampor, ljus och pärmar...

Vad skönt att få se den lill* och att den mådde bra. Men riktigt tråkigt att din sambo inte bryr sig. Min längtar tills han får se UL och bilderna därifrån. Bryr han sig inte om något som har med graviditeten att göra?
  • Minifer

men grrrr! Skit i vad han säger, klart du inte ska gömma undan bilderna! Vill han inte se dem får han väl blunda. Låter som att han är i värsta förnekelsen ju =( Ska han följa med till RUL?
  • Trollungarnasmamma
    Nainen85 skrev 2010-06-06 19:54:34 följande:
    Hej, kan jag hoppa in i den här tråden? Vi väntar vårat andra barn. BF 29 december.
    Välkommen & Grattis!
    Jessika82 skrev 2010-06-06 20:19:46 följande:
    I morgon går man in i v17 (v16+0) tiden går snabbt.... började jobba förra måndagen
    Varför nojjig?
    Hur kändes det att jobba då?
    Stoce skrev 2010-06-06 20:33:29 följande:
    Tillbaka från fjällen. Igår kväll fick jag en forsblödning, som mens ungefär... ingen mobiltäcking och fast i fjällvärlden. Var riktigt läskigt. Lade mig ner, och det gick över på en timme. Idag kommer det knappt brunt, har inte och har inte haft jätteont heller, men är väldigt orolig... ska ringa BM imorgon. Har som mensvärk, men inte väldigt ont... usch, detta är INTE kul!!
    Ne fy vad otäckt!!!!
    Ring gyn nu annars???
    kram på dej

Men, varför beteer han sej så här? Vill han inte ha barn?
    stackare....blir lite arg när du säger så här!
    linasmama skrev 2010-06-06 20:50:34 följande:
    Ja då har jag kommit hem igen då. Har varit fullt upp i helgen, skönt på ett sätt för jag har inte hunnit känna allt för mycket hur dåligt jag mått. Men har haft helt sjukt ont i huvudet och varje kväll har jag fått migrän. Så jobbigt när man bara kan äta alvedon, det hjälper inte på mig alls. Någon mer som haft det?

Vi var barnvakt till min sambos systerson som är snart två år. Och myste lite med hans lillasyster på 9 veckor Jag fick ett par mamma hängslebyxor av min sambos syster.
    Min sambos ena syster fick barn 28 Januari och hans andra fick 4 April så det blir tre kusiner i år. Det är en flicka och en pojke så vi kan få allt vi behöver av de  
    Jag har migrän & inga receptfria tabletter hjälper på mej, måste sova bort det...
    Nu får jag liknande när jag blir uttorkad i solen, blir det jätte lätt i solen, får dricka vatten konstant...

Hahaha vad smidigt
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Vilken kanon helg man haft

Sol, kärlek, syskon, grillning, släktingar, Ölands djurpark, söndags middag & lite jobb...kan inte blir bättre!!
    Jo det bästa är att jag slutat blöda från tarmen idag, peppar peppar!!
    Känner mej så gravid & glad nu

Ska ta ett nytt kort på maggen innan sängen....

jobbn imorgon mellan 7 & 13, helt okej, men solen ska försvinna imorgon

kram på er

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-06 16:24:02 följande:
    ja, eller utanför mondo? Eller? Eller utanför widebergs?
    ska vi säga utanför widerbergs? Om det är dåligt väder kan vi ju käka på mitt rum som förra gången vi sågs
Svar på tråden December Bebis 2010 :)