• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

Kommer från ytterligare ett ultraljud precis. Bebis mår bra, har vuxit från 56 mm till ca 85 idag. Den sprattlade och for omkring och verkade leva livet därinne, blödningen kunde de inte förklara, men ordinerade mig vila denna vecka. Jag får jobba (är lärare) om jag tar det väldigt lugnt, och nu är det sista veckan och det blir typ halva dagar, så det ska nog allt gå bra. Får ta det lugnt hemma, och vila då. Om nya blödningar uppstår ville de dock att jag kommer in på en gång. Underbara besked, än en gång alltså

• Stoce

Tilläggas bör att den har vuxit från 56 mm till 85 mm sedan förra måndagen

• skogsbollen

Stoce:
    Vad skönt!
    Jag fick en blödning förrförra veckan.... även där pigg och sprattlande bebis och blödningen gick inte att förklara, mer än att det KUNDE bero på att moderkakan nu låg nära livmodermunnen och ev. krystande vid toabesök eller annan ansträngning så att blodkärl brustit.

MalakiW:
    Tänker på dig och undrar hur det går?

Empans:
    Spännande med KUB, Vi ska göra det på sönd, den 13:e av alla datum...huhu!

TheUnknown:
    Skönt att det såg bra ut. Men jobbigt att sambon är så oengagerad. Har han svårt att ta in det hela? Hoppas han ändrar sig. Man behöver ju allt stöd man kan få när man väntar barn.

• skogsbollen

Just det Stoce:
    Min BM sa till mig att om det blöder och inte gör jätteont så är det oftast ingen fara. Har man ont utan blödning är det oftast heller ingen fara. Men när man har både och, dvs ont och blödning, då kan det vara illavarslande.
    Jag hade oxå mensvärksliknande. Nu är det 1½ vecka sen och inga fler blödningar. Vilken vecka är du i?

• we wish for a baby

Hej Tjejer!

Vill bara kika in & säga  hej till er tjejer
    Jag håller tummar & tår  för att de ska få gå bra för er
    Hjärta

Tänker oxå på dig  mala i massor, sorry igen att jag inte svarat på ditt mail.
    Men höra gärna av dig med ett i mail senare om du orkar så jag får höra hur de gått för dig!!
    TÄNKER PÅ DIG MASSOR GUMMAN!
    Hjärta

ska ta upp mitt bloggande mer & mer igen kika gärna
     {#emotions_dlg.flower}

• Stoce
    skogsbollen skrev 2010-06-07 13:12:55 följande:
    Just det Stoce:
    Min BM sa till mig att om det blöder och inte gör jätteont så är det oftast ingen fara. Har man ont utan blödning är det oftast heller ingen fara. Men när man har både och, dvs ont och blödning, då kan det vara illavarslande.
    Jag hade oxå mensvärksliknande. Nu är det 1½ vecka sen och inga fler blödningar. Vilken vecka är du i?
    Min BM sa att när det blöder och är riktigt blod, ej brunt, så ska man alltid kontakta läkare och kolla upp det. Man vet aldrig varför det blöder... brunt ska dock inte vara så farligt, då det är en gammal blödning och att det oftast blött så lite att det inte ens kommit ut då man egentligen blöder. Om jag börjar blöda igen, så ska jag ringa på en gång tyckte också läkaren här, brunt kanske jag får acceptera i och med att det verkar bli en del sånt för mig här... Jag är i vecka 14 (13+2) nu...
  • Utomlands

Vad skönt Stoce!!! Vilken lättnad! Hoppas du kan vila sa mycket som behövs!

Idag gar jag in i vecka 14!!
    Den senaste 1,5 veckan har jag känt nagra ganger lite som lite lite kramp eller vad man ska säga i slidan och nästan lite ont i blygbenet. Svart att beskriva. Är det nagon som känt/känner lika dant?

• Momalicious

Får nog acceptera att lergigan inte heller funkar. Fy bubblan! Idag var jag tvungen att spy också. Tycker det kan räcka nu faktiskt! 

Sambon kommer hem snart och vi ska iväg och titta på en lägenhet. Helst vill vi bo kvar här i Ellös, dels för att det är så underbart fint här men också för att alla våra vänner, hans familj, och min mamma bor här eller i närheten. Skönt den första tiden. Men hittar vi någon underbar trea i Uddevalla tar vi nog den. Vi får se.. Har ju några krav pga bebis + katt. Det ska vara en trea, såklart, som ligger på bottenvåning med uteplats. Ska vara rätt lugnt kvarter, helst bilfritt med natur. Som det är här med andra ord, fast vi bor i en tvåa.

Nåja, ska klä på mig lite innan han kommer hem.

Kan man förresten känna fosterrörelser såhär tidigt, särskilt med första? Kände förut i morse något som jag aldrig känt förut. Som ett litet sprattel eller vad jag ska säga. Höll på av och till i ca 5 minuter. Är osannolikt men aldrig känt nåt sånt innan. 

• MajMamman08

Stoce: Gud så härligt att bebis mår prima där inne

Malaki: Ska tänka på dig vännen! Kramar i massor!

Empsans: Hoppas de gick toppen idag på ert KUB!!

Theunknown: Tror som Emelle,att om inte killen e fullt ut engagerad i början osv så har de nog svårare att ta sig till en graviditet  i början. Då de inte kan känna el uppleva samma saker som vi!! Sen blir de kanske mer verkligt om han får se själva UL i ilr...titta på skärmen då bebis lever rullan där inne, känna sparkar osv!
    Tror säkert han kommer o ändra sig,men de e ju nu så här i början man nästan behöver de största stödet då alla gravhormoner gör så man blir extra känslig,så förstår om du e ledsen o tycker de e skit jobbigt! Men du hade någon vän va du kan prata med?? Kramar i massor till dig!

Idag vad vi på NUPP!!! Yey Bebis levde och va så himlans söt! Bm va jätte gullig o verkligen visade bebisen i minta detalj
    ,fick med oss 5 st foton på bebis,hel kropp,ansiktsbilder,närbilder på fötter o händer osv! Så fin liten krabrat där inne!!Gravid Sambon filmade lite oxå på skärmen
    Och nackspalten såg helt normat ut,så ingen extra kontroller el något!!
    BF datumet blev de samma som på VUL,alltså jag är i v 14 nu 13+0 och BF 12 DEC! Så blev inte flyttad något!
    Nu känner jag mig lugnare och kan nog börja njuta av grav förutom att jag spyr varje morgon då,men de kan ja överleva,hihi!

• Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-06-07 17:49:53 följande:
    Stoce: Gud så härligt att bebis mår prima där inne

Malaki: Ska tänka på dig vännen! Kramar i massor!

Empsans: Hoppas de gick toppen idag på ert KUB!!

Theunknown: Tror som Emelle,att om inte killen e fullt ut engagerad i början osv så har de nog svårare att ta sig till en graviditet  i början. Då de inte kan känna el uppleva samma saker som vi!! Sen blir de kanske mer verkligt om han får se själva UL i ilr...titta på skärmen då bebis lever rullan där inne, känna sparkar osv!
    Tror säkert han kommer o ändra sig,men de e ju nu så här i början man nästan behöver de största stödet då alla gravhormoner gör så man blir extra känslig,så förstår om du e ledsen o tycker de e skit jobbigt! Men du hade någon vän va du kan prata med?? Kramar i massor till dig!

Idag vad vi på NUPP!!! Yey Bebis levde och va så himlans söt! Bm va jätte gullig o verkligen visade bebisen i minta detalj
    ,fick med oss 5 st foton på bebis,hel kropp,ansiktsbilder,närbilder på fötter o händer osv! Så fin liten krabrat där inne!!Gravid Sambon filmade lite oxå på skärmen
    Och nackspalten såg helt normat ut,så ingen extra kontroller el något!!
    BF datumet blev de samma som på VUL,alltså jag är i v 14 nu 13+0 och BF 12 DEC! Så blev inte flyttad något!
    Nu känner jag mig lugnare och kan nog börja njuta av grav förutom att jag spyr varje morgon då,men de kan ja överleva,hihi!
    HURRA!! Vad härligt, grattis till mysigt ul och fint nupp-resultat! njuuuuuuuuuut! På onsdag är det min tur, iiiiiiiiiiiih!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)