• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • empans

Vet inte om det är just fogarna som spökar för mig.

Jag har fått problem med höftleder och dessutom axelleder. Känns som om ledkulorna ska hoppa ur när som helst och det knakar som tusan. Kan räcka med att jag vänder mig i sängen. Pratade med en läkare igår som gjorde mig så bitter. Hon sa att jag måste dra ner på min träning. Är van att träna åtminstone 4 timmar i veckan. Läkaren trodde problemen berodde på att jag fått någon typ an hormonpåslag (eller vad hon nu babblade om) vilket tydligen gör att det inte är bra att jag belastar lederna i "ytterlägena". Så ledsen över detta, gillar att träna och använder dessutom träningen som ett sätt att förhindra en större viktuppgång under graviditeten. Får nöja mig med spinning och lättare styrketräning. Suck. Är det fler som fått samma dom? Eller är det konstigt att få denna typ av hormonpåslag så tidigt? Glömde fråga henne det, var så bitter så jag bara ville därifrån.

• MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-03 16:27:38 följande:
    Vi ska till Linköping. Crokus kliniken. 1500:-
    Japp, dp, kollar kön då, dock med "vanligt UL".
    Mest därför vi åker dit. Får vi veta på RUL avbokar vi ev.

Aha ok! så ni ska inte göra 3D? Trodde jag
    När jag väntade min son frågade bm om vi ville veta kön på RUL,men vi tackade nej.
    Denna gången vill vi veta kön,men kommer säkert inte få de bara för att ,hehe!!
    vilket datum skulle du göra NUPP??

Ja e grymt nervös inför de....min pappa kommer i helgen,vill så gärna tala om för honom att vi väntar syskon,MEN tänk på måndag om inte bebis lever! Gud så hemskt!!!

• Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-06-02 22:51:45 följande:
    Blir så arg när jag hör att du inte får göra VUL! Hur svårt kan det vara! Ska banne mig köpa en egen j-vla apparat, lära mig hur den funkar, och sen ska jag undersöka oroliga kvinnor på löpande band! Ett litet VUL som tar typ 20 minuter - hur svårt kan det vara!

Hoppas nu läkaren är bra när han ringer! Godnatt och kram!
    ja, behöver juh inte ens vara VUL nu utan räcker med UL.

Naw du är så omtänksam

Läkaren kommer inte ringa utan de pratade med varandra igår....så nu är det väl bara att hoppas!!
    kraaamar
    Stoce skrev 2010-06-03 08:06:08 följande:
    Jag håller med dig Malaki. Det skapar så mycket oro, obefogad eller ej... men det är alltid skönt att få klarhet.

Här hade vi *hrmm* sex igår, och jag började blöda efteråt. Idag kommer det brunt, men jag antar att det är för att det är rätt irriterat där då jag torkat rätt mycket och kollat om det kommer mer brunt då vi fick vara på VUL också. Har inte alls ont i magen, men är lite öm inne i slidan... så jag tror och hoppas att det är det...
    Så är det säkert....slemhinnorna kan bli så sköra så...
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 08:54:39 följande:
    Det hette magnetröngen,skrev fel innan:O,Men de e inte så bra för bebisen heller! Så vet i katten hur man ska göra,fick medicin o om den inte hjälpte till på fredag så skulle de ev bli de. och den har ju typiskt nog inte hjälpt heller! usch ja,vill ju inte riskera el skada bebis

Hur går de för dig då vännen med allt?? Hur mår du?? Får du prata med någon kurator osv om du vill?? Kramar i massor!
    Jerseygirl skrev 2010-06-02 20:11:36 följande:
    Ett litet tips nu när försommarvärmen verkar stanna ett litet tag:
    En drink som passar både med och utan vodka, otoligt sommarfräsch!!! Dessutom är ju ingefära bra mot illamående...

Per person:

4-6 cl Hallands Fläder eller 2 cl Konc flädersaft (+ vodka)
    2 1/2 dl ginger ale
    1/2 lime
    1 cm ingefära
    massa gurka,
    Persiljekvistar till dekoration

Ingefäran döljer både spritsmaken alt avsaknaden av sprit. Serverades förra midsommar hos oss och det var väldigt svårt att reda ut vilken som var spetsad eller inte så håll reda på kannorna! Skål

Lät gott en varm sommardag Tack för tipset!tycker så synd om dig!!  Sååååå fruktansvärt dåligt och inte kunna titta på bebisen!!! Jäkla sjukvård
    Ja jag är inte riktigt nöjd med detta...ska beklaga mej hos BM om en vecka & se vad hon säger...
    Karttikeya skrev 2010-06-03 16:19:30 följande:
    Hej på er! Sitter hemma hos mina föräldrar eftersom vi inte fått internet ännu.. Och vi lär inte få det förrän i slutet på nästa vecka/början på nästnästa.. Hurra!

Men det är bara att hålla ut, men man känner sig faktiskt lite utanför utan internet, haha. Men vi har i och för sig rätt mycket att göra ändå. Packa upp allt och så vidare.. Idag ska vi slänga massor av skräp från den gamla lägenheten. Har dragit på mig en förkylning också, så hälsan är väl inte på topp. Men utöver det så har mitt illamående försvunnit och jag känner ärligt talat inte så mycket av att jag är gravid. Men det kanske är normalt det också. Är känsligare vid sex och mina bröstvårtor ska vi inte tala om.. Karln får INTE "gosa" med dem som han gjort förr Flört 

Tror att jag går in i vecka 12 på lördag, samtidigt som jag skriver en megastor tenta.. Glad
    På måndag ska jag ta prover för att se hur TSH förhåller sig och på tisdag fyller jag år, hurra! Tungan ute

Vi hörs sötnosar!
    Heeeej

Skönt att må bättre!!!

HAhaha karln får inte gosa med mej alls som förr, bara på mina villkor & hur jag känner haha knäpp & elak har jag tydligen blivit...
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-03 16:26:58 följande:
    Apropå kissa massor hahaha jora tackar jag vaknar 2 ggr på natten men ibland vaknar jag inte alls men känner sen på morgonen panik till toan haha
    På jobbet kissar jag 2-3 ggr blåsan känns full men när jag väl kissar kommer droppar..
    Hemma är det som att dricka något sen efter någon halv timme så är det toan 2 ggr på några få minuter hahaha

Bebisen buffar på i magen och rör sig omkring
    Och jag börjar få lätt ont i ryggen nu och så jävla andfåd som bara den ingen ork längre.
    Okej ska inte klaga nu för det kommer sen och blir minsan värre

Nu är det BARA 5 dagar kvar till Rul
    Yess!!!!!
    ja jag kissar med sjukt ofta...jag får inte gå på toa på natten heller så det kan bli lite lätt panik...
    Emelle skrev 2010-06-03 16:29:46 följande:
    Nu är det så många som vet och s många som frågar över allt så idag bestämde vi att "outa" graviditeten på facebook på våra sidor.
    Är ju i vecka 12 nu så va fan. Det syns ju skapligt rejält nu så ser man mig fatar man ju.
    Ska berätta för chefen om 2 veckor efter NUPP. Sen vet heeela världen om det

Nån annan som känner av fogarna rikigt än?
    Jag har ganska ont efter en hel dag på jobbet...ajajaj!!
    Kul va att berätta, någon som misstänkt?
    empans skrev 2010-06-03 16:40:28 följande:
    Halloj gänget!

Hur mår ni i värmen?
    Jag är så leds på att jobba när det är så fint väder ute. Vill ut!. Men annars är det toppen Solig
    Mår inte illa längre och sover mer normalt nu.
    På måndag ska vi göra vårt KUB. Spännande Kyss. Har ju inte fått se knoddas över huvud taget än så det ska bli skönt att få veta att han mår bra, alternativt att han inte gör det. Jag vill veta i vilket fall. Vill dessutom få fastställ mer exakt vilken vecka vi befiner oss i. Att vi går in i vecka 14 på måndag är ju bara en gissning.

Börjar få lite panik över att jag inte längre kan få igen alla mina jeans. Har bara ett fåtal kvar som jag kan använde. INTE ROLIGT!! Ser dock fram emot att få en riktig bebismage så att det inte bara ser ut som att jag försöker dölja att jag gått upp i vikt eller något. Har inte vågat ställa mig på vågen heller. Är det bara jag som känner såhär? Tycker det är apjobbigt!

Oj vad negativ jag lät nu. Det var ju inte mening. Är annars på tipptopphumör! Skrattande
    Må gott alla fantastiska tjejer!
    Mår kanon förutom mina tarmar, men jag börjar vänja mej & lugna mej...börja känna mej glad åt detta & se fram emot att bli större
    skönt för dej

Ja, gränsen mellan "små fet" & "gravid mage" är inte kul....antingen vill man se gravid ut ele inte alls
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 20:53:50 följande:

När jag väntade min son frågade bm om vi ville veta kön på RUL,men vi tackade nej.

Ja e grymt nervös inför de....min pappa kommer i helgen,vill så gärna tala om för honom att vi väntar syskon,MEN tänk på måndag om inte bebis lever! Gud så hemskt!!!

jodå, lugn gumman...!

Fast jag är rädd att inte få höra några hjärtljud på torsdag, men jag börjar slappna av mer & mer trots mina tarmar...
  • Trollungarnasmamma

Idag har jag jobbat & det kändes kanon! Glad att jag är gravid & mår bra (förutom mina tarmar, men jag börjar vänja mej så jag räknar inte med det längre)

Men jag är såååååå kanon täppt i min näsa!!!! vaknade upp i måndags & så har det varit sen dess....

Kanonväder, älskar det!!!

Vad mumsar ni på kvällarna, jag är så sugen på nått men kan inte komma på vad....inte så mycket i godisväg....förslag på vad man kan mumsa med? snabbt, enkelt & gott!!!

• Trollungarnasmamma

Åhh vad jag längtar till frukost då jag får äta!!!! sill & ägg ska jag ha känner jag hahaha

natti natti på er!!

• MalakiW
    Jag håller med dig Malaki. Det skapar så mycket oro, obefogad eller ej... men det är alltid skönt att få klarhet.

Här hade vi *hrmm* sex igår, och jag började blöda efteråt. Idag kommer det brunt, men jag antar att det är för att det är rätt irriterat där då jag torkat rätt mycket och kollat om det kommer mer brunt då vi fick vara på VUL också. Har inte alls ont i magen, men är lite öm inne i slidan... så jag tror och hoppas att det är det...
    ja oro helt i onödan! Och är det dåligt vill man ju veta det för att inte vaggas in i att allt är bra! Jag känner att jag bedragit och lurat mig själv i en månad. I en månad har jag varit skengravid och nu trodde jag att det var lugnt.

Du ska se att allt är bra! Det var sexet som gjorde att du började blöda lite och inget annat.
    kramar!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 08:54:39 följande:
    Det hette magnetröngen,skrev fel innan:O,Men de e inte så bra för bebisen heller! Så vet i katten hur man ska göra,fick medicin o om den inte hjälpte till på fredag så skulle de ev bli de. och den har ju typiskt nog inte hjälpt heller! usch ja,vill ju inte riskera el skada bebis

Hur går de för dig då vännen med allt?? Hur mår du?? Får du prata med någon kurator osv om du vill?? Kramar i massor!
    Jerseygirl skrev 2010-06-02 20:11:36 följande:
    Ett litet tips nu när försommarvärmen verkar stanna ett litet tag:
    En drink som passar både med och utan vodka, otoligt sommarfräsch!!! Dessutom är ju ingefära bra mot illamående...

Per person:

4-6 cl Hallands Fläder eller 2 cl Konc flädersaft (+ vodka)
    2 1/2 dl ginger ale
    1/2 lime
    1 cm ingefära
    massa gurka,
    Persiljekvistar till dekoration

Ingefäran döljer både spritsmaken alt avsaknaden av sprit. Serverades förra midsommar hos oss och det var väldigt svårt att reda ut vilken som var spetsad eller inte så håll reda på kannorna! Skål

Lät gott en varm sommardag Tack för tipset!tycker så synd om dig!!  Sååååå fruktansvärt dåligt och inte kunna titta på bebisen!!! Jäkla sjukvård
    Ah - ok. Men det måste finnas ngt annat de kan göra? Får hoppas att det slutar senast i morgon! Mjo.. från och till.. oroar mig för att jag ev måste skrapas eftersom jag blöder för lite.. ska på kontroll på måndag.. På tisdag ska jag träffa en vän som precis fått barn.. bävar inför detta - hur ska det gå och kommer jag att klara det? Kramar i mängder!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-06-03 21:02:38 följande:
    ja, behöver juh inte ens vara VUL nu utan räcker med UL.

Naw du är så omtänksam

Läkaren kommer inte ringa utan de pratade med varandra igår....så nu är det väl bara att hoppas!!
    kraaamar

Så är det säkert....slemhinnorna kan bli så sköra så...Ja jag är inte riktigt nöjd med detta...ska beklaga mej hos BM om en vecka & se vad hon säger...
    Karttikeya skrev 2010-06-03 16:19:30 följande:
    Hej på er! Sitter hemma hos mina föräldrar eftersom vi inte fått internet ännu.. Och vi lär inte få det förrän i slutet på nästa vecka/början på nästnästa.. Hurra!

Men det är bara att hålla ut, men man känner sig faktiskt lite utanför utan internet, haha. Men vi har i och för sig rätt mycket att göra ändå. Packa upp allt och så vidare.. Idag ska vi slänga massor av skräp från den gamla lägenheten. Har dragit på mig en förkylning också, så hälsan är väl inte på topp. Men utöver det så har mitt illamående försvunnit och jag känner ärligt talat inte så mycket av att jag är gravid. Men det kanske är normalt det också. Är känsligare vid sex och mina bröstvårtor ska vi inte tala om.. Karln får INTE "gosa" med dem som han gjort förr Flört 

Tror att jag går in i vecka 12 på lördag, samtidigt som jag skriver en megastor tenta.. Glad
    På måndag ska jag ta prover för att se hur TSH förhåller sig och på tisdag fyller jag år, hurra! Tungan ute

Vi hörs sötnosar!
    Heeeej

Skönt att må bättre!!!

HAhaha karln får inte gosa med mej alls som förr, bara på mina villkor & hur jag känner haha knäpp & elak har jag tydligen blivit... ja jag kissar med sjukt ofta...jag får inte gå på toa på natten heller så det kan bli lite lätt panik...
    Emelle skrev 2010-06-03 16:29:46 följande:
    Nu är det så många som vet och s många som frågar över allt så idag bestämde vi att "outa" graviditeten på facebook på våra sidor.
    Är ju i vecka 12 nu så va fan. Det syns ju skapligt rejält nu så ser man mig fatar man ju.
    Ska berätta för chefen om 2 veckor efter NUPP. Sen vet heeela världen om det

Nån annan som känner av fogarna rikigt än?
    Jag har ganska ont efter en hel dag på jobbet...ajajaj!!
    Kul va att berätta, någon som misstänkt?Mår kanon förutom mina tarmar, men jag börjar vänja mej & lugna mej...börja känna mej glad åt detta & se fram emot att bli större
    skönt för dej

Ja, gränsen mellan "små fet" & "gravid mage" är inte kul....antingen vill man se gravid ut ele inte alls
    eheh *rodnar* - du är också omtänksam! Men vad händer nu - ringer de efter att de pratat? Hoppas nu att du får ordentlig hjälp! Kramar!
  • MalakiW
    MajMamman08 skrev 2010-06-03 20:53:50 följande:

TÄnk inte så Majmamma! Så klart lever er bebis! Den kommer bara ligga där och sprattla och vinka till er. Som jag sagt innan: Jag var den sista i denna tråd som fick MA/MF. Rent statistiskt finns det inte plats för fler så det så! kramar och all lycka!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)