• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Utomlands

Emelle

Ang din mage. Jag har magkatarr sedan 15 àrs âlder och har käkat omeprazol och nexium till och frân sedan dess.
    Presic innan jag blev gravid hade jag en omgâng jättejobbig och käkade ganska mycket medicin, men slutade pa direkten när +er kom.

Dvs att jus nu är magen katastrof i detta avseendet och eftersom jag inte vill käka mediciner sâ brukar jag gâ ut och gâ strax innan läggdax, typ 15minuter och llugn takt, det  är som om maten som är kvar i magen smälter. Och áven om det är frästande att lägga sej pâ soffan sâ försök vara i alla fall sitt liggande pâ sidan. Och vid sängdax ta en extra kudde och försök höja huvudändan av sängen med ett par böcker under sängbenen viktigt ligg pâ sidan.
    Sen är det bra att käka light produkter säga vad läkare vill säga sâ för att slippa ont och illamâende sâ är det lättare för magen att smälta lättmjölk, lättfil osv.
    Jag brukar även käka typ en jätte grov grovmacka med lite ost och koktskinka innan jag gâr ut och gâr pâ kvällen sâ är inte magen tom pâ morgonen vilket är förebyggande för hela dagen.

Ursäkta röran i beskrivningen men  hoppas att nâgot hjälper för dej, för för mej funkar det tip top. är inte hundra hela tiden men ett stadie som är uthärdligt.

Kram

• 3 barns mamma84

iiiiiiih jag har värdens sötaste lilla (anonyma bebis) i magen hihihi
    Bf ja den blev 22 dec !!! och så fick vi 2 söta jätte tydliga bilder från våran  anonyma bebis oxå

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Stoce

Vi överväger att beställa vagn imorgon. Om vi gör det innan semestern, så får vi gå efter 2009 års prislista, om vi däremot väntar och beställer nästa års modell så kommer det kosta oss typ 800 kr mer... iiih, känns som att det blir väldigt verkligt nu
    Ska hämta hem en spjälsäng i veckan också, som vi får av min kompis. Nu händer det saker! Nu räknar jag med att bebis stannar i magen och kommer ut lagom till min födelsedag

• Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 15:54:33 följande:

Bf ja den blev 22 dec !!! och så fick vi 2 söta jätte tydliga bilder från våran  anonyma bebis oxå

oooh grattis! Blev ni flyttade något? Skiljer bara två dagar mellan oss! (än så länge får se vad de säger imorgon, haha)
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-06-08 16:45:59 följande:
    oooh grattis! Blev ni flyttade något? Skiljer bara två dagar mellan oss! (än så länge får se vad de säger imorgon, haha)
    Ja haha jag och läkaren hade sagt 14-15 dec men det var istället 22 dec
    ååh hoppas vi har samma dag hahaha lycka till imon
  • Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 16:52:31 följande:
    Ja haha jag och läkaren hade sagt 14-15 dec men det var istället 22 dec
    ååh hoppas vi har samma dag hahaha lycka till imon
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Samma BF som mig då ju!
    Stoce skrev 2010-06-08 16:17:43 följande:
    Vi överväger att beställa vagn imorgon. Om vi gör det innan semestern, så får vi gå efter 2009 års prislista, om vi däremot väntar och beställer nästa års modell så kommer det kosta oss typ 800 kr mer... iiih, känns som att det blir väldigt verkligt nu
    Ska hämta hem en spjälsäng i veckan också, som vi får av min kompis. Nu händer det saker! Nu räknar jag med att bebis stannar i magen och kommer ut lagom till min födelsedag
    Härligt!! Vad blir det för vagn?
    Utomlands skrev 2010-06-08 15:05:55 följande:
    Emelle

Ang din mage. Jag har magkatarr sedan 15 àrs âlder och har käkat omeprazol och nexium till och frân sedan dess.
    Presic innan jag blev gravid hade jag en omgâng jättejobbig och käkade ganska mycket medicin, men slutade pa direkten när +er kom.

Dvs att jus nu är magen katastrof i detta avseendet och eftersom jag inte vill käka mediciner sâ brukar jag gâ ut och gâ strax innan läggdax, typ 15minuter och llugn takt, det  är som om maten som är kvar i magen smälter. Och áven om det är frästande att lägga sej pâ soffan sâ försök vara i alla fall sitt liggande pâ sidan. Och vid sängdax ta en extra kudde och försök höja huvudändan av sängen med ett par böcker under sängbenen viktigt ligg pâ sidan.
    Sen är det bra att käka light produkter säga vad läkare vill säga sâ för att slippa ont och illamâende sâ är det lättare för magen att smälta lättmjölk, lättfil osv.
    Jag brukar även käka typ en jätte grov grovmacka med lite ost och koktskinka innan jag gâr ut och gâr pâ kvällen sâ är inte magen tom pâ morgonen vilket är förebyggande för hela dagen.

Ursäkta röran i beskrivningen men  hoppas att nâgot hjälper för dej, för för mej funkar det tip top. är inte hundra hela tiden men ett stadie som är uthärdligt.

Kram
    Minifer skrev 2010-06-08 15:25:28 följande:
    mitt bästa magkatarrtips är dofilus. Det är det enda som någonsin hjälpt mig! Lenande som sammet!
    TUSEN tack för tipsen. Ska prova omgående, för nu är det rent ut sagt fördjävligt!!
    Skulle gosa lite igår kväll men jag höll på att spy så fort han nuddade magen. Och då var det inte sex på gång alltså utan bara lite "hångel" Mår såååå dåligt på kvällen. Tråkigt ju!!
  • 3 barns mamma84

Dags att springa in till bild tråden för nu kommer BILDERNA

• Trollungarnasmamma

MalakiW:   , kan inte ens tänka mej hur du känner, meeeeen jag håller med att du verkar såååå stark och kommer bli en kanon mamma, nästa gång är det din tur att få känna det vi andra känner!!!! Du är värd det!! <3

Majorima: Grattis HUr mycket fyllde du?

ÄlskarNova skrev 2010-06-08 09:08:09 följande:
    Malaki: huu vilken dag du hade igår! Kram till dig och hoppas de kollar ev.myom i framtiden ordentligt-verkar läskigt!

Majorima: Grattis får man väl säga då!

Nu tror jag förövrigt att min värsta trötthet har försvunnit. Har en liten dipp kring.20 på kvällen men kommer jag bara förbi den så klarar jag mig tills också sambon somnar. Skönt att känna sig som "normal" när det gäller det igen. Magen har också börjat ta form på nederdelen. Syns så tydligt när man ligger ner och man känner livmodern en cm nedanför naveln och där nedanför är det hårt! Som en liiten kula. Snart är jag ÄNTLIGEN i v.15. Har varit den längsta veckan nånsin! (blev ju bakflyttad i tors. så har "fått göra om" 2dgr) Men skönt att veta att jag kommer stanna på den här räkningen grav. ut. Inget som ändras på RUL. 

(idag: v.13+6) 
    Låter kanon
    Emelle skrev 2010-06-08 14:42:13 följande:
    Majorim- Grattis på födelsedagen då
    MalakiW- Fy vad jobbigt...kramar i massor!

Grattis tiller som gjort fina UL. Härligt!! Lääängtar tills vårt nästa måndag!

Själv har jag berättat för chefen om graviditeten. Lite jäkligt läge nu med tanke på neskärningarna vi står inför, men efter ett möte i morse då vi diskuterat fanns ett bra läge så då tog jag det. Nu vet verkligen ALLA. Det är skönt. Bara det går bra nu....-)
    Var på släktkalas i helgen med sambons släkt och där såg ju de som inte visste innan så nu är det verkligen out in the open. Sen är jag ju smällfet så det går ju inte att inte se det precis längre

Jag har såååå jobbig mage, mest på kvällen. Nån annan som har det och vad gör ni mot det i så fall? Känns som jag är proppmätt, illamående och lite magkatarr blandat. Det blir värre då jag ätit sötsaker under dagen så det försöker jag verkligen undvika. Skitjobbigt är det. men hellre dålig på kvällen än på morgonen!
     Lättnad när alla vet ändå

HIhihi har du lagt in bilder??

Ooooo jag vet vad jobbig mage innebär, fast inte som du har det....
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 15:54:33 följande:

HIhihihi så kul

Jag ska få lyssna på hjärtljud på torsdag
    Stoce skrev 2010-06-08 16:17:43 följande:
    Ojojojoj ni är på G
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma

Hej hej...

Lugn stund i soffan....inte den mysigaste atmosfären bara då jag & sambon "små tjabbat" lite....men men de e sånt som händer...& måste hända....

PÅ torsdag ska vi lyssna på bebis hjärtljud iaf Längtar!!!

Imorgon blir det en hård dag, plugg & jobb...likadant torsdag....får se om man är ledig nått ihelgen ele om man ska jobba....

vad mumsar ni om på kvällarna???

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)