3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 17:03:39 följande:
Hej flickor

allt gick bra med kontrollet och jag kan säga att jag grät av panik idag och räddsla av att snart bli 3 barns mamma
E jag redo hur kommer detta att gå ??
Ja som sagt Tillväxtkontrollet gick bra vecka 36+6 idag och han väger enligt scanning 3,890kg OM 8 dagar kommer han ut till oss och vi har 3 barn plötsligen

han är beräknad väga nästa onsdag 4,300g och BF är han beräknad väga 5,600g
Så ja på onsdag den 8/12-10 ska jag ha mitt planeradsnitt

Åh...så härligt
NhjärtaD: GRATTIs till eran fina tjej

delifi2 skrev 2010-11-30 17:23:09 följande:
Inatt var den värsta natt jag har varit med om faktiskt.
GIck på toa flera ggr (inget ovanligt) förutom att det va rlit ejobbigt.
Sen så började ett helvete utan dess like, ni som fått barn innan vet vad krystvärkar är och när det känns som en kokosnöt när huvud är där.
Det här var ännu värre, värsta pinvärken som drog i ligamenten, kunde inte andas igenom den det drog så in åt..... har ALDRIG känt så förr, det kändes precis som drog en kniv vid ligamenten. Kunde bara skrika rakt ut, DÅ ville jag ha lustgas.
Både jag å mannen tänkte att nu är det dax och jag tänkte att vi kommer aldrig hinna in för nu komemr ungen. Men inte det...efter ca 2 minuter av detta helvete så försvann det, har lite drag i ligamenten fortfarande men inte så mycket.
RIngde till bm idag och frågade vad det kunde ha varit men hon hade ingen aning om vad det kunde vara så jag kom in på en x-tra koll idag.
Huvud låg neråt men inte i kanalen men hon låg precis som hon skulle
Bm kände även på tappen men den var långt bak, inte så mjuk, ca 4 cm och öppen 2 cm en typisk omfödersketapp sa hon .-(
Mrn hon sa det att även om hon kände det nu så kunde det ändras efter 1 timme och tappen utplånats och jag kunde ha öppnat mig mer, hon kände även huvud och när hon nuddade det så åkte det upp men sen ner igen
Va hos BM idag och hon kände på min tapp,men den va tillbakadragen o 2 cm. Men däremot låg bebis typ så långt ner den kan ligga, borrat ner sig jätte väl,så hon kände jätte väl på huvudet och fråga om ja med ville känna,haha never! läskigt ju o peta på ett huvud,hehe! Hon blev lite faschinerad för de va tydligen rätt ovanligt för en omföderska att bebis låg så himla långt ner. Nästan ute med andra ord

,nu ska bara de där satans sammandragningarna o värkarna sätta fart,men inte