Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Lallan skrev 2010-11-29 09:13:38 följande:
    Är nog det att jag har lättare att hänga med i vekorna när jag är själv hemma om dagarna än helgerna med hela familjen hemma.

Ja,jag och familjen har spenderat natten på fl. Jag mådde illa inatt och har sedan tidigare blivit ombedd att kontakta fl om jag mår dåligt eller annorlunda på ngt sätt så det var bara att åka in. Efter ca timmar kunde dom återigen konstatera att jag ligger på gränsen men det har inte blivit värre så vi fick åka hem igen.
    Skönt att du slapp bli inlagd!
    Sandragumman skrev 2010-11-29 09:22:16 följande:
    Vad har hänt med/för NhjärtaD????
    har försökt läsa ikapp men på 2 dgar så är de så mycket att jag inte kan nhitta nå hon skrivit!????
    Hennes vatten gick i veckan,så hon borde fött bebis nu i helgen
    ÄlskarNova skrev 2010-11-29 09:23:08 följande:
    ja, det hoppas jag verkligen! Hjärta

Vad tråkigt på glaset hemma..är det ett sånt vid diskbänken istället för kakel? Har hört att det är lätt att de drar åt det gröna hållet.. så synd! 
    Japp de e de! E så sur o de blev sjukt fult! Ska ringa glasmästaren idag, tyvärr kommer de ju skita i de! morr!!
    Så e ju bara o göra om skiten,för så tänker ja inte ha de,skulle blivit vitt! Hade ja velat ha grönt kunde ja likagärna köpt en grön skiva,hehe! Ne gud så sur man blir......pengarna verkar växa på träd här hemma,haha!
    Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08
    Lallan skrev 2010-11-29 09:13:38 följande:
    Är nog det att jag har lättare att hänga med i vekorna när jag är själv hemma om dagarna än helgerna med hela familjen hemma.

Ja,jag och familjen har spenderat natten på fl. Jag mådde illa inatt och har sedan tidigare blivit ombedd att kontakta fl om jag mår dåligt eller annorlunda på ngt sätt så det var bara att åka in. Efter ca timmar kunde dom återigen konstatera att jag ligger på gränsen men det har inte blivit värre så vi fick åka hem igen.
    va de havandeskap va förresten? hoppas de itne blir värre
  • Willes Mamma 08
    linn78 skrev 2010-11-29 19:37:47 följande:
    usch, detta är så långtråkigt och trist!! Här händer absolut inget och alla bara är snurriga och skickar mej hit och dit...
       In på koll på specmödravården i morse, där satte värkarna igång medan jag satt i väntrummet. Blev undersökt och var öppen 3 cm, tappen nästan utplånad. Dom ringde ner till förlossningen som naturligtvis hade fullt!! Ledigt om ca 2 timmar.
      Vi gick och åt och sen fick vi sitta i tv-rummet på 44:an (pre/postnatalen) i ca 1 timme tills där var ett rum ledigt på FL. In där, bytte om till sjukhuskläder och blev undersökt igen. Då var jag helt plötsligt bara öppen 1 cmSkrikandes. Barnmorskan sa att det var väldigt lätt att känna fel men att hon hade rätt med sin 1 cm. Fy vad arg och besviken jag blev!!! Hon sa dessutom att hon helst inte vill ge mej EDA senare i FL för hon ville att denna gång skulle gå snabbare än med sonen! Bestämmer inte jag det???!! Jag fick antibiotika mot infektion, den skulle tas 3 tabl x 3 ggr, så kl 15 satte jag i mej 3 piller. Det visade sig sen att det var 1 tabl x 3. Så jag fick en trippeldos alltså, tur det inte var någon värre medicin!!!
       Och sen kom läkaren och sa att jag hade inget värkarbete som betydde något så jag fick flyttas till 44:an igen för FL hade inget rum till mej. 
       Så här ligger jag nu, med väldigt sporadiska värkar. Händer inget under natten så sätter dom igång mej imorgon bitti... 

Ne men gud så jobbigt! Känns ju som om man inte e välkommen då   Trist o bli flyttad hit o dit o att de gav dig fel dos medicin....
    Tycker så synd om dig....hoppas de sätter i gång alldeles snart så du slipper sättas i gång i morron!!
    Lycka till nu i massor!Hjärta
  • Willes Mamma 08

Linn78: GRATTIS GRATTIS till den lille killen Så bli spännande o se bild sen
    Hualigen ja,ja känner igen mig så väl...att de ska göra så ont o föda barn,hihi! Men skönt när det är över,men ändå häftigt när man väl är mitt uppe i en förlossning.
    Man blir lite crazy,hihi golvet, tja varför inte

I går kväll fick ja sån himlans molande mensvärk som jag inte haft innan, samt massa sammandragningar! Tänkte att Yippi,nu kanske de e på G. Men natten har varit lugn, sovit hela natten. Men nu på morronen känner ja fortf den molande mensvärken o massa sammandragningar.
    Hum...ja ja antar kroppen bara spelar mig ett spratt, för man letar ju förlossningssymptom HELA tiden,haha! Då ja känner mig typ desperat nu o få ut bebis!!!
    Snart ner till BM i detta snö väder!!!

• Willes Mamma 08
    Stefanie skrev 2010-11-29 23:09:20 följande:
    Ett litet svammelinlägg från mig idag igen då...

På tal om alla förlossningar som verkar vara på g...
    Har fått en känsla av att jag kommer att gå över tiden. Mest för att jag hela tiden har trott att Liten kommer att komma tidigt men också för att jag inte vill gå över. Det är ju fyra veckor kvar till bf för mig fortfarande, men för någon vecka sedan hade jag en massa smärtsamma förvärkar, nu får jag inte alls lika många och de gör inte särskilt ont heller. Det känns som att det går bakåt på något sätt. Ända sedan i somras har det handla om att stoppa värkar, nu vill jag ha dem! Eller i alla fall om någon vecka eller två...

Tänk att jag är trött på att vänta redan nu. 

Jag kom precis hem från min morfar. Han hade lungcancer som spridit sig till hjärnan nu. Han ska börja strålas i morgon. Han kan inte klockan längre. Han förstår inte siffrorna. Ibland ser han rätt, ibland ser han bokstäver istället för siffror. Han kan läsa ibland, men för det mesta så ser han fel. När han försöker läsa texten på tv så ser han samma text på flera rader, även om raderna byts ut. Och orden han ser står inte alls och hänger inte ihop. Han ser bara halva tv:n, halva tallriken... Han har svårt att plocka upp saker, att gå rakt, att träffa munnen med besticken.

Han fattar att hjärnan luras med honom vilket är skönt. Men det är verkligen läskigt vad som händer och hur snabbt det går. Jag känner honom inte så bra som jag önskar att jag gjorde och det känns tråkigt. Men det var skönt att träffa honom idag. 

Hoppas att allt går bra för er som har de små på väg ut. Och att ni som är sjuka kryar på er. Och att alla ni som väntar som jag står ut..!

Aldrig roligt när sånt där händer Stod du din morfar nära?? Tänker på dig tjejen!
  • Willes Mamma 08

Fy FAN! Nu väger jag 68kg:0 Vilket innebär 11 kg +. Buuuuhuuuu vad ja gråter! + att jag ändå hade 4 kg som ja inte gått ner från ja väntade William. De sista 4 kilona va sjukt sega o sen blev ja gravid igen då.

Med William gick ja upp 14 kg. o vill verkligen inte gå över de kilona,men de verkar inte bli bättre! HATAR o va stor som ett hus, nu.får bebis komma ut. Risken e väl att ja blir som en michelin gubbe annars!

Madebyday skrev 2010-11-30 11:55:59 följande:

Fick nyligen veta att den andra tjejen i våran föräldragrupp (vi var bara 3 par) fick sin son i natt...nu är det bara jag kvar :( Känns lite jobbigt, speciellt med tanke på att jag var beräknad först av oss 3...
    Jag vet, den kommer när den kommer, men det känns lite orättvist...jag har ju inte den minsta känning av NÅGOT! :(
    jo, bebis rör sig ju självklart emellanåt..jag kanske får ångra detta; men ge mig lite ont iaf ;)

förstår hur du känner! jag har inte gått över än,men man blir ju inte liiiiiiite avis på dem som "tränger sig före i kön" hehe

Jag har 13 dagar kvar tills bebis e beräknad!!! Sååååååååååååååååååååååååååå lääääääääänge!

• Willes Mamma 08
    Cissi7006 skrev 2010-11-30 12:39:06 följande:
    Nu är förlossningsväskan äntligen packad
    Den kommer ja inte kunna packa förrän då de verkligen e dax,haha! Kommer se ut som om ja ska vara bortrest i 1 mån,haha!

Men har tänkt o packa bebisens väska idag i varje fall
  • Willes Mamma 08

Nu kanske ja e tjatig igen Tyst MEN va de nån som hade sån där packningslista vad man ska ha med sig till BB?? Tappat bort den jag skrev! Skulle va super gulligt om nån vet?

• Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-30 17:03:39 följande:
    Hej flickor allt gick bra med kontrollet och jag kan säga att jag grät av panik idag och räddsla av att snart bli 3 barns mamma
    E jag redo hur kommer detta att gå ??
    Ja som sagt Tillväxtkontrollet gick bra vecka 36+6 idag och han väger enligt scanning 3,890kg OM 8 dagar kommer han ut till oss och vi har 3 barn plötsligen han är beräknad väga nästa onsdag 4,300g och BF är han beräknad väga 5,600g
    Så ja på onsdag den 8/12-10 ska jag ha mitt planeradsnitt
    Åh...så härligt

NhjärtaD: GRATTIs till eran fina tjejHjärta
    delifi2 skrev 2010-11-30 17:23:09 följande:
    Inatt var den värsta natt jag har varit med om faktiskt.
    GIck på toa flera ggr (inget ovanligt) förutom att det va rlit ejobbigt.

Sen så började ett helvete utan dess like, ni som fått barn innan vet vad krystvärkar är och när det känns som en kokosnöt när huvud är där.
    Det här var ännu värre, värsta pinvärken som drog i ligamenten, kunde inte andas igenom den det drog så in åt..... har ALDRIG känt så förr, det kändes precis som drog en kniv vid ligamenten. Kunde bara skrika rakt ut, DÅ ville jag ha lustgas.
    Både jag å mannen tänkte att nu är det dax och jag tänkte att vi kommer aldrig hinna in för nu komemr ungen. Men inte det...efter ca 2 minuter av detta helvete så försvann det, har lite drag i ligamenten fortfarande men inte så mycket.
    RIngde till bm idag och frågade vad det kunde ha varit men hon hade ingen aning om vad det kunde vara så jag kom in på en x-tra koll idag.
    Huvud låg neråt men inte i kanalen men hon låg precis som hon skulle
    Bm kände även på tappen men den var långt bak, inte så mjuk, ca 4 cm och öppen 2 cm en typisk omfödersketapp sa hon .-(
    Mrn hon sa det att även om hon kände det nu så kunde det ändras efter 1 timme och tappen utplånats och jag kunde ha öppnat mig mer, hon kände även huvud och när hon nuddade det så åkte det upp men sen ner igen
    Va hos BM idag och hon kände på min tapp,men den va tillbakadragen o  2 cm. Men däremot låg bebis typ så långt ner den kan ligga, borrat ner sig jätte väl,så hon kände jätte väl på huvudet och fråga om ja med ville känna,haha never! läskigt ju o peta på ett huvud,hehe! Hon blev lite faschinerad för de va tydligen rätt ovanligt för en omföderska att bebis låg så himla långt ner. Nästan ute med andra ord ,nu ska bara de där satans sammandragningarna o värkarna sätta fart,men inte
  • Willes Mamma 08

Linn: gud vilken godin så mysiga bilder!

2barnsmamman: ja vi får se,tror inte bebis kommer vilja ge sig ut  snart ändå....även om den ligger långt,långt ner! Känns som om ja kommer o gå över tiden,vilket e min skräck!

Delfi: ja , nu får bebis komma när som helst JA ,jA kanske skulle känt på huvudet, ne, ja e för skraj för sånt,hehe! När ja födde William så ploppade huvudet ut mellan en krystvärk,så där hängde hans huvud mellan mina ben medans ja väntade på nästa värk, hehe personalen frågade då me om ja ville känna huvuduet, uh ne då hade ja nog svimmat,hihi!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)