Inlägg från: Willes Mamma 08 |Visa alla inlägg
  • Willes Mamma 08

December Bebis 2010 :)

Nu I helgen hade varit perfekt för oss o föda barn Wille ska vara hos mamma hela helgen,hehe! Men sån tur har man ju inte!!!

Min sambo va nog mer engagerad med vårt första än 2:a. Men nu finns de ju lite orsaker, mycket övertid på jobb, mycket svartjobb, renovering på huset m,m! Han har helt enkelt inte riktigt hunnit med o tänka!
    Men han e gullig o lagar oftast all mat oh ser till så jag äter. Masserar mig o klappar om magen i den mån han hinner. Funderat på namn osv.
    Däremot har han inte planerat några inköp alls tills bebis. Men de gör inte så mycket, han vet att jag ändå gör som jag vill

Mamma till William 080419 ♥
  • Willes Mamma 08

Nu ska jag strax hämta busen på dagis lite tidigare idag,vi ska baka lussebullar,men först till affären!
    Glömde de viktigaste i går när vi handlade,nämligen saffran
    Sen blir de till o adventspynta lite i kväll, har redan tjuvstartat lite

Tänker på dig massor nu NhjärtaD och hoppas så att allt går bra o lycka till nu!!! Hjärta

• Willes Mamma 08

Ni som väntar ert 3:e el 4:e, 5:e barn. Startade era förlossningar någorlunda lika?? Typ vattnet gick med alla och slemproppen osv.??

För mig startade de bara med värkar....vattnet och slemmisen gick på förlossningen. Tänkte om de kommer o bli samma igen?? RIsken är kanske större för de??

El kan man förvänta sig att den ska starta helt annorlunda denna gång??

• Willes Mamma 08
    Selina04 skrev 2010-11-26 15:48:48 följande:
    Hej!

i onsdags morse förlöstes jag i akut kejsarsnitt då vi drabbats av HELP. Vår son som va planerad till lucia kom alltså den 24 november 03.36 i stället. 46cm lång o 2500gram tung.

Det som va lite roligt i allt elände va att min svägerska sagt i minst en månads tid att vi behöver inte fundera på lucia bebis för han kommer den 24 nov... å va gör han????????????????????

Hoppas det kommer gå bra för er andra resten av er tid!
    Grattis Grattis till sonen Hoppas ni mår bra trots omständigheterna
  • Willes Mamma 08
    Cissi7006 skrev 2010-11-26 22:59:47 följande:
    Jag väntar fyran. Ettan och tvåan startade likadant - med värkar.

Trean blev jag igångsatt med pga HF.

Hela slemproppen har bara gått med ettan.

Med de två första tog de hål på hinnorna under förlossningen, med trean gick vattnet när jag var öppen 8 cm.
    Ah ok....sitter o tänker hur denna förlossning ska starta!! Skulle gärna vilja att slemmisen el vattnet typ gick! Så man lixom visste att de va på G.
  • Willes Mamma 08

Tack alla för svaren....e roligt tycker jag o höra hur era förlossningar startat....! låter som om de startat rätt lika ändå

I går hade sambon o ja en färdknäpp Men inte hände något för de,fick inte ens sammandragningar Bebis vill nog stanna där inne mot min vilja!

Idag blir det fix här hemma o fix med spjälsäng, YEY! Sen bio ikväll...sista gången som 1 barnsmamma

Åh e så sjukt avis på NhjärtaD nu som ligger o föder bebis...vill med!

• Willes Mamma 08
    MFJG skrev 2010-11-27 06:46:46 följande:
    Finns en skitrolig när en gravid kvinna dansar också haha..
    Men det är väl bara hos en väldigt liten procent som faktiskt vattnet går hos först har jag för mig ? 
    på youtube? länk
  • Willes Mamma 08
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-27 13:20:43 följande:
    *s* Vi har färdigknipp varje dag hahaha men min pojk vill inte ut denna gången häller utan utan att någon ska tvinga honom ut denna gången med som vanligt.

ååh bio och barnfri ååååååh *avis* haha

1:a Bf+7 gick vattnet Bf+8 kom värkarna Bf+9 kom hon till värden
    Vattenavgång sen värkarna på morgonen dagen efter sen åktevi in och var öppen 4cm men hon föddes dagen efter 01.47 24 timmar jobbigt men skönt ..

2:a BF dagen lossnade slemploppen stort som man ej hade tänkt sig ahha men ut kom han inte men värkar hade man alltid men ut kom han inte.
    Bf+10 kom han ut med P-snitt ..
    ja här händer de inte möe
    Känns knappt som om vi e barnfria denna helgen,haha styr me så mycket annat så ja e helt slut! Men ska bli skoj med bio...hoppas bara ja orkar
    MFJG skrev 2010-11-27 15:59:50 följande:
    Eller så har du ätit något skumt. Eller så är det bebis som förbereder. Eller så är det hormoner som påverkar..
    Kan va mycket.

Jag har storhandlat idag och det tyckte inte fogarna om. Men det är det sista ansträngande jag gör på länge nu. Nu är det lugna gatan som gäller. Bara chilla och njuta av sista tiden. Tänker sluta spekulera i när bebis kommer eller inte kommer. Han kommer nån gång! Sen vet han bara själv när det är. Orkar inte leta tecken hela tiden.

Spännande med NhjärtaD.  

Ska ut i snön med sonen nu och mysa/busa. Tar en evighet att klä sig. Men vi har absolut inga tider att passa. Bara mörkret som stör. Men vi ska bara ner på gården ändå så. Sovit i två timmar. Hur skönt som helst. Den lille herren sov upp mot 3 timmar = sent i säng ikväll. Hoppas snöbuset tar lite enregi från honom!
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-27 13:10:08 följande:
    på youtube? länk
    hittar inte länken nu..men den kom efter man kollat på mamman som blir skrämd av sitt barn och vattnet går. Den är ju helt klart bäst för där ser man hur vattnet SPRUTAR ut hahaha..Fascinerande med vattenavgång..

Vi är HELT klara med i princip allt. Kan vara något jag glömt köpa,men jag tror faktiskt inte det. Har en napp jag ska koka idag som ska ner i BB väskan och thats it. Annars är allt förberett. 
    e de för länk till den när mamman blir skrämd av sitt barn då?

Skönt och vara klar, de e faktiskt vi med nu Ska bara packa bebisBB väska först! Men alla saker o så har vi nu Nu fattas bara bebisen!
  • Willes Mamma 08

linn78: ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHH så MYS!!!! Varför kan inte mitt vatten med gå Tusen lycka till nu tjejen! Grymt avis på alla som får snusa bebis nu.

Ja hur har de gått för NhjärtaD??

Älskarnova: När ska du göra UL:et?? förstår om du vill försöka med vaginal förlossning,men ändå inte föda ut en 5 kg. Svårt ju! Hoppas du blir lite klokare när du gjort UL:et!
    Har med hört de om att om man gjort två snitt så rekomenderar de de igen.

JA här hemma har vi fixat med köket i helgen,blev skit!! Glaset vi skulle ha va lixom grönt! E så sur o arg! Allt känns skit ändå från början!
    Skulle hämtat hem William i går från mamma,men kom inte ut i detta snöoväder vi hade här, så ska hämta hem honom idag! Saknar honom så grymt mycket nu!

• Willes Mamma 08

älskarnova: naw nu såg ja ju du skrivit onsdag Men då har du bebis till helgen i varje fall då?? hihi

Svar på tråden December Bebis 2010 :)