Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Mama Jessie skrev 2011-05-19 10:07:31 följande:
    Ja gud va härligt att sova till 8! Jag längtar till den dan då Anton inser att 5.30 är alldeles för tidigt att vakna ;)
    Dom dagar Loke vaknar för tidigt o är hur pigg som helst lägger jag honom på mage, ger nappen o smeker honom på ryggen. Då somnar han efter ett tag! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-05-19 11:06:02 följande:
    Tjejer, hur ser era läggningsrutiner ut? Nu ska jag bannemej få ungen att somna tidigare!

Har ni fasta tider för sömn på dagarna?
    Vi brukar ta ett bad kl 19. De dagar vi inte badar tar vi på pyjamas kl 19. Går in i mörka sovrummet o ammar. Han somnar o vaknar o äter o somnar o vaknar o äter. Kl 21 läggs han i sin säng o är han kinkig får han flaskan. Vaknar vid 23 igen o får mera mat. Sen vaknar han med 3h mellan rum o äter eller får nappen. Vaknar han oftare får han napp o lite klpp på huvudet. Han tycker det är jätte skönt o känna handen på huvudet! =) Försöker o gå in i sovrummet med honom kl 20 ist för 19. Men han är trött kl 18 så det är svårt! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-05-19 22:45:44 följande:
    Tänkte mest på att du skrev att ni tänkte ta en sista minuten till Turkiet... och ligga på playan! Men pool låter ju riktigt skönt det också. Glad

Vi har börjat planera kök och så men det blir nog till handling i augusti när J har semester. Så det kommer dröja innan vi kan bo där, men då är ni hjärtligt välkomna! Lägenheten ligger på Stentorpet om det säger dig något. 

Nu blir det sängen. Har dragit på mig förkylning med feber mitt i allt. Blääää!
    Jag bor i v-ås! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-05-20 09:27:07 följande:
    Jag fick frukost på sängen av min underbara fästman nyss! :D
    Lyx! =)
    Fick inte jag när jag fyllde! :(
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Jenni78 skrev 2011-05-20 13:36:34 följande:
    Kul! Var i Västerås bor du?
    Bjurhovda! Gångavstånd till Stentorpet om man vill! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-05-21 06:23:26 följande:
    Angelique- min dotter (nu 5) var så. Hon sov mellan 19-10 med matning 22 och 06. Döööööskönt!!

Jag skulle göra vad som helst för att få sovmorgon till typ.. 7-8!!! Emil vaknar 5.
    Oj, då. Jag som klagar på att Loke vaknar 8 el 8.30! hehe. Kanske ska sluta med det. Jag är en sån som vägrar gå upp före kl 9! =) När Loke var pytteliten sov han till 11, 12 på dagarna. Så härligt då jag gärna sover bort dagarna. Men det var då det! =)
    sweet86 skrev 2011-05-21 16:18:48 följande:

För att göra hela historian kort så vill vår son inte sova på nätterna, det har varit så ända från födseln och nu håller jag på att gå under snart,känns som det knakar rejält i vårat äktenskap åxå..
    Under dagarna har jag världens goaste å gladaste unge men på nätterna är han ett månster!! han är 5 månader i dag och jag vill inte ens lägga mej om kvällarna längre. det tjänar liksom inget till känner jag,
    Jag helammar,började med gröt för ca 1 mån sedan rekomenderat från bvc ihopp om att han skulle kunna sova bättre på natten, men inte då! Gröt tycker han inte om,hur jag än försöker mixtra med olika frukter/pureer så äter han bara nån tesked. Tänkte prova välling, men vad är det jag kan ge?
    Han vägrar sova i egen säng så han ligger mellan oss. Det ända stället han sover på är om man går ut med honom i vagnen, men då måste man gå helatiden annars vaknar han.

Jag har fått magsår å börjar må psykiskt dåligt, Vad är det jag gör för fel????????
    Är inte en sådan som klagar på saker igentligen men nu har jagfått nog, JAg vill SOVAAAAAA.

Snälla snälla kan ni ge lite tipps på hur vi kan försöka göra.
    i natt sommnade liam 21.15 sov till 23 då jag la mej å sedan var han ledsen i omgångar tills kl 01 då han fick mat, sedan åt han 8 ggr fram tills kl 06 då vi gick upp.. ungefär såhär har jag det om nätterna.

hoppas någon av er har nå bra tipps till lilla mej:) kram

Usch o fy! Jag som tyckte jag hade det jobbigt när Loke vakna kl 23, kl 2-3, kl 5, kl 6.30, kl 8. Är du säker på att han är hungrig? Testa med napp, eller ge ersättning, ska vara mera mättande, men det tycker inte Loke! :/
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Fy vilken natt! Sova? Vad är det? Loke vaknade vid 00.45, 1.30-3, 4.30, 5.15, nångång vid 6 o sen kvart i åtta! Om jag minns siffrorna rätt. Gubben ligger o snarkar. Han var påväg o lägga sig på Loke nångång i natt när han låg mellan oss! Hua då!

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Har ni börjat med smakisar alla?
    Loke blir 4½mån nästa vecka, tänkte börja med potatismos då tror jag. Både kul o läskigt! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    linasmama skrev 2011-05-23 12:16:49 följande:
    Hur gör du då om ni är borta hos någon och inte har någon bra stol?

Sixten somnar varken i vagnen eller i bilen så behöver alla tips jag kan få! 
    Sambon sa i helgen att vi borde ha någon liten vagn o ha när man t.ex bara ska vara ute utan o gå så mkt. Då är våran vagn så stor o bökig o ha med sig. Vi var på bilutställning i lördags, han ställde bla ut sin o då var det bökigt o bära på Loke hela tiden i timmar. Men våran vagn hade varit bökig o ivägen. Jag sa åt honom o titta på blocket! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Jaha tjejer! Nu har sambon o jag diskutterat i helgen och jag har nu pratat med min chef. Den 1 september börjar jag jobba igen. Inte full tid. Ena veckan tors o fre o andra veckan tors-sön! =)  Spännande. Kul för pappa o vara ensam med pluttsnutt! =)

Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)