Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-10-27 19:02:06 följande:
    Kommer snart prova allt för att få igång förlossningen fkatiskt.
    Är så sjukt trött på foglossningen och ischisasen, kan ta mig fasen inte göra ett skit.

FIck en gråtattack alldels nyss, blev så sugen på julskinka och julmust så jag började gråta, mannen sa att han kan åka och skjuta en gris så att jag får min julskinka
    Känner igen mig...

Om han gör det tar jag första bästa tåg till vart du än bor så jag också får mig en bit!

Hur lång tid tar det egentligen innan alla graviditetssymptom försvinner efter fölossningen? 
  • Stefanie
    delifi2 skrev 2010-10-27 19:56:02 följande:
    har för  mig att det är 3 bebisen som har kommit nu eller om det var 4
    Funderar över hur många aktiva vi är. Hur står del av alla aktiva skribenter har fått träffa sina små? Någon som vet?
  • Stefanie
    delifi2 skrev 2010-10-27 20:04:38 följande:
    Halvsur åkte mannen iväg till WIllys för att köpa julmust, förstår honom på ett visst sätt eftersom han har så mycket att göra här hemma, han gör ju allt, diskar, städar, tvättar lagar mat precis allt och mitt i matchen blir jag sugen på julmust. Kan inte vara lätt att vara min man just nu.

Tror mina symptom försvann rätt snabbt, tänkte inte ås mycket på dom efter William kom, fast med honom var jag inte så sugen på nåt, endast apelsiner då.
    Fantastisk man verkar du ha i alla fall!

Hoppas att allt försvinner snabbt.

• Stefanie
    Licebe skrev 2010-10-27 23:52:38 följande:
    Såg att det var någon mer än mig som var sugen på rödvin.
    Jag längtar så tills jag ska ta ett glas rött och en cigarett, cigaretten kommer förmodligen smaka skit men vinet underbart=)

Och angående bakandet, det enda vi bakar här hemma är microkola.
    Klart på två minuter och smakar jättegott=)
    Har inte tålamod för att baka nåt som innehåller mer ingridienser eller tar längre tid.
    Tur att både min mamma, moffa, gamelmommma och min sambos mamma bakar och fyller våran frys=)
    Åh, microkola! Det måste jag också göra, är ju så himla gott! Jag brukar inte lyckas spara dem så länge dock... Glad
  • Stefanie
    delifi2 skrev 2010-10-28 20:13:09 följande:
    glömde det viktigaste, vi har julskinka i ugnen nån som är sugen
    Oj, vad gott! 
  • Stefanie
    delifi2 skrev 2010-10-28 22:19:47 följande:
    jag börjar skåla nu med julmust och julskinka har dessutom inhandlat pepparkakor förstår inte hur sugen man kan vara på julmat nu.
    Jag är jättenoga och jättesträng med att det kommer inte innaför dörren förrens den 1 december
    Jag sitter här med min julmust och känner mig nästa lite skamsen, jag brukar också hålla hårt på december. Det här är ju lite som att öppna julklapparna innan julafton...

MEN jag är gravid och är det någon gång man får fuska med vad man stoppar i sig så måste det vara nu! När det står mellan att sitta här och storgråta för att man inte får eller att fuska lite.Glad

• Stefanie

Nu har jag läst igenom dagens skörd av inlägg!

Angående nappar:
    Jag tänker ha med mig en för säkerhets skull, som många skrivit, jag vill inte vara mänsklig napp.

Nackdelen är att det kan vara jobbigt när man väl vill sluta med den. Jag hade en massa nappar när jag var liten. Hade dem under kudden på natten och bytte i sömnen...
    När jag var 4 år tror jag hade jag och mamma bestämt att jag skulle ge napparna till jultomten. Jag var med på noterna och var så stolt när jag lämnat över dem. Fick en massa beröm av alla! Men sedan på kvällen när jag gått och lagt mig och mamma skulle säga god natt sade jag
    - "Vet du! Jag sparde några..!" och plockade fram två stycken jag gömt i min nalle med dragkedja. Jättenöjd var jag!

Min bror däremot sög på tummen. Det var värre, för som någon skrev så går det inte att göra sig av med den... Jag kom på min bror som 17-åring sovandes med tummen i munnen. När han sov åkte den in och när man väckte honom åkte den in innan han ens han märka att han haft den där... Jag vet att hans flickvän har sett det någon gång också och idag är han 22 år. 
    Eftersom att det händer när han sover kan han inte kontrollera det. 

Därför tänker jag att jag hellre ser mina barn med en napp än med tummen, om man har någon chans att påverka det...

haligh
    Om  du inte hittar mappen så har jag förstått att det viktigaste att få med sig är papper på vilken blodgrupp du tillhör.

• Stefanie

I natt vaknade jag av att sambon skrek på mig inifrån badrummet.
    - Är du helt dum i huvudet? Du kan väl f*n inte skruva på vattenkranen i sängen! 
    Jag förstod att jag måste ha skruvat på vattenkranen jag hade under kudden  i sömnen så nu var det alldeles blött i sängen. Då tänkte jag att det var tur att jag skruvat på varmvattnet och inte kallvattnet, för det var ganska behagligt med värmen i allafall. Sedan tänkte jag att det nog var bäst att låtsas att jag fortfarande sov..

Så klart var det en dröm alltsammans. Jag vaknade på riktigt efter en stund och som jag drömt var sambon inne i badrummet och förmodligen hade jag väl hört vattenkranen spola där inifrån...

Sedan somnade jag om när sambon gått hemifrån och då drömde jag att jag skulle in till förlossningen och kolla något men det blev så att jag väldigt hastigt och smärtfritt födde Liten. Lite var världens sötaste lilla flicka och eftersom att allt gick så bra kunde jag åka hem från BB ganska direkt efter förlossningen. Jag ringde sambon när jag promenerade hem med barnvagnen och berättade att vi hade fått en dotter.
    När jag kom hem satte jag mig i en fåtölj och ammade. Det gick väldigt lätt och jag var bara glad. Efter ett tag kom sambon hem och träffade lillan sedan promenerade vi iväg i något villaområde för vi skulle på middag hos min gamla chef. När vi kom dit berättade jag att jag fött barn idag och att det kanske gjorde lite ont i underlivet när jag gick men annars kändes det bara bra!
    Jag bad dem också att inte skriva något på facebook för jag hade inte berättat för mamma eller någon alls än...

Tänk om det skulle gå så smidigt! 

• Stefanie
    Ninnie81 skrev 2010-10-30 11:57:53 följande:
    hej tjejer.

tänkte bara titta in och uppdatera er hur de går för lilleman som ej har nå namn.

nu är min älskade lillevän 10 dagar gammal och äntligen väger han 2 kg. han har börjat amma lite från mig men får även sond. är såå stolt över min lillprins. hoppas fortsätter gå upp såhär bra så då blir nog inte vistelsen på Neotrala såå himla lång.

men däremot så tror de att han är äldre än va de stod på sista ul. fick ju då den 15 dec men ja har alltid sagt den 10 eftersom de stämmer bättre med min senaste mens och de verkar som de stämmer. så ist för v.34 så är han i v.35 nu. kommer inte vara så stor när vi får hem han men de gör inge bara vi snart får börja fara hem på permiss.

förresten...skulle de inte vara kul att starta en tråd där vi fått våra små och typ såhär:

Ninnie81:  BF 15/12, Född 20/10 (v.32), Pojke 1938g och 43 cm

Eller nån annan kanske har ett bättre sätt att skriva på =) tänkte bara att e kunder vara e kul grej

kram på er alla mammor och bebbar vare de sig är i eller utanför magen och ha en superhärlig helg
    Vad skönt att höra att allt verkar gå bra! Hoppas att ni får komma hem snart, kan tänka mig att man längtar efter det.

Jag tycker absolut att det är dags att börja med en lista på alla bebisar som hittat ut!
    Colling skrev 2010-10-30 14:12:33 följande:

Hej Hej!

Tänkte bara hoppa in =)

De är inte möjligtvis någon december mamma i solna området??

Klart du ska hoppa in!
    Jag tror inte att vi är så jättemånga stockholmsmammor i den här tråden, men jag har inte riktigt koll insåg jag nu.. Jag bor i Haninge andra sidan stan. 

Men jag kan tipsa dig (om om det finns andra stockholmsmammor i tråden) om en annan tråd med en massa stockholmstjejer som har bestämt tid för fika i morgon för alla som vill träffa andra gravida. De allra flesta har inte träffat varandra tidigare, så lite småläskigt är det men jag tänker ta mig dit! Vi har heller inte lärt känna varandra i tråden, så vi är helt nya för varandra allihop!

www.familjeliv.se/Forum-2-114/m54120858.html
Svar på tråden December Bebis 2010 :)