• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

Emelle: Det blir en Emmaljunga citycross, i creme leatherette med en quadrolift till. Känns som smidigt att bara kunna torka av den om den blir smutsig, plus att den är snygg
    Vill ha en vagn med fyra stora hjul, samtidigt som jag inte vill ha en JÄTTEvagn, så detta känna som den perfekta vagnen för oss. Har flera kompisar som har den till sina barn och är väldigt nöjda.

NhjärtaD: Ja, blir nästan lite rädd att vi är på G för snabbt, men samtidigt så är det ju en bebis i magen. Orkar inte gå och bara vara rädd och orolig längre. Vill få glädja mig, och det här gör att det börjar kännas mera verkligt. Om nu inte priserna gått upp på vagnar sedan hade vi nog väntat, men nu känns det som att vi vet vilken vagn vi vill ha, så då kör vi på det

• Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-06-08 20:41:29 följande:
    Emelle: Det blir en Emmaljunga citycross, i creme leatherette med en quadrolift till. Känns som smidigt att bara kunna torka av den om den blir smutsig, plus att den är snygg
    Vill ha en vagn med fyra stora hjul, samtidigt som jag inte vill ha en JÄTTEvagn, så detta känna som den perfekta vagnen för oss. Har flera kompisar som har den till sina barn och är väldigt nöjda.

NhjärtaD: Ja, blir nästan lite rädd att vi är på G för snabbt, men samtidigt så är det ju en bebis i magen. Orkar inte gå och bara vara rädd och orolig längre. Vill få glädja mig, och det här gör att det börjar kännas mera verkligt. Om nu inte priserna gått upp på vagnar sedan hade vi nog väntat, men nu känns det som att vi vet vilken vagn vi vill ha, så då kör vi på det
    Nej då bara kör på!
    Får man det billigare oxå så är det kanon!!! Skulle vi med göra om vi hade fått ett läge

Jag har redan börjar fundera på hur vi ska designa bebishörnan i vårt sovrum
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • MajMamman08

Nu har jag äntligen lagt in bilderna på våran bebis från NUPP i går!

Emelle: så jobbigt Hoppas de hjälper med tipsen du fått!

NhjärtaD: e inte sugen på något alls på kvällarna,e typ mätt efter o ha ätit hela dagen,hehehe! Får se hur länge de håller i sig
    Sjukt sugen på gröna äpplen i varje fallen! Du då?

• LinnV

Min mage är helt knäpp också, jag klarar inte av att äta något alls knappt längre. Idag har jag fått i mig 3 mackor och en pytte liten portion mat. Jag får ont i magen om jag äter, alltså uppe vid magsäcken. Tvingad i mig maten nyss och nu har jag jätte ont på en fläck typ två cm höger om naveln. Igår kunde jag inte  heller äta. Jag mår illa men det har jag ju gjort i 10 veckor nu och har kunnat äta hela tiden tills igår. 

Jag är laktosintollerant men jag är jätte noga med att inte få i mig laktos alls så kan inte vara därför. 

2barns mamma: Vad skönt att allt såg bra ut  

Stoce: jag ville också köpa en vagn nu men vi ska vänta tills efter RUL för säkerhetens skull. Vi har ju inte fått se bebisen än. 

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-06-08 21:03:00 följande:
    Nu har jag äntligen lagt in bilderna på våran bebis från NUPP i går!

Emelle: så jobbigt Hoppas de hjälper med tipsen du fått!

NhjärtaD: e inte sugen på något alls på kvällarna,e typ mätt efter o ha ätit hela dagen,hehehe! Får se hur länge de håller i sig
    Sjukt sugen på gröna äpplen i varje fallen! Du då?
    e sugen på nått på kvällarna men vet inte vad, så jag tänkte få lite förslag
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-06-08 21:23:56 följande:
    Jag äter gröna äpplen för att hålla magen igång =) (sen kan jag inte käka vad jag vill heller pga av min dumma diabetes =( Annars hade jag levt på gräddbakelser, mutter)
    Gräddbakelser jora jag förstår men inte vara mutter hihi du går inte upp i vikt men det gör jag
    Men du går upp i vikt för en god sak du e gravid och nyttig av dig hihi jag o nyttig o gravid

Jag äter allt är sugen på allt haha sjukt!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    linasmama skrev 2010-06-08 21:16:34 följande:
    Min mage är helt knäpp också, jag klarar inte av att äta något alls knappt längre. Idag har jag fått i mig 3 mackor och en pytte liten portion mat. Jag får ont i magen om jag äter, alltså uppe vid magsäcken. Tvingad i mig maten nyss och nu har jag jätte ont på en fläck typ två cm höger om naveln. Igår kunde jag inte  heller äta. Jag mår illa men det har jag ju gjort i 10 veckor nu och har kunnat äta hela tiden tills igår. 

Jag är laktosintollerant men jag är jätte noga med att inte få i mig laktos alls så kan inte vara därför. 

2barns mamma: Vad skönt att allt såg bra ut  

Stoce: jag ville också köpa en vagn nu men vi ska vänta tills efter RUL för säkerhetens skull. Vi har ju inte fått se bebisen än. 
    Du ska bara veta hur rädd jag VAR!!
    Kommer till sjukhuset hjärtat i halsgropen och tårarna kommer rinnande DIREKT när jag och sambon kommer till rummet.
    Barnmorskan mer mig ligga mig på ''sängen'' och jag känner bara tårarna rinner ner från kinden.
    Sen sätter hon igång gelen på magen och så ser jag bebisen sen blev jag lycklig och rårarna för räddsla försvan till glädje tårar

ÅÅh när har du tid till Ul ?

Vi tittade på vagnar idag vi med sen har vi hittat sängen vi vill ha en vagga
  • Trollungarnasmamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-08 21:53:18 följande:
    Gräddbakelser jora jag förstår men inte vara mutter hihi du går inte upp i vikt men det gör jag
    Men du går upp i vikt för en god sak du e gravid och nyttig av dig hihi jag o nyttig o gravid

Jag äter allt är sugen på allt haha sjukt!!
    ja jag äter konstant, men på kvällarna är jag sugen på nått litet enkelt men vet inte vad...
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-06-08 21:56:37 följande:
    ja jag äter konstant, men på kvällarna är jag sugen på nått litet enkelt men vet inte vad...
    *Skrattar*
    Jag e bara sugen på änkelt och lätt som vatten melon och hunong melon
    Det kommer o går..
    Sugen på godis har försvunnit ..
    Så det är som vanligt när jag inte var gravid.
    Äter bara frukost och middag..

Idag ingen frukost utan vi 11-12 åt vi macdonnals efter bebis besöket i magen
    Det var super GOTT!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)