• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle

Idag har jag en riktig slö eftermiddag...skönt! Borde åka och handla men jag skiter nog i det
    Igår skulle jag etfer att par veckors upphåll pga illamåendet ut och powerwalka på kvällen. Men efter  bara 100 m fick jag så in i helvete ont. Som sammandragningar verkligen. ojojoj. Fick promenera i vanlig gångtakt hela rundan och då släppte det av.
    Ska man inte kunna gå fort ens så här tidigt. Jäkla kropp. Jag är ju 12 fulla veckor idag. är ju ingenting. Skillnad om jag var höggravid, men nu protesterar kroppen visst redan. SURT!!

Tror ni att det blir bättre el bör jag nöja mig med pensionärs promenader året ut??

• Emelle

Ser i bildtråden att det är många som önskar sig flickor
    Det gör jag med. Har ju en flicka innan, hon är äldst (11år) och sen fått två pojkar så nu vore det mysigt att avsluta med klänningar och små hårspännen igen ;.)

• ÄlskarMina
    Emelle skrev 2010-06-09 16:52:37 följande:
    Ser i bildtråden att det är många som önskar sig flickor
    Det gör jag med. Har ju en flicka innan, hon är äldst (11år) och sen fått två pojkar så nu vore det mysigt att avsluta med klänningar och små hårspännen igen ;.)
    och jag hoppas på en pojk..skulle vara roligt med en av varje. Men iofs är jag en flickmamma och skulle inte precis bli ledsen om det kom ut en flicka till. Storasyster skulle bli överlycklig över en syster. 
    Jag hoppas få se innan vad det blir för ngn "sort". Ska göra RUL i v.20 och sen TUL varannan vecka fr.v.32 och till förlossningen. Jag KAN väl bara inte missa att se vad det blir va?  
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
  • Minifer
    ÄlskarNova skrev 2010-06-09 17:32:12 följande:
    och jag hoppas på en pojk..skulle vara roligt med en av varje. Men iofs är jag en flickmamma och skulle inte precis bli ledsen om det kom ut en flicka till. Storasyster skulle bli överlycklig över en syster. 
    Jag hoppas få se innan vad det blir för ngn "sort". Ska göra RUL i v.20 och sen TUL varannan vecka fr.v.32 och till förlossningen. Jag KAN väl bara inte missa att se vad det blir va?  
    nix! hhaha! Hade också TUL sist och gick bara inte att missa :)
  • Stoce
    ÄlskarNova skrev 2010-06-09 16:37:04 följande:
    Han hade en lista med färgerna och vi försökte få ett hum om hur de såg ut av namnet. På måndag skulle han till Emmaljunga och skulle troligtvis få med sig lite färgprover då med. 
    Vad kommer ni att köpa till vagnen och vad slutar summan på? 
    Jag skulle vilja ha citykorgen till iaf och en fotsack till sittdelen. Och ngt för bebis att mysa i korgen-en mjuklift eller? Vet inte vad som passar i en sån? 
    Aha, okej. Letade faktiskt här och hittade en tråd med den nya färgerna. Fanns en del som lät intressant, men vet inte om det är värt att vänta och "offra" pengar på. Vi kommer köpa en city cross med quadrolift till, och en fotpåse. Känns som att en citykorg är mycket att lägga pengar på då man bara använder den knappt ett halvår. Mina kompisar har kört på quadrolift och varit nöjd med det. Den kan man ju använda hela tiden, på olika sätt. Jag tror vi kommer landa på ca 7 500 kr, har inte fått det uträknat helt och hållet, men därikring.
  • ÄlskarMina
    Minifer skrev 2010-06-09 17:44:13 följande:
    nix! hhaha! Hade också TUL sist och gick bara inte att missa :)
    åh så kul! Ja, man tycker ju att på iaf 5 UL att Någon BM är snäll och säger det om jag inte ser det själv vill säga. Vet att de annars är tjuriga i detta landsting me att säga. Ska göra TUL så många ggr pga Nova var tillväxthämmad pga proppar i moderkakan och jag nu står under blodförtunnande. 
    Stoce skrev 2010-06-09 18:07:09 följande:
    Aha, okej. Letade faktiskt här och hittade en tråd med den nya färgerna. Fanns en del som lät intressant, men vet inte om det är värt att vänta och "offra" pengar på. Vi kommer köpa en city cross med quadrolift till, och en fotpåse. Känns som att en citykorg är mycket att lägga pengar på då man bara använder den knappt ett halvår. Mina kompisar har kört på quadrolift och varit nöjd med det. Den kan man ju använda hela tiden, på olika sätt. Jag tror vi kommer landa på ca 7 500 kr, har inte fått det uträknat helt och hållet, men därikring. 
     Okej. Nä, om det skiljer mkt i pris skulle man kanske beställa innan. Men jag hoppas på att det finns lite -10:or kvar som de rear ut när man ska beställa vagnen. Annars får vi ta den smällen. Ska iaf ha en bäse till sen är planen och vi behåller vagnen till nästa. 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-09 16:42:19 följande:
    Idag har jag en riktig slö eftermiddag...skönt! Borde åka och handla men jag skiter nog i det
    Igår skulle jag etfer att par veckors upphåll pga illamåendet ut och powerwalka på kvällen. Men efter  bara 100 m fick jag så in i helvete ont. Som sammandragningar verkligen. ojojoj. Fick promenera i vanlig gångtakt hela rundan och då släppte det av.
    Ska man inte kunna gå fort ens så här tidigt. Jäkla kropp. Jag är ju 12 fulla veckor idag. är ju ingenting. Skillnad om jag var höggravid, men nu protesterar kroppen visst redan. SURT!!

Tror ni att det blir bättre el bör jag nöja mig med pensionärs promenader året ut??
    Hahaha...min kondition e lika med noll...orkar ingenting,o pustar när jag kommer upp på de sista trappsteget på jobbet,3 trappor,hehe! Ja,de känns ju som om man e höggravid när man inte orkar mer...hur ska detta sluta?!
    Ja som tänk köpa en crosstrainer o motionera lite på....haha kommer ja ens orka 1 min på den?!

Ja jag vill med ha flicka så himla gärna,små söta klänningar,går jämnt o känner o klämmer på de i affärerna,så mycket roligare än kill kläder!!
    Önskade mig en kille med första barnet o de blev de så hoppas min önskan går i uppfyllelse denna gången med
  • 3 barns mamma84

Glömde berätta att igår om KUB testet så sa jag NEJ till barnmorskan då jag och sambon ja han var så nyfiken om detta och ville veta vad som skulle hända om något var fel osv då sa hon ju att man fick göra abort om det skulle vara så liksom.
    Men vi beslöt oss att inte ta det då det finns bara 1 av 100 som skulle få detta liksom och vi har 2 friska barn.
    Men iaf så kollade hon nack spalten igår och allt såg faktist jätte jätte fint ut
    Och jag bad henne kolla livmodern oxå och det var helt perfekt tjock då jag var så orolig då jag fått snitt och stort barn
    Så jag njuter av min graviditet nu för jag VET att jag har ett barn som h*n ´s hjärta slår fullt

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Någon mer som får ta Tillväxtul och gulosbelastning nästa månad ??
    Jag ska göra det 29 juli
    Men längtar verkligen inte efter gulosbelastningen men jag är inte orolig då jag inte har diabetes.

• 3 barns mamma84

Idag när jag pratade med mamma så apropå buffar och ''fjäril kännsla'' och dom små kännslorna
    Så stod jag ute och pratade med mamma i telefonen så helt plötsligt buffar det till flera ggr ååh vad härligt det har gjort det innan men då fjäril kännsla men nu buffade det ordenligt och jag bara skrattade av att det var så härligt att känna
    Frågade mamma när hon började känna mig och det var i 3-4månaden och jag är i 3 månaden vecka 13 idag enligt barnmorskan 22 dec

Svar på tråden December Bebis 2010 :)