Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Är det någon period då era barn inte sover som dom ska ?
    Min sover dag och natt sover många timmar på dagen och många många timmar på natten ..
    Inte svår att lägga honom häller.
    Så fort han gnuggar ögonen lägger jag honom ner med napp o snuttefilt och han somnar direkt.
    Är min onormal ???
    Har tänkt flera ggr om han e sjuk på något sätt så han bara sover han e såklart uppe på dagnarna upp till 2½-3 timmar sen sover han.
    Han är pigg och glad och snackar och har roligt.
    Sover ute och inne.       

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-07-22 18:49:49 följande:
    Runt den här tiden förra året gjorde vi RUL. och nu är våra småttingar snart (nåja..) ett år! Kommer tiden någonsin gå såpass långsamt att man hinner med igen?!
    Håller med dig det går så fort nu man hinner inte med !!
    Om 6 månader börjar han dagmamman med och jag ska jobba  
  • 3 barns mamma84

Inte så orolig men han sover ju hela tiden !! mendans ni har problem med dom små jag tycker så synd om er.
    Men jag får väl vara glad men man tänker ju likom ska dom sova så mkt ? 

• 3 barns mamma84

Jga vet inte vad jag ska tro men ja elias han är inte tjock eller så utan ett normalt barn väger väl nu över 10 g och är över 70 cm lång han kan sitta åla säga mamma och pappa inte tydligt men mampapfha typ så GULLIGT han äter bra sover bra MEN han kan inte krypa och inte har han tänder häller dom tänderna jag har kännt uppe och nere sen 5 månader har inte pluppat upp alls ?
    Han bara ålar runt min sötnos och sitter bra men inte så stabilt men han sitter det gör han helt okej han är en pojk vi älskar så klart som vi gör med våra alla tre
    Men när jag tänker på att amadeus var så snabb i sin utvecklig med ALLT så är elias efter mkt ..
    Amadeus hade 6 tänder när han var 8 månader !! han kunde sitta stabild när han var 2½mån han ålader typ aldrig men började krypa när han var 5 månader  och reste sig upp vi 5½månad och började gå när han var 8 månader och började prata tidigt innan han var 1 år ..'Snabb kille men inte konstig alls likom.
    Men elias är snart 8 månader den 8:e aug och han är inte snabb ..
    Han kommer säker få tänder när han är ca 1 år och kommer att börja gå när han är 1 år och börja krypa när han är hmmmh ca 10 månader vet fan alltså.
    Ska man vara orolig ?
    Eller är han bara normal ?    

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-07-22 23:06:31 följande:
    Var bara glad att han sover bra! :)

Jo jag får vara det men han har sovit så sen han föddes han sover ca 4-5 ggr på en dag och han är uppe ca 2½-3 timmar och han äter sover och har bajs chema typ .. vet exakt när han bajsar och ska sova och äta o så men när jag läser hur ni har det känns det som om han är efter .. men är det normalt för dom o sova så mkt ?
  • 3 barns mamma84
    toksnippa skrev 2011-07-22 23:14:07 följande:
    Mileon sitter fortfarande inte så bra, han kryper inte heller och inga tänder har brytit fram (dock ser jag dem skymta i underkäken). Jag är inte orolig, alla barn är olika - sedan känner jag ingen större panik iom jag ändå måste komma ihåg att Mileon är prematur och ska korrigeras i åldern. Det går framåt på andra plan istället, då läggs ju all vikt där att öva på sådant. Allt har sin tid. Vissa barn kryper inte ens utan hoppar över den biten.
    Jo så sant så..
    Barn har sin takt.
    Elias han kom ju 2 veckor innan och mvc sa att jag inte skulle räkna honom som den månaden utan som i 22 dec så han skulle komma att han är senare än vanligt. men som prematur och 2 veckor innan BF det är inget då prematur är ju super tidigare än BF och dom tar längre tid men änså kan dom mkt sen i skolan som man säger mer klokare som min bror sa då hans barn föddes v 27 och 30 och idag är dom klocka barn på hmm 16 år ca och dom var inte som andra barn utan som tog sin tid med allt i utveckligen.   
  • 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-07-22 23:25:16 följande:
    Jag tror inte man ska tänka på så mycket vad som är normalt eller inte och jämföra så mycket! Fast det är svårt att låta bli Vet en flicka som var 1,5 år när första tanden kom, det var också "normalt" - att man är sen behöver ju inte betyda onormalt! Sigrid har hunnit vakna en gång sen hon somnade, jag fick henne att somna med lite klapp på ryggen och en vaggsång; men nu har hon gjort så flera kvällar att hon sovit nån timme och vaknat, gjorde aldrig så förut. Min sambo har jobbat extremt mycket övertid så nu åkte jag hem till min mamma för ett par dar sen. Vi skulle åkt på en stor hundutställning som är varje år men de skrämdes så mycket med väderprognosen så vi åkte aldrig- så har det varit hur varmt och soligt som helst!!! Mamma är super men hon skulle aldrig falla sig in och ta S när hon inte vill sova, det är min uppgift det..."jag hade själv tre blöjbarn samtidigt och ingen hjälpsam karl så..." bla bla
    Förstår dig !
    Jag har också haft men bara 2 st blöjbarn men nu bara en
    Vilken jobb det var !!
    Ibland kan jag känna att jag är ensamståände fast jag inte är det.
    Ja jag har också hör att vissa får tänder tidigare och senare ..  
    Men ibland tror man att han bara har ett barn och man ''glömmer bort allt''

Har lätt o lägga elias i sängen lägger honom bara ner nappen i mun snuttefilt och speldosan på och går min väg sen somnar han.
    Alltid varit så.
    Så jag kan inte förstå hur andra har det för mig känns det som om min är onormal likom.    

• 3 barns mamma84
    Haligh skrev 2011-07-22 23:28:13 följande:
    Suttit som klistrad framför nyheterna hela kvällen, så gräsligt det som hänt i Norge. Tänk att skicka sina barn till en idyllisk skärgårdsö och så kommer en galning och skjuter dem?! Panik och skräck som inte går att föreställa sig .
    GråterDet är hämskt !!!
    Ska ringa min mamma o se o hon svarar min mammas vännina hennes dotter bor i norge nu oslo och hennes 2 barn och sambo lika gammal som jag 1 år ungre ..
    Få se hur dom har det ska ringa mamma o se vad hon vet om detta om familjen har det bra.  
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-07-23 01:29:40 följande:
    Ja usch det är hemskt!

Elliot somnade bra ikväll. Han var jättetrött och somnade 18.30. Vaknade vid 23 och åt en liten slurk och somnade sedan om. Så jag och sambon och myst till Game of Thrones i soffan. Superbra serie!

Nu ska jag sova, eller jag vill sova snarare. Min kropp är inte med på noterna..
    Låter trevligt
    Här jobbar mannen min men han ha mysigt hiihhi
    han kommer hem i morgon jobbar som dj igår och idag .. och i morgon lördag

Elias vaknade och fick i sig mat och somnade om och snart ska jag också gå och lägga mig    
  • 3 barns mamma84

Namn på vår bilbarnstolar kommer jag inte ihåg ska kolla i morgon.Vi har iaf 2 st en som är framåtvänt bara ej bakåt och elias kommer att ha sen som är bakåt + framåtvänt.
    Så han kommer att sitta fram men antingen bakåtvänt eller framåtvänt ej bestämmt ännu.
    Vår babyskydd börjar faktist bli liten här huvudet når toppen nu.
    En lång pojk.   

Svar på tråden December Bebis 2010 :)