Haligh skrev 2011-07-22 23:25:16 följande:
Jag tror inte man ska tänka på så mycket vad som är normalt eller inte och jämföra så mycket! Fast det är svårt att låta bli

Vet en flicka som var 1,5 år när första tanden kom, det var också "normalt" - att man är sen behöver ju inte betyda onormalt! Sigrid har hunnit vakna en gång sen hon somnade, jag fick henne att somna med lite klapp på ryggen och en vaggsång; men nu har hon gjort så flera kvällar att hon sovit nån timme och vaknat, gjorde aldrig så förut. Min sambo har jobbat extremt mycket övertid så nu åkte jag hem till min mamma för ett par dar sen. Vi skulle åkt på en stor hundutställning som är varje år men de skrämdes så mycket med väderprognosen så vi åkte aldrig- så har det varit hur varmt och soligt som helst!!! Mamma är super men hon skulle aldrig falla sig in och ta S när hon inte vill sova, det är min uppgift det..."jag hade själv tre blöjbarn samtidigt och ingen hjälpsam karl så..." bla bla
Förstår dig !
Jag har också haft men bara 2 st blöjbarn men nu bara en
Vilken jobb det var !!
Ibland kan jag känna att jag är ensamståände fast jag inte är det.
Ja jag har också hör att vissa får tänder tidigare och senare ..
Men ibland tror man att han bara har ett barn och man ''glömmer bort allt''
Har lätt o lägga elias i sängen lägger honom bara ner nappen i mun snuttefilt och speldosan på och går min väg sen somnar han.
Alltid varit så.
Så jag kan inte förstå hur andra har det för mig känns det som om min är onormal likom.