lilamy skrev 2011-07-31 16:06:57 följande:
Jag har inte skrivit i tråden på jättelänge men är inne och läser ikapp ibland...
Undrar om ni kunde hjälpa mig med en fråga. Vad dricker era bebisar under dagen? Jag skall åka till Sverige nu och hälsa på och här ger jag vatten eller mjölk. Har aldrig gett ersättning. Har för mig att man inte ger mjölk i Sverige väl? Här finns det sån speciell järnberikad komjölk som man kan ge från 6 månader. Man måste väl kunna ge mellanmjölk då om man ammar också för inte kan man väl få järnbrist på bara en vecka? Jag vet ju att hon tål mjölk. Välling finns inte här så det känns dumt att prova det eftersom jag inte kommer kunna fortsätta med det sen.
Ser att ni har värmebölja så att jag kan lämna åkpåsen och vinterjackan hemma då
Vi har just flyttat över Y till storebrors Cosmic Comfort stol. Til honom köpte vi en Multi Tech i julas så att han skulle kunna fortsätta sitta bakåtvänt. Han är snart 4 år och 18 kg. Det gick jättebra och lillasyster sov i nya stolen hela veckan på semestern utan att huvudet ramlade framåt. Hon var 8 kg och 68cm på 6 månaderskollen för en månad sedan. Hon har börjat sova jättedåligt på natten nu. Synd att det är andra som gör det också men skönt att veta att man inte är ensam. Hon vaknar typ en gång i halvtimmen och gnäller och gråter och som mest har hon sovit 2 timmar sista nätterna. Hoppas att det är tänder på G eller så. Som tur är sover hon fortfarande länge i vagnen så vi kan få sova varannan dag när den andre går ut och går med vagnen
Om man bortser från det är hon världens gladaste baby och väldigt självgående. Hon följer efter storebror överallt och kan sätta sig upp och leka med och bita i alla hans grejer. De har hur kul som helst åt varandra som tur är.
Jag ger vatten och bebydricka från 4 månader sen välling men det är ju mat+dricka.
var bor du då ?
Mjölk har jag hört att man inte får ge än så det provar jag inte änns.