-
Precis som här med lite mjölk + grädde får man ta men inte i stor mängt. Sen ger vi ju tyrkiskis med med frukt i till honom.Momalicious skrev 2011-07-31 16:46:35 följande:Mjölk ska man inte ge några mängder av vad jag förstått. Använder lite mjölk/grädde i matlagning bara men det är ju inte mycket. Ibland får han en liten klick turkisk yoghurt blandat med bär till mellis också. -
LokesMammi skrev 2011-07-31 21:56:13 följande:Hur ska man göra för o få ungen o dricka vatten? Han spottar ut men en äcklad min. Har försökt o ge honom rismjölk med calcium i (tål inte mjölk) det gick sådär. Han dricker inget till gröten utan ammas efteråt ist.....
Kallt eller varmt vatten ? -
Fösrat gången e skulle få gjorde han samma sak med en mödarblick typ haha men nu dricker han det var nog att det var konstigt först för honom.LokesMammi skrev 2011-07-31 21:56:13 följande:Hur ska man göra för o få ungen o dricka vatten? Han spottar ut men en äcklad min. Har försökt o ge honom rismjölk med calcium i (tål inte mjölk) det gick sådär. Han dricker inget till gröten utan ammas efteråt ist.....
Prova med baby dricka för 4 mån fins i apelsin och äppel och morots smak -
Okej.LokesMammi skrev 2011-07-31 22:03:26 följande:Jag tar kallt vatten ur kranen på morgonen direkt jag kliver upp som får stå i flaskan hela dagen!
Testa och ge kallt inte is kallt men kallt direkt -
Prova jag gav honom för 2 dagar sen har också funderat men nu köpte jag äntligen och oj vad gott det verkar varaLokesMammi skrev 2011-07-31 22:04:04 följande:Har stått o funderat på dom i affären! =)
köpte en stor flaska
-

Min lilla tjockis blir nergävd haha typ

-
LokesMammi skrev 2011-07-31 22:06:22 följande:Ja, får testa kanske. Han måste ju dricka!
Det innehåller ju inte socker alls så det är värt att testa om vatten inte går ner -
Pipmugg har jag inte testat en men jag har samma flaska till välling och vatten och babydricka och det fungerar.
Första början är det ju en anna smak likom men det går sen efter några försök.
Elias verkligen tvärvägrade och spottade ut men nu går allt ner
Så bara prova och ge några ggr.
-
Ingen drömupplevelse moma
men något man måste göra som mamma
brukar inte häller ha en pojke som bajsar på natten men nu har det hänt några ggr.
Innan inget alls.
Slipper iaf buta kissblöja då han inte kissar alls på nätterna så här buter jag aldrig blöja från 20 tiden till 06:00 tiden utan efter.
Han är blöjfri
känns det som hihi
Nu är det nybruggtkaffe och cigg och ut och njuta innan alla 3 barnen går upp
Idag är det nämligen skola och dagis Wooohooo tror det är mäst jag som ser fram i mot detta haha
-
Ingen krypande alls men stor oftast på alla fyra och övar och övar och blir så förbannad när inget fungerar.
Tror nog det är lite av (flesket) som hindrar honom hihi
men övar och övar det är något som han gör på dagarna + ålar ja då kommer han iaf lite snabbare fram
moma: Låter verkligen inte trevligt!
Du gör rätt i att kolla upp dig nu kvinna innan det blir jobbigare.
Här lider jag iaf av svullen mage öm tjejmage som in i helskotta ej mensvärk eller så men som en stor sten som typ ligger i magen känns det som.
När jag skulle springa smått idag så gjorde det ont det var så ömt så jag var tvungen att stanna till + när jag går snabbt känns det med.
När jag ligger på magen eller rygg är magen öm och är i vägen.
Magen har varit uppsvullen nu ca 1 veckas tid
Trodde mensen skulle komma men den har inte varit sig själv nu alls på 2 månader.
Den kom början på juni månad nu i juli månad igen alls nu är det 2 aug så den borde komma nu ?
Eller har jag räknat fel ?
Men ingen mens på juli månad alls men början på juni månad så jag tänkte nu att om den inte kom juli månad så är det ingen fara för då kommer den början av augusti månad hur är mens cykeln då ?
Hur lång är den är det något som vet ??