Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2011-08-04 15:58:55 följande:
    2barnsmamma har du provat att ge vatten på natten ist för väling?
    för egentligen ska de sova hela nätter nu och de ska egentligen inte äta på nätterna längre eftersom de är 7-8 månader

Jo men det fungerar inte och min son ska få om han vill
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Jessika82 skrev 2011-08-04 14:27:11 följande:
    Var på BVC idag. Min lilla plutt väger 10,7kg och är 75cm lång.
    Elias var igår 10,1 kg och 80,2cm
    Han var 74,5 cm när han var på 5mån kontroll  
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-08-04 15:58:55 följande:
    2barnsmamma har du provat att ge vatten på natten ist för väling?
    för egentligen ska de sova hela nätter nu och de ska egentligen inte äta på nätterna längre eftersom de är 7-8 månader

Han brukar inte äta på natten
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-08-04 22:28:35 följande:
    jag brukar bara säga det bvc vill höra, om Olivia skulle ätit på natten skulle jag inte sagt det för jag vet att de skulle tycka att det inte skulle vara bra.
    Tycker det är så konstigt då amadeus var större så sa dom ja kan ska ha mat hela tiden och ingen sa till att natt inte var okej.
    Nu elias så säger man nej .
    Vad fan kan som aldrig bestämma sig.

Är iaf skönt att jag slipper henne ett tag har nästa bvc kontroll när han är 1 år gammal    
  • 3 barns mamma84
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-04 17:58:15 följande:
    Elias var igår 10,1 kg och 80,2cm
    Han var 74,5 cm när han var på 5mån kontroll  
    Fel Fel han var 64,5cm när han var 5mån enligt kalendern och är nu 75,5 enligt 8 mån kontroll ska gå in i hans kalender och se via datorn sen kans viktkurva
  • 3 barns mamma84

Jag har små krig med elias nu haha han ligger i vår säng och tar av sig blöjan hela tiden vet inte om han än förstår det men kan bara pillar bort blöjan och skrattar och säger mamamama dadapapapa och bara skrattar och pillar medans jag sätter tillbaks och blir så tårögd han är bara så go

• 3 barns mamma84
    toksnippa skrev 2011-08-05 09:52:01 följande:
    Här flänger vi mest landet runt på semester! Haft det toppen hittills och är hemma en sväng igen. Mileon sköter sig ypperligt trots långa bilresor, han är så enkel numer - dock aningens vild!! Och så har han lärt sig säga Pappa (första ordet!) och Mamma - var för någon vecka sedan det började bubbla upp ur honom. Han är fortfarande dålig på att sitta själv, och tycker det är trist att vända runt sig själv - men gör det om han verkligen måste. Skuttar fram i gåstolen, det går så otroligt fort och den gången jag satte ner han barfota i gåstolen så hade han skavt av sig hud på tårna!! Inte ett ljud om det från hans sida, jag blev så chockad av att se blod - så nu är det strumpor på ALLTID i gåstolen nu när fossingarna läkt igen.

Nästa vecka är det boel test och väga, mäta - spännande! Över två månader nu sedan sist så får se hur stor han blivit.

Vi håller på och renoverar hans rum för fullt nu, kvällarna går åt till att stå o slipa, måla, spackla.. hoppas vi snart är klar så vi kan inreda hans stora rum, får plats med mycket grejer och kunna busa runt ordentligt. Springa ärevarv månne? Ha ha! Ser fram emot det iallafall, det är verkligen dags att han sover i eget rum - vi alla sover så mycket bättre då!
    Hej toksnippa
    Ja är det också mamma och pappa kommer nu hela tiden han sa mamma först och sen pappa men det kom ganska sammtidigt
    Och mannen min blir så glad för varje gång han säger pappa.
    När elias är lessen eller bara anmält säger han mamma och pappa så härligt att lyssna på.

Skönt att bilresan gick fint för er och honom.

Aj Aj det där med att göra illa sig har du kollat vad det kan vara i gåstolen som gör detta ?
    Så stumpor eller tofflor är bra att ha på när man ska uppforsta värden med gåstol.

Sätta sig upp själv kan inte elias häller men han sitter om han sätter honom
    Det är ju så olika barn till barn gumman men det kommer

Idag ska jag också inreda somrummet hade jag tänkt.
    Men elias kommer att dela rum med amadeus så dom har en pojkrum tillsammans                 
  • 3 barns mamma84

Så nu har man städat lite och tvättat och torkat
    nu är det dags snart att byta rum + möblera inne och bara sätta igång att snygga till
    Idag är stora dagen för elias att sova ensam utan oss och tillsammans med sin storebror

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-08-04 22:28:35 följande:
    jag brukar bara säga det bvc vill höra, om Olivia skulle ätit på natten skulle jag inte sagt det för jag vet att de skulle tycka att det inte skulle vara bra.
    Men kärringen frågade mig
  • 3 barns mamma84
    mamma smurfen skrev 2011-08-05 12:25:29 följande:

Hej alla,

Kom hem från vår "mini semester" från göteborg till sthlm, sedan via skara å sedan hem.

Lillan skötte sig exemplariskt, trots all dramatik med att bilen gick sönder, och vi blev fast strax utanför Nyköping med en bil som rök värre än värsta rökmaskinen på en rock konsert....

Som tur var så fick vi rum på Ibis hotellet i Nyköping, och felet med bilen visade sig vara att Turbon var kaput, men en UNDERBAR verkstad satte oss på prio-listan så bilen var klar för att köras dagen efter på eftermiddagen!!

(Ni som har en saab turbo, om ni inte vet det så bör Turbon bytas runt 17000mil, så lång är livsängden fick vi veta. Vår hade gått ca 18200 innan den dog)

Mina stora killar blev såklart väldigt besvikna över att vi inte fick gå på Gröna Lund som planerat, men otroligt glada över att vi iaf kom iväg till Skara Sommarland, och trotts lite regn under någon timme där, så åkte dom järnetSkrattande

På Skara sommarland hade vi hyrt en stuga på 12kvm på campingen, ganska mysigt men ack så nedgånget....

inget vatten eller toa fanns det heller i stugan, så jag rekomenderar andra att ta in på hotel eller hyra större stuga MED vatten, kostnaden inkl biljetter för 2 dagar var 2795, då tog i även städning av stugan, kostnad 300.

Ellie skötte sig som sagt exemplariskt igenom hela resan, och i Skara upptäkte vi att hon fått en tand till Solig

Ser ut om en hörntand uppe, och det är VÄLDIGT "bubbligt" så verkar som att det kommer 3 tänder till ganska snart i överkäken=) Hon sitter stadigt, men kan inte sätta sig själv än, å hon drar/hasar sig fram, så nu ska vi barnsäkra hemmet innan emmestern är över för sambon, han börjar jobba igen den 15e.

Ang mitt problem med grabbarnas pappa, så har nu åklagaren beslutat sig för att ta saken till rätten, rubriceringen är misshandel på stora killen, dels för en händelse i slutet av januri (det som drog igång det hela) men även bakåt i tiden fram till 2007Förvånad

Är sååå arg, och ledsen....mycke tankar i huvudet som far omkring, speciellt VARFÖR jag inte märkt något, och vad jag kunnat göra annorlunda för att detta inte skulle hända ALLS....men som sambon säger....detta är inte MITT fel, eller barnas, JAG har inte kunnat göra annorlunda, å hade jag VETAT så hade jag ju dragit igång en prosess lååångt tidigare....

Den 15e så kommer "min" advokat tillbaka från semestern, då "ävlars" ska jag stämma fanskapet på enskild vårdnad om barna.

Indragen umgängesrätt för stora killen och så lite umgänge med lill killen jag bara kan få till, hellst inte alls, men det blir nog svårt iom att han VILL träffa sin pappa.

Vilken härlig semester ni haft

Detta om ensamvårnad + rättegången får pappan sitta inne nu för misshandel ?
    Har han slagit älsta killen ?
    Herregud du går igenom massa nu tänker på sig gumman och NEJ det är inte dit fel du ska inte tro det häller.
    Hoppas dom tar ett rätt beslut att ingen blir mer lessen än nu för det är skitjobbigt !
    Hoppas din advokat är en toppen människa och tänker på dig och barnen.      
Svar på tråden December Bebis 2010 :)