December Bebis 2010 :)
för egentligen ska de sova hela nätter nu och de ska egentligen inte äta på nätterna längre eftersom de är 7-8 månader
Jag har små krig med elias nu haha han ligger i vår säng och tar av sig blöjan hela tiden vet inte om han än förstår det men kan bara pillar bort blöjan och skrattar och säger mamamama dadapapapa och bara skrattar och pillar medans jag sätter tillbaks och blir så tårögd han är bara så go ![]()
Så nu har man städat lite och tvättat och torkat
nu är det dags snart att byta rum + möblera inne och bara sätta igång att snygga till
Idag är stora dagen för elias att sova ensam utan oss och tillsammans med sin storebror
Hej alla,
Kom hem från vår "mini semester" från göteborg till sthlm, sedan via skara å sedan hem.
Lillan skötte sig exemplariskt, trots all dramatik med att bilen gick sönder, och vi blev fast strax utanför Nyköping med en bil som rök värre än värsta rökmaskinen på en rock konsert....
Som tur var så fick vi rum på Ibis hotellet i Nyköping, och felet med bilen visade sig vara att Turbon var kaput, men en UNDERBAR verkstad satte oss på prio-listan så bilen var klar för att köras dagen efter på eftermiddagen!! ![]()
(Ni som har en saab turbo, om ni inte vet det så bör Turbon bytas runt 17000mil, så lång är livsängden fick vi veta. Vår hade gått ca 18200 innan den dog)
Mina stora killar blev såklart väldigt besvikna över att vi inte fick gå på Gröna Lund som planerat, men otroligt glada över att vi iaf kom iväg till Skara Sommarland, och trotts lite regn under någon timme där, så åkte dom järnet
På Skara sommarland hade vi hyrt en stuga på 12kvm på campingen, ganska mysigt men ack så nedgånget....
inget vatten eller toa fanns det heller i stugan, så jag rekomenderar andra att ta in på hotel eller hyra större stuga MED vatten, kostnaden inkl biljetter för 2 dagar var 2795, då tog i även städning av stugan, kostnad 300.
Ellie skötte sig som sagt exemplariskt igenom hela resan, och i Skara upptäkte vi att hon fått en tand till 
Ser ut om en hörntand uppe, och det är VÄLDIGT "bubbligt" så verkar som att det kommer 3 tänder till ganska snart i överkäken=) Hon sitter stadigt, men kan inte sätta sig själv än, å hon drar/hasar sig fram, så nu ska vi barnsäkra hemmet innan emmestern är över för sambon, han börjar jobba igen den 15e.
Ang mitt problem med grabbarnas pappa, så har nu åklagaren beslutat sig för att ta saken till rätten, rubriceringen är misshandel på stora killen, dels för en händelse i slutet av januri (det som drog igång det hela) men även bakåt i tiden fram till 2007
Är sååå arg, och ledsen....mycke tankar i huvudet som far omkring, speciellt VARFÖR jag inte märkt något, och vad jag kunnat göra annorlunda för att detta inte skulle hända ALLS....men som sambon säger....detta är inte MITT fel, eller barnas, JAG har inte kunnat göra annorlunda, å hade jag VETAT så hade jag ju dragit igång en prosess lååångt tidigare....
Den 15e så kommer "min" advokat tillbaka från semestern, då "ävlars" ska jag stämma fanskapet på enskild vårdnad om barna.
Indragen umgängesrätt för stora killen och så lite umgänge med lill killen jag bara kan få till, hellst inte alls, men det blir nog svårt iom att han VILL träffa sin pappa.