Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-08-05 14:35:45 följande:
    Jag orkar inte längre! Jag ger upp! Nu vill jag o vill inte sluta amma! Han är rödprickig o kliig igen! Vette fan vad det kan vara nu? Majs? Har maizena i hans såser, majsvälling, majs gröt. Kanske blev för mkt majs! :( Han får kött o potatis o sås o grönaker till lunch, majs gröt till frukost, risgröt till kvällen o majs välling inför natten! Han äter bara halvaportioner o dricker inte vatten så jag ammar efter varje mål! Men får väl ge ersättning ist. Om det är inte är den han reagerar på, men borde ha gjort det tidigare tycker jag!
    Orkar inte längre! När ska detta sluta????? :(
    Lättare o sluta amma helt o bara ge honom mat, då är det lättare o se vad han reagerar på. Som jag sa till sambon, svårt o veta om jag får i mig ngt han inte tål, enklare om det var JAG som hade all denna allergi, då märkte jag om det var ngt tok, men nu när det är han så blir det mkt svårare! :/
    Virusprickar ? Inget farligt alls utan kan komma vid förskylning är eller är påväg
    Varmutslag ? Kommer när det är varmt + fuktigt
    Jag tycker att du ska kolla om huden är torr isåfall smörj med Hellosan salva .
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Nässelutslag kanske ?

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-05 17:22:24 följande:
    Virusprickar????? Obestämd
    Vi smörjer honom varje dag med mjukgörande och kortinson salva!

Virusprickar kan komma när man fått eller haft feber eller något något som kroppen inte än kan ta imot imunförsvar aktiveras  
  • 3 barns mamma84

ludicrous:
    Du är inte ensam här tänker jag om man ska ta och köpa ett gravtest.
    Har inte haft mens alls i juli månad och jag har molvärk sen hela juli månad och flytningar som lurar mig dagligen sen juli.
    Har ingen koll på mensen längre har annat att tänka på så jag har inte tid att tänka på mig själv alls.
    Men du använder ju piller så det går man faktist upp i vikt med.
    Det är bivärkningar.   

Angelique:
    Grattis till Hjärtasom slog fint för er.

NhjärtaD:
    Det ni kan hjälpa med är att koka alla tuggleksaker och nappar och flaskor ..
    Om du skulle amma ska du tvätta dina bröstvårtor för svamp smittas.
    Amadeus hade svamp och fick en belägg hos bvc när han var mindre lite blålila var den.
    Sen fick vi rådet att koka allt som han hade i munnen.          

• 3 barns mamma84

Lillsnurr: Gud så spännade då är det bara tuta och köra på en Gravid mage igen

Persikans:
    SkålSkål till dig

Nu har elias och amadeus sovrum blivit klar och idag blir det första natten för honom min mamma hjärta saknar honom redan hur ska jag nu vänja mig att sova i ett tomt sovrum utan min pojke.     

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-06 21:17:13 följande:
    För mig gick det bättre än förväntat! Faktiskt skönt då jag vaknade för minsta lilla ljud o även när han inte gjorde ljud ifrån sig! =)
    åh ja skönt att bara få sova och kunna koppla va järnan några timmar
    Det var lite bökit att natta amadeus och elias men tillslut gick det båda somnade
    Nu oroar jag mig bara om jag kommer att höra honom när han vill ha mat igen kanske man ska skaffa någon hjälp ?  
  • 3 barns mamma84

Idag var det ett år sen jag var i vecka 21 gud vad man längtar men när man väl blir gravid får man panik
    Hmm fortfarande massa flytningar idag var det massa flytningar rinniga vita misstänker äl nr 2 denna månad förra nr 1 äl var någon gång i juli månad .
    Så får se vad som vissar sig eller kanske någon som bor där inne :-/

suzzy:
    Var ligger sovrummet och eran ?

Vårt sovrum ligger nära vardagsrummet och deras rum vid vardagsrummet så det är likom våran dörr + deras när man kommer till vardagsrummet.
    Alltså om jag nu står i vardagsrummet så har vi elias o didos rum sen vänder jag på mig så har vi vårat sovrum.
    Brevid elias o didos sovrum så vid brevid är ebbas sovrum.

NhjärtaD:
    Ja jag planerade faktist inskaffa ett en billig så nästa gång jag ska till tyskland blir det en tror den hette baby sleapp eller något hmm med 2 st mobiler ..              

• 3 barns mamma84

Natten gick jätte jätte jätte bra han somnade kl 19.30 sov till 06.00 jag hade dörre öppen till vårt sovrum så jag kunde höra honom men han tappade nappen 1 gång och alla dessa timmar ingen mat alls.
    Så jag har idag fått sova ut och gud så skönt. 

• 3 barns mamma84

LokesMammi skrev 2011-08-07 11:25:32 följande:
    Härligt! =)
    Trodde det skulle vara jobbigare att han inte var hos oss men enligt honom var det ingen big deal   
    har innan get honom välling men nu skippade jag vällingen och satt bara nappen i hans mun och hans somnade vidare.
    Och amadeus skötte sig jätte bra för att vara 3 år gammal.  
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-07 11:33:29 följande:
    skönt när det fungerar. jag fick amma kl 4imorse.  men så länge det bara är en gång så gör det inget! =)

Det är mysigt att amma.
    Gick du in till honom eller tog du upp honom till ert sovrum ?
    Men hur många ggr brukar du amma honom i vanliga fall på dagen natten ?  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)