• Emelle

December Bebis 2010 :)

Lillkillen skrev 2010-07-22 00:15:15 följande:
    Hej alla i tråden!
    Har läst ett tag o känner nu att jag gärna vill skriva o följa er lite närmare.
    Har varit rädd för missfall men börjar andas ut nu.
    Är i v.21 - andra barnet. Lille Oliver är 2.5 år =)
    Har moderkakan i framvägg så känner väldigt sällan vår lilla PRINSESSA!!!
    Har gjort fostervattensprov därav att vi vet att det blir en liten tjej denna gång =)
    Hon är beräknad till 8/12 - var inte flyttad ngt när vi var på RUL för 2 veckor sedan.

Jag har gått upp 10 kg!!!! - men jag är en sån som äter allt jag kommer åt då jag är gravid. Vid förra graviditeten gick jag upp 20-22 kg....fick 3 veckor för tidigt, så jag vågar inte ens gissa på hur mkt jag hade vägt om jag hade gått ngn vecka till....
    Iofs så hoppades jag att jag skulle gå över tiden....denna gång får gärna det lilla pyret komma 3 veckor för tidigt. Vill inte så gärna ha en som fyller dagarna innan jul (om jag nu skulle gå över tiden) och en som fyller på nyårsdagen......

Om man kollar min mage så tror man att det är dags att föda snart - sjukt stor!!!!!
    God natt alla nya vänner =)

Välkommen till tråden!
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-07-21 23:30:40 följande:

Hej alla!

Nu är vi hemkomna från ALV!!

Kanon, trots värme & lite stress kändes det som, Nova e nöjd iaf & Elliot med, fast han säger Pippi till alla karaktärer

Därmot så surar sambon....förmodligen för att barnens pappa ringde idag, han blir alltid sån då :s jobbigt....

Nu sitter jag med sammandragingar....men så e det på kvällarna, & inte så konstigt efter 2 dagar då man bara gått typ...

Jag har gått upp jääääätte mycket, redan över 10 kg, v 21...men jag har ätit kortison hela grav & slutat snusa så det påverkar vikten ganska mycket. Sväller som bara den!!!!

Jag har berättat för mina, men det är bara Nova som förstår, hon är så glad så glad....

Nehe nu måste vi försöka sova...

natti natti, hörs mer imorgon!!

Härligt det låter och bra väder fick nu ju!
    jag har också antydan till SD under kvällarna om jag varit igång mycket under dagen. Tycker det är jobbigt att de kommer så tidigt...
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-07-22 14:16:30 följande:
    hepp!

Idag var vi på rul! Allt såg perfekt ut förutom en prick i hjärtat som är en mjuk markör för kromosomfel, men är det bara en räknas det som normalt. Förra gången hade vi två oh då blev det fvp men var ingen fara på taket. Så vi struntar i det =)

Och, till vår ENORMA förvåning är det en liten tjej! =) Så nu har vi snart en av varje födda 09 och 10 :D nytt BF 22 dec!
    Wiii fler tjejer!! Mysigt, och stort grattis!! Baby
    Småstadsbönan skrev 2010-07-22 18:35:38 följande:
    Vi skall få en FLICKA men hon var inte hundra säker men hon såg ingen pung eller snopp och tyckte att det var tre sträck som det skall vara när det är en tjej. Livmodern låg i framvägg så det är inte konstigt att jag inte har känt några sparkar. Vi blev flyttade till den 27/12. 
    Ännu fler!! Dags att det bli lite tjejer i tråden med ju! {#emotions_dlg.flower}
    GRATTIS!
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-07-22 23:50:13 följande:

Hej tjejer!

Wiii så underbart! Sambon o jag satt nu ikväll o kolla film Då kände jag bebis jätte tydligt sparka,så sambon la handen på magen o han kände med jätte starkt o tydligt hur bebis sparkade Såååå mys!

Såg ni prata namn,vi har bara 1 killnamn...ADRIAN! om de blir en kille, tjej har vi inte en aning om kanske ELINA.

Härligt!!!
    Är de några fler i tråden som har några namn??
    Vi har bara 2 st flicknamn!
    Emilia och Smilla
    Tyvärr verkar de bara vada jag som tycker om Smilla... Men ja tycker att de e så otroligt sött...
    Vihar ju fortf Carl-Johan om det nu skulle titta ut en kille trots allt.
    Annars är det än så länge en Agnes (alt. Astrid) som är i min mage....

Och Emilia är ju vääldigt fint. Det heter min äldsta dotter

Fy fan, vilken jävla dag. Ursäkta svordomarna. Men idag har inte varit bra på något sätt..

Vaknade av att huvudet bultade av bara den, jaha tänkte jag. Tjoho, migrän och inget kan man ta för att lindra/stoppa/bota. Så det var bara att bita i det sura äpplet. Dock är detta det värsta migränanfall jag varit med om. Spydde tre gånger för att jag trodde att jag kunde äta. Och jag har inte spytt en enda gång på grund av graviditeten. Hur står ni ut som spydde varje dag flera gånger i början? Fast ni kanske inte hade migrän samtidigt, jag vill hävda att kombinationen är helt UNDERBAR.

Nu börjar jag känna mig OK. Men mat blir det inte idag..

Stackare. Fick det själv igår gårkväll så du smittade mig nog. Hade haft en sjukt hektiskt dag utan vila tillräkligt med mat el dryck så jag fick väl skylla mig själv. har sovit i 13 timmar nu och nu sitter bara "bakfyllan" i. Jag HATAR migrän!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-23 14:08:51 följande:
    Emelle: tycker din man är snygg i båda!
    Tvåbarnsmamma: grattis till lillkillen och att allt såg bra ut. Vad var det jag sa ;)
    ja såklart han är snygg, men han tappar typ 5 år med håret, vilket i don´t like
    Stoce skrev 2010-07-23 12:17:55 följande:
    Jag tyckte han var himla fin i nya frisyren med!
    Tar kanske ett tag att  vänja sig? Du blir nog så illa tvungen Cool
    Ja tvungen blir jag, det är ju tur att det växer fort
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-23 13:09:10 följande:

Haha allt såg bra ut och ebbas och amadeus kommer att få en HjärtaLillebrorHjärta som Nelly på topplistan haha ja den försvan

Hjärtat slog fint fint allt var på sin plats Lillebror sparkade hejvilt i magen och ville Inte vara med på bild haha han är 15,4cm väger 250g händerna för ansiktet hela tiden bennen i kors sen sen fick vi syn på snopp och pung moderkakan ligger framvägg så därför känner jag inte honom så mkt men om jag känner vid sidan ja då känner jag honom för han tycker visst om att ligga på tvären
    Tillväxtul får jag en tid på mitten av november månad sen ska jag prata samma dag med huvudläkaren om hur vi nu ska göra. jag själv är fundersam om jag vill ha Igångsättning och snitt i nov om jag nu inte tar risken att gå till dec och går över OM jag går över och sen tar snitt om jag måste.
    Men detta får jag brev om.

Grattis till brorsan!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-23 17:32:49 följande:
    Jag måste berätta det här, för jag tycker det låter som en saga.

Min mamma var tillsammans med en holländare när hon var ung, för ca 30 år sedan. Det var en stor kärlek och hon gjorde slut för att den var så stor så hon kunde inte hantera det.
    De hade ingen kontakt alls och hon pratade med mig för några veckor sedan om att hon ville veta vad han gjort i sitt liv.
    Dagen efter när hon vaknade hade hon fått ett milslångt mejl av denna man där han skrev mängder med underbara saker och de har mejlat ända sedan dess.
    Igår ringde jag mamma och ville prata om nåt helt annat och hon nämner att imorgon kommer denna man hem till henne! Han kör upp från Holland idag och kommer fram sent ikväll/natt.

Jag tycker det är så jäkla fräckt att kärlek fungerar såhär. Att man liksom kan lämna ett förhållande och sedan på nåt sätt fortsätta där det slutade 30 år senare. Det är ju bara sånt man läser om, men det måste ju hända någon också.

Båda har ju haft annat emellan, båda har fått barn och varit gifta osv. 
    Förstår ni att jag sitter på nålar när jag vet hur min mamma går runt hemma och väntar på att han ska komma och hon är nervös som en 20-åring. Dessutom ska han stanna till på måndag någon gång, så jag HOPPAS att jag får updates under helgen, jag är ju jättepirrig jag med.
    Mamma har aldrig haft någon sen jag föddes (förutom pappa) så jag vill ju såklart att detta ska funka för hennes skull, att det ska bli samma stora kärlek som det var då.

Visst är det här en helt sjuk historia? Trodde inte sånt hände annat än på film  
    Romantic! Update senare tack!!
    Momalicious skrev 2010-07-23 17:20:44 följande:
    Du kan ju alltid klippa samma frisyr så tappar du fem år. Fast det jag sett av dig så behöver du verkligen inte det! Snygga människa!
    Stoce skrev 2010-07-23 17:11:55 följande:
    Grattis till lillgosse tvåbarnsmamma!

Måste fråga er... har känt på min livmodertapp, och den är rätt mjuk, och man får in ett finger i den. Tänk om den håller på att öppna sig...?! Hur känns era?
    Känns inte som om den frisyren är jag riktigt.. Sen klippte jag mig faktiskt i vintras, mycket kortare...och det gör jag inte fler ggr nu. Ångrar mig alltid
    AnnaCL skrev 2010-07-23 17:19:29 följande:
    Emelle: jag tycker att han blev jättefin men tror jag kan ana hur du känner. Jag grät typ en vecka när min sambo kapade det långa håret. Men nu tycker jag att han är hur fin som helst.

Jag har försökt att bli lite snygg, klätt upp mig inför utgång och dans. Men jäklar det är inte lätt. Det putar, det skaver och det är inte helt solklart att man är gravid i vissa kläder, utan bara lite större. 
    Ja dom är ju alltid de finaste som finns, även om dom inte hade ett enda hårstrå. El hur
    Håller med dig om att man inte riktigt får till den 100% nu när man ska fixa sig. Själv känner jag mig tjoooock vad jag än tar på mig! URK!

• Emelle
    Moma: Fick gåshud o blev tårögd av din mammas berättelse.

2 barn: Grattis till Lillebror!!!

Nhjärta: Nyfiken på er saga!

Fråga: Har någon av er "vågat" ligga på spikmatta nu när ni är gravid?

Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?

Skulle måla tårna ikväll, hmmm REDAN svårt att komma ner å nå dem....likaså när jag skulle raka mig i duschen, ni vet vart....så här var det verkligen inte förra gången....4 more month to go.... 
    Jag har haft 3 år mellan och haft syskonvagn, helt i onödan. Har varit bra till dagis tidiga morna och om det varit snöstorm. Men inte alls nödvändigt som i måste...
  • Emelle
    Karttikeya skrev 2010-07-24 12:45:57 följande:
    Jag ska börja fundera att köpa vagn efter ultraljudet nästa vecka och när jag vet att allt ser bra ut. Händer något efter det känns det som väldig otur.. Då är jag i vecka 20.

Är det någon vars bröst har börjat bli jättehårda? Mina har ju växt litegrann men inte så mycket, men nu börjar dom bli HÅRDA och vårtgårdarna har växt och börjat bli lite "bulliga". undrar just vad dom fylls av ^^
    Ja mina bröst är skittråkiga. Kommer inte i E-kupa ens nu. Enormus!
    Tunga och tråkiga. inte så ömma bara på morgonen.
    Vill verkligen inte att dom ska bli tunga och fula och tappa formen. SUCK!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)