• Emelle

December Bebis 2010 :)

har du inte ont i ryggen ?
    Nej jag har ju inte de....
    Vart köper du BH:ar?.
    Vill ha snygga och bra utan massa fula krusiduller och blommor och skit och inte jättebreda axelband...
  • Emelle

Jag har börjat må illa igen. Har ju haft ganska många veckor nu då jag mått riktigt bra, men nu kommer skiten krypandes på kvällarna igen. BLää.

Idag åker vi en vecka för att ha mammas hus medans hon är på vandring i norge. Vi som hade planer på att ligga på altanen och läsa och sola medans barnen badade i poolen och lekte i skogen. Haha, regn hela veckan. Skitbra!

• Emelle

HEEEJ!!!

Jag har inte glömt er! Hjärta
    Vi är ju bebodda i min mammas hus hela veckan utan varken teckning på mobiler eller internet uppkoppling (det tog hon med på sin semester...taskigt )
    Kikar in lite och tänkte läsa ikapp det som hinns!

Har haft lite SD och fogarna börjar bli besvärliga...Lovely!
    Bebis håller full rulle och annars mår jag ganska bra. trött och anfådd för allt dock...

Hoppas att allt är bra med er ALLA, nu ska jag läsa ikapp.
    Vi ses på Söndag då vi är tillbaka i civilisationen igen!

• Emelle
    Gör knipövningar också, ni med foglossning! Det ska lindra pga det ger mer stabilitet i bäckenet.

Gud vad jag är sjuk idag! Hade glömt att det var lördag också, så jag får snällt vänta till på måndag med att gå till doktorn och hoppas att jag blir bättre. Just nu känns det som om jag har en blandning mellan influensa, ögoninflammation och halsfluss. Det suger med andra ord. Kan inte ens dricka vatten utan att jag vill gråta. Hoppas dock inte det kan påverka bebis?! Jag har ingen aning nämligen..

Idag är jag i vecka 19 förresten, nåt bra i alla fall! Och jag har börjat känna bebis nu. Trott att jag gjort det några gånger tidigare men igår kände jag flera gånger och jag är säker på att det är bebis. Först kändes det som lite sprattel men sen typ som ett hårt hjärtslag fast i magen, och på flera olika ställen under eftermiddagen. Sjukt fräckt.

Dock känner jag inte hela tiden, kanske 4-5 gånger igår. Men men, längtar tills det blir mer tydligt så sambon kan få känna med.

Nu ska jag lägga mig och tycka synd om mig själv för att jag mår så dåligt. Blä!
    Krya på dig {#emotions_dlg.flower} och vad mysigt att du med kan känna av bebisbuffar nu! Och lycka till i morgon!
    s89 skrev 2010-08-01 11:44:37 följande:
    Momalicious: Krya på dig! Inget kul att vara sjuk,.. Obestämd Ligger själv hemma o är dunderförkyld, hostar, ont i halsen. Blääää för detta. Hoppas du blir piggare tills imorgon så du slipper ställa in.
    Kram 
    Krya på dig du med såklart!
    Kan vara foglossning också. Det har jag, och det gör förbaskat ont!! Kan göra ont i korsryggen o ner mot skinkorna. gör speciellt ont när man ska vända sig i sängen eller om man går i trappor :( Hoppas du får hjälp. Finns stödbälte att börja testa. Sen finns även akupunktur, tens, vattengympa, simning som kan hjälpa. Ta kontakt med en sjukgymnast för att få hjälp.

Kram 
    aj,ja de låter precis så som du beskriver. Har ett stödbälte sen förra grav,men då kände jag inte så här! får ta o testa det,plocka fram i mina gömmer:)
    kanske kan säga till min BM med att jag har ont nästa gång ja träffar henne.
    Har du bälte?? hjälper det något??
    Tens hade varit hiiimla skönt,kanske man får låna?? Har haft vetekudde o de e skönt
    Dags för bälte för mig med nu!! ajajajaj i fogarna.
    Gick på promenad i går kväll och så hade vi sex i natt. J----lar så ont jag har idag. Nu blir det lugnt framöver och bälte hela dagarna.
    Har INTE haft så här ont så här tidigt förut! Hur ska det gå att jobba efter semestern
  • Emelle
    MajMamman08 skrev 2010-08-02 14:45:22 följande:
    Ja säger detsamma,krya på er alla som e sjuka!!!Hjärta

saraklippan: Hade tänkt skaffa Sknadias gratis försäkring,men helt totalt glömt bort de sen,så tur du påminde nu ska jag klicka in på deras hemsida o anmäla mig

Ludicrous: fy så trist att BM inte kändes direkt kunnig. Ligamenten,jo men visst då brukar man ju känna som sammandragingar,skulle inte tro så. Hoppas du står på dig o får behandling o koll på de där...

Undrar  över en sak...jobbade i dag o då hade jag mitt stödbälte för foglossningen,men de sitter ju rätt hårt om de ska hjälpa mig, kan de skada bebis att de ligger o trycker på magen en hel dag??

Sen får vi nycklarna till nya huset idag Wiiii så här ska de renoveras för fullt!! Nästan skönt de e lite mulet ute nu,hihi även om ja inte vill att sommaren inte ska vara slut riktigt än, men har nog aldrig längtar till hösten/vintern så mycket som jag gör nu,undra varför
    Har också fått tag i bälte idag. Sååå skönt! Har mitt rätt hårt åtsatt med, men man lär nog känna om det sitter FÖR hårt. Ingen fara.
    Grattis till nycklarna
  • Emelle
    delifi2 skrev 2010-08-02 19:32:10 följande:
    hej hej
    får man hoppa in här?

Väntar mitt 5 barn nu och med foglossning som vanligt,

går på akupuntur varje vecka och det håller den i shackt men inte mer.

har oxå sammandragningar men har inte gått till läkaren med det.

DÅligt med läkare eller bm som bara säger att det nog är ligamenten, har man fått barn innan så vet vad sd är för nåt och hur det känns.

Ett bälte ska inte sitta på magen utan runt höfterna

Välkommen! Kul med någon som har lite fler barn sen innan. Själv väntar jag nr 4 med BF 23 December.

Själv tycker jag att det känns lite längst ner i magen även då jag har bältet runt höften...

• Emelle

Är det någon som äter järn (niferex) utan att ha blivit rekomenderad detta av sin BM?
    Jag har inte tid förens 16 sep till BM nästa ggn och är såå trött.
    Kan man äta och prova...ellelr är det "farligt" om man inte har lågt järnvärde?

• Emelle

Tack för era svar om järn!

Våran bebis låter pappa med få känna. Varje dag!

Jag har så mycket kompisar som går sina sista månader nu så även att det går fort känns det som sååå länge kvar tycker jag...nån mer?

• Emelle
    Stefanie skrev 2010-08-03 12:17:32 följande:
    Usch. Det märks att homonerna spökar. Sitter här och smågråter för att det inte fanns någon frukost hemma...
    Nu står sambon och lagar lunch istället, och lika sur känner jag mig ändå. Otacksamma jag. Hela dagen känns som en skitdag för att den började utan frukost.

Har haft sammandragningar hela natten och morgonen och har varit upp och tagit alvedon för att läkaren sa att det kan lugna lite grand. Men jag vet inte jag... 

Tänkte att det är bättre att skriva ett klagoinlägg här där det förmodligen finns ett gäng som känner igen sig i dumheterna än att visa för stackars sambon hur sur jag är fast att han är snäll. Skriver gladare nästa gång!
    Har också det svajjigt med hormonerna nu. Har ju världens bästa sambo som verkligen inte gör något fel, men endå...suck. Man är alltid lite tvär och sur.... Jag brukar ju vara som gladast under mina graviditeter (har lite humör annars = men den här ggn är det tvärtom...*morrmorr*
  • Emelle
    Luna02 skrev 2010-08-03 13:22:04 följande:
    Hej igen!

Det här kanske låter dumt men hur vet man att det är bebisen som rör sig?
    jag känner mest på kvällarna när jag ligger still som bubblor inne i magen svårt att förklara.

Nu när jag jobbar för fullt skulle jag vilja veta vart ni köper er stödbälte för själv sitter jag ner hela tiden och får så ont i ryggen
    www.gulrehab.se
Svar på tråden December Bebis 2010 :)