• Emelle

December Bebis 2010 :)

Stoce skrev 2010-07-10 11:36:04 följande:
    2-barnsmamma - det lät inte alls bra. Hoppas hon kommer tillbaka välbehållen.

Imorse när jag vaknade så pekade hela magen (nedanför naveln) åt höger. Den var stenhård där, och väldigt öm vid beröring, ungefär i storlek som en halv apelsin stod ut! Det måste ju ha varit bebis som var där, men ska det verkligen vara alldeles ömt när man rör? Blir lite orolig... Igår kväll ställde jag mig upp och sträckte upp ena armen snabbt för att slå en mygga, då högg det till som tusan vid höger höftben på framsidan av benet (tarmbenskammen). Är det där livmoderns ligament sitter fast, eller var det något annat? Funderade på magmusklerna som ju fäster där... Alltid ska det bli något man oroar sig för... Hoppas någon kan svara...
    jag har också liknande smärtor som du, kan inte vända mig snabbt i sängen ens utan att det gör ont. troligtvis ligament och det är nog ingen fara alls..
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-11 12:07:01 följande:
    Hehe, ja det kostar 1000 spänn där vi ska göra tror jag men det känns värt. Man har ju bara bebisen i magen en gång så det går ju inte att göra om ett ultraljud efter barnet är fött :) Kul att kunna visa när barnet blir större :) Men självklart skulle vi inte dö om vi inte fick veta, det hade bara varit lite mer olidligt haha.

Tråkigt med såna grannar, både för dig och hunden! :(
    TheUnknown skrev 2010-07-11 09:51:54 följande:
    Momalicious - När är det du har BF? Vi måste ju ha typ samtidigt ju =)

Nu har vi gått ut med det officiellt, så nu kommer jag nog byta till mitt riktiga nick , så nu försvinner TheUnknown och in kommer Ludicrous. So long!
    Vi komemr också åka på ett privad 3D/4D UL om vi inte får veta könet nästa måndag på RUL.
    1500:- kostar det i linköping dit vi har bokat tid, men som du säger...det måste det väl vara värt
    ludicrous skrev 2010-07-11 13:11:47 följande:
    Hejsan alla! Nu är jag här på mitt rätta nick! Så TheUnknown är då jag då..,för er som e gravidsnurriga i huvet ;D
    Välkommen ut ur garderoben
  • Emelle

Sitter på jobbet och svettas ihjäl. Älskar värmen och lider aldrig annars med  nu börjar tom jag få huvudvärk och känna att det räcker.
    Kan ni andra sova bra om nätterna. Jag är sååå varm och nu har jag fått börja bulla upp med kuddar mellan knän osv för att ligga bra med magen och bara det gör ju en genomsvettig när man ska byta sida osv...

Bada gör jag så fort jag fr chansen. Har aldrig badat så här mycket någon sommar. Är livrädd för UVI, men det går ju inte att härda ut annars.

• Emelle

Kikar in...har avrit nätdöd efter åskväder så nu har jag lite att läsa ikapp!

I MORGON GÅR JAG PÅ SEMESTER KL 12!!!

Såååå skönt!
    Igår kände Johan bebisen sparka....*härligt*

Nu ska jag läsa ikapp, och Linn78- Tack för TVtipset!!

• Emelle

Men vad är det jag läser. Fyyy vad hemskt med era RUL idag ni som fått dåligt mottagande. Kräv ett nytt, herregud!

Majmamman08- Vem hade du? Vi längtar ju som tusan efter vårt RUL på Måndag. Kankse kan vara nbra att förbereda sig om vi ska till samma bm som du... kommer inte ihåg om vi skulle till samma.

Är ju i vecka 18 idag!! Tiden går så fort. Bebisen sparkar på jag känner den varje dag nu vilket känns tryggt.
    Ser allt ut på RUL på Måndag ska vi börja handla saker då...

• Emelle
    Stoce skrev 2010-07-15 17:43:25 följande:
    Vad tråkigt för er som fått så dåligt bemötande på ultraljudet. Hoppas verkligen att du också, Majmamman, får göra ett till med en ANNAN bm... det där lät ju gräsligt. Jag hade en helt helt underbar barnmorska som verkligen tog sig tid att förklara, visa och hon var väldigt noggrann med alla mått. Mätte säkert 5-10 ggr på varje ställe... Jag trodde att alla fick ett sådant bemötande. Fy, ni ska verkligen påtala detta för era mvc-bm. Sådär får det inte gå till.

Sambon och jag har lyckats enas om ett pojknamn som vi båda tycker om. Blir det en kille så är det nog mycket troligt att det blir en Algot här
    Får jag bestämma på tjej som blir det Nea. Annars gillar jag Alli - efter min mormor, och Hilly - efter min farmor. Nea tycker han låter som våra kompisars "elaka" hund Neja, Hilly förknippar han med Hillbilly och Silly... *morr* Alli kan han tycka är okej... men han säger att det är så länge kvar så vi hinner allt prata om det längre fram... men jag tycker det är jättemysigt att sitta och klura.
    Algot är coolt!
    Blir det en kille här så blir det en Carl-Johan "Charlie".
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-15 18:42:57 följande:
    Emelle skrev 2010-07-15 18:29:25 följande:
    Men vad är det jag läser. Fyyy vad hemskt med era RUL idag ni som fått dåligt mottagande. Kräv ett nytt, herregud!

Majmamman08- Vem hade du? Vi längtar ju som tusan efter vårt RUL på Måndag. Kankse kan vara nbra att förbereda sig om vi ska till samma bm som du... kommer inte ihåg om vi skulle till samma.

Är ju i vecka 18 idag!! Tiden går så fort. Bebisen sparkar på jag känner den varje dag nu vilket känns tryggt.
    Ser allt ut på RUL på Måndag ska vi börja handla saker då...
    Sitter och tänker på hur oroliga de flesta av oss var i början av våra graviditeter, och kommer så väl ihåg hur du pratade om ditt MA. Är SÅÅ glad för din skull, att du har en liten där inne som sparkar på för glatta livet! Solig
    Tack
    Ja fram tills nu har jag inte riktigt kunna glädja mig åt detta som så många andra här i tråden. Jag är ju MINST lika glad som er, om inte mer. Men rädslan att mista ännu en graviditet har varit större än glädjen. nu känns det bättre, men bra NUPP och sprakr varje dag. Men det är inte för inte som jag inte hört till de som skrivit mest här i tråden. Hoppas jag kommer bli mer och mer aktiv nu efter RUL som känns som ett av de viktiga stegen att sluta oroa sig och börja känna endast förväntan och glädje!
  • Emelle
    Momalicious skrev 2010-07-15 18:42:57 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-15 15:41:25 följande:
    majmamman fy fan alltså jag blir så less på idioter som jobbar med detta men är så spydiga av sig som fan  men hoppas du får en bättre tid och en bättre bm att titta tillsammans med bebisen.
    Måste bara fråga hade du och MRT samma ??

Sambon klarade körkortet
    Och idag är jag i vecka 18 yess !!!
    Glömde skriva grattis ju! GRATTIS! Gud så skönt!
    Förhoppningsvis går det lika bra för mig. Ska ju göra intensivkurs i slutet av september/början av oktober = väldigt gravid Magda Kommer vara i vecka 26-27 då och sen blir det ju några veckor innan själva uppkörningen men det ska gå bra. Jag behöver ju bara sitta i en bil och förhoppningsvis så lär det väl inte vara till min nackdel att jag är gravid.

Lycka till med körkortet också såklaArt!!
  • Emelle
    Stoce skrev 2010-07-15 19:19:58 följande:
    Jag förstår din rädsla. I början var jag också så rädd att få ett till missfall, att jag inte kunde slappna av och med de blödningar jag hade så var det inte kul alls. Efter ultraljudet i vecka 14 så släppte det en hel del, och har inte haft blödningar sedan dess, och SKA INTE ha fler heller! Nu efter rutinultraljudet så har jag lovat mig själv att inte oroa mig så mycket mer. Allt såg bra ut och bebis mår bra, och har börjat ge sig till känna. Har börjat köpa saker, som gör det hela mera verkligt också. Nu väntar jag barn och är superglad för det! Skulle något hända... ja, då får man ta det då. Nu vill jag vara glad
    Så klart vi ska vara gladda nu. låter så härligt när du berättar om din vagn!! Jag ska beställa en nu om allt ser bra ut på uL på måndag!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)