Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Nu är vi hemma igen..gick över förväntan med sticken. Gallskrek såklart när han fick dom men emellan sticken var han lugn och efteråt gick det snabbt att trösta. Hjärta 
    Nu sover lillen efter mkt gny i bilen och nu får vi se om det blir en gnällafton.

Följer sin kurva perfekt f.ö.= 7060g och 63cm. Är en kurva över medel. 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-08 13:00:15 följande:
    åååh shit jag är så nervös av det som händer imorgon ''min bebis''
    Fusk att du fick kolla vikt !!! det ingår inte imorgon alls .. ska ju till läkaren och ta vaccin

Skönt nu bara vänta och se hur han är sen när han är uppe igen du får berätta för jag e ass nervös
    ja, det här var ju på BVC så då ingår ju väga och mäta. Men nu är det inte förrens han är 4mån som vi ska igen på kontroll. Och därefter kan vi ju börja med smakportioner om vi vill..shit vad fort det går!
  • ÄlskarMina

Igår fick ju Arvid vaccin och under sena eftermiddagen blev han jättetrött och varm. Men hann bara få 38.1 och jag stoppa i en Alvedon.
    Så han sov från 18.30 till 21.30, åt då och sov till 02.30, åt och sov till 06 och då var han pigg som en lärka, åt igen och varit på ett jättebra humör på morgonen..nu tar han dock en powernap, brukar vara ca.30-60min. 

Har börjat försöka nu i 2dgr att stoppa i honom 165ml istället för 135 för att minska intensiteten i matandet. Och det verkar hjälpa, han kräks fortf. en del efter varje mål men det minskar hela tiden..så hans magsäck har väl börjat vänja sig ngt.  

• ÄlskarMina
    Karttikeya skrev 2011-03-09 09:57:40 följande:
    SNÖ?!
    Oo, så jobbigt! Hörde ngt om att det kunde komma förbi här på eftermiddagen, men då som regn/blötsnö. Hoppas vi slipper! 

Nu har jag tagit en liten promenix på grusvägen till nästa by och tillbaka. Härliga sol som lyser just nu. Solig  Plutten sover i vagnen..Hjärta
  • ÄlskarMina

Idag var vi på barnens kusins dop (se bloggen nedan) och Arvid tykändes för första gången! Vid flera tillfällen mot vissa okända men även de han träffar då och då började han stortjuta åt! stackars honom..och de som blev gråtna åt..Obestämd Är ju inte kul för någon när det blir så.. hade för mig att det började senare med detta..men, men..

Imorgon börjar vi på babysim! Drömmer  Ska bli såå kul! Hoppas han gillar det! 

• ÄlskarMina

Nej men stackars alla med magsjuka..verkar vara en del som har det nu. Kram! {#emotions_dlg.flower}

Här är det soligt och fint idag..kanske de flesta har idag? Så det blir nog en långpromenad sen. Solig

• ÄlskarMina
    thegoddess skrev 2011-03-15 15:09:38 följande:
    jag och lillskruttan har vart på gekås idag. hon skötte sig fint där inne e bärsjalen :)
    hittade inte så mycket skoj kläder till henne direkt men däremot en sån där badblöja eller va det kallas.
    var inne 1,5 timma å lyckade bränna 3500.. haha undrar om min sambo blir galen på mig sen. men hittade ju en barn matstol och massa annat ju.. köpt en vårjacka till sambon som fjäsk :)
    på vägen hem skrek hon halva vägen.. när jag kom hem var det bajsat. så himla typiskt ju.. antingen i bilen eller i affären haha
    åh så kul med gekås!! Ska dit i början av april och har redan börjat på en lista.. Tänker åka utan barn, sambon får vara hemma med dom.  
  • ÄlskarMina

Åh, så skönt det låter med hela nätter som de sover..känns låångt tills Arvid klarar av det. Här är det matning var tredje timme på natten..*snark! Går helgroggy ner och fixar flaskan på natten; vad smidigt det var när man ammade och bara kunde slänga fram tutten liksom.  

• ÄlskarMina
    MFJG skrev 2011-03-18 17:57:41 följande:
    Vaccin idag. 7450 väger han och 64 cm lång..;)
    wow! stora killen ju! precis som min knodd.. (var på 3mån-kollen 7060 o 63) Hjärta

hoppas ni får en lugn kväll med ev.feberpojke
  • ÄlskarMina

och min mens är osynlig! ...visst, det är ju skönt iofs. Men jag vill gärna ha den så man vet att allt är "normalt" igen! Började iofs med mini-pe för lite över en månad sen och biverkningar på den är bl.a. störd cykel/ingen mens alls.. så vi får väl se..

Ikväll har jag förresten fått ta mig cider! Guttigutt! Tungan ute Vill inte att vi båda ska ta ngt alkohol-haltigt ifall ngt skulle hända och man behöver åka ngnstans-ser ju lite illa ut. Så sambon dricker cola..
    Så cider+pizza och en lugn kväll då plutten somnade i vagnen vid kl.18 och sover ännu..stora tjejen är hos sin pappa. 

Trevlig kväll alla! Skål 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)