Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-06-11 23:32:21 följande:
    Nu är dopet avklarat! Vilken lyckad dag! Är såå nöjd men helt slutkörd.
    Visst är det skönt när det är överstökat! :) Roligt att dagen blev lyckad
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid 8/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • ÄlskarMina

ser att ni pratar om d-dropparna..
    Har ni gjort slut på er första flaska än? Har kvar ca.1/3, men min kompis som har en son som är 2v äldre än min har gjort slut på sin redan.
    Vet ju att i början att jag glömde ibland, men såå mkt kan jag inte ha missat?  

• ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2011-06-21 12:23:35 följande:
    Hur stora var era på 6-mån kontrollen? Ska till BVC idag och blir spännande att jämföra lite. Senast vi var där var han 4 mån och 10 dagar (6/5) och då var han 67 lång och vägde 7860. Huvudmåttet var 43. 5 dagar efter det vägde han 8055.
    Arvid var 9630g och 69cm, 45,5cm i huvudet. 
    Här använder vi strl74 sen ett bra tag tillbaka, har varvat med 68-orna men nu är det bara ngn body kvar i lådan som han kan ha av dom.

• ÄlskarMina
    LokesMammi skrev 2011-06-22 14:23:38 följande:
    Har nu varit hos en dietist och fått recept på olika varor och även fått svar på sonens senaste blodprov. Han är nu allergisk mot: Vete, råg, havre, soja, mjölk o ägg!
    Tänker inte ge upp amningen för det! =)
    aha, det var ju lite krångligare då. Blir att lära sig laga ny mat nu då. Heja heja! :)
  • ÄlskarMina
    linasmama skrev 2011-06-23 08:40:16 följande:
    Åhh tjejer! Jag plussade igår

Vi skulle börja försöka i Juli hade vi bestämt men nu vart jag gravid innan. Lite tråkigt att inte ens få försöka, det är ju ganska kul och spännande, men nu är det som det är Enligt mina beräkningar är BF 20 feb, alltså v. 5+3 idag.. 

Hur ska jag orka?! Obestämd 
    tjiho, vad roligt! Grattis! Gravid 
  • ÄlskarMina
    Jenni78 skrev 2011-07-12 20:24:22 följande:
    Vi hade en Brio Sing tills Vanja var 6 mån. Då sålde vi åbäket. Alltså designmässigt gillar jag Brio. Enkla lösningar, snygga men den var inte hållbar. Har sett flera Sing efteråt där hjulen ser ut som Bambi på hal is. Hjulen klånkade. Bytte ett, bytte det andra... Jättesmidigt med babyskyddet till samma chassi, men vi ville ha en mjukare vagn, helst med lufthjul. Så vi hittade en Teutonia Mistral S, tror jag det är. Så skön att köra, men så tung att få upp en trapp och ryggen håller på att gå av när den ska in i bilen så nu funderar vi på att köpa en lättare, smidigare vagn. Bugaboo skulle nog passa våra behov, men inte priset. Vill ha en stabil men lätt sittvagn (finns det?) som går att vända sittdel eller handtag på, som man inte behöver vara ingenjör för att få ihop i snålblåsten. Tips någon?
    Quinny freestyle är ju ett alternativ isåfall. Funderade på den jag, men den tål bara 15kg har jag för mig och min Arvid ligger redan på ca. 10kg så¨här blir det en urban jungle som extravagn såsmåningom.
  • ÄlskarMina

Grattis Angelique!Baby

Vi har ju som sagt alltid sagt att vi vill ha tätt till nästa, men alltså GUD vilken pärs dessa månader har varit//är. Arvid är då ingen dans på rosor och jag njuter knappt alls av min "ledighet" 

Hur mkt skulle ni uppskatta att era små skriker/är missnöjda om dagarna? Låt säga att Arvid är vaken ca.11h/dygn så skriker han/gnäller lätt 1/3 av tiden. :( och det har det varit nästan jämt sen han föddes=mkt skrik.

• ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2011-07-14 10:40:14 följande:
    Älskarnova: låter jobbigt. Har han haft kolik som mindre? Har han ont i magen oftare?

Här är elias alltid glad kille skrattar och roar sig själv är oxå sugen på en till men om det skulle hända så händer det men inget vi just nu vill ha.
    nej, kolik vill jag inte få det till då det inte stämde med "symptomen". Men ont i magen har han haft väldigt ofta..

Jo, det är väldigt jobbigt och har alltid varit. Visst är han glad emellanåt, men det har alltid varit så man får underhålla honom för att han inte ska börja skrika. Lämna rummet är ju bara att glömma
    Sen är han nog väldigt frustrerad av att han inte kommer dit han vill. Han kan bara snurra runt som visarna på en klocka änsålänge. Men han har mkt spring i benen och hoppar gärna. Syns att han gärna skulle springa omkring bara han kunde. Så jag hoppas att det släpper lite den dagen han kommer på hur man ålar och kryper.
    (Han är ju rätt tjock så det är ju kanske svårt för honom )

• ÄlskarMina
    2barnsmamma: Sambons och min älsklingskisse blev påkörd i tisdags kväll Gråter Vi hade 3st katter (en som jäklas med oss jämt och kissar inne och 2syskonkatter-det var brorsan ev dessa som dog) 
    Det är så jäkla sorgligt och jag har gråtit och gråter då och då när jag tänker på honom. Som tur var dog han direkt och de som körde på kom och sa till när de listat ut vems han var så vi kunde hämta honom och begrava honom i skogen intill oss. Lilla älsklingen! HjärtaKatt
  • ÄlskarMina
    LokesMammi skrev 2011-07-25 20:29:01 följande:
    Vi brukar lägga Loke mitt på våran säng. Den är 180x200 så stor o rymlig. Nu när vi tittade in så låg han på sidan på sambons del och vid KANTEN!!!!! Han låg på rugg mitt i sängen! Hur tusan tog han sig dit? Gnuggat eller rullat???? Spelevink! Dax o lägga kuddar o täcken runt sängen tydligen!
    Du, jag skulle inte fortsätta lägga honom där..för några veckor sen kunde vi göra det med Arvid om vi hade sövt honom i vår säng, men för en vecka sen tog det fart med bökandet och han tar sig över kuddar och rullar/trycker/krälar sig framåt. Det går fort när de väl kommit på det.
    Lägg han i sin egen säng istället är mitt råd
Svar på tråden December Bebis 2010 :)