Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Idag
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Mysmamma70 skrev 2011-08-13 09:58:04 följande:
    Idag gick jag äntligen i mål på Viktväktarna! -16,8 kg på sju månader. Det ska vi fira med en flaska champagne (det är även fyra veckor sen vi gifte oss idag)
    SkålStort grattis 2 ggr woohoo inte illa
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-13 11:02:42 följande:
    Jag dricker 2-3tsk. Börjar med två, ökar sen till tre. Ja, det är gott. Gillar vinäger! =) Har mkt sånt i sallader! =)
    Är man gravid är det inte bra om man dricker vinäger. För surt för fostret! Så var säker på att du inte är gravid först innan du dricker!
    Ja, bra fråga. När sonen lär sig och dricka vätska så......... =)
    Okey haha ja det är gott till avocado med mummsigt
    Jag tror inte jag är gravid idag känner jag mig hmm inte glad alls.
    Vet inte en kännsla bara att det är inget.
    Fortfarande ingen mens här inte.
    Jag är redan sugen att ta men hmm hur skadligt kan det va jag röker ju likom oxå.

Jo det är viktigt att han ska tycka om att dricka först innan man stoppar och börjar med något med bantning att göra.
    Men har du provat morotsdricka osv nu ?       
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-13 11:08:24 följande:
    Åh, inatt hade lillfisen ont i magen tror vi. Han skrek inte jätte mkt, men han skrek till då o då o gnällde o kunde inte sova. Sambon vandrade med honom, fick inte sitta ner. Kl 4 imorse gav han honom katrinplommonpuré som han tydligen åt med god aptit och pruttade! Kan vara att han är hård i magen. Han hade svårt och bajsa igår, tog i så han grät! Kom två harpluttar, sen när farmor skulle byta på honom så var det jättekladdigt i blöjan! Stackars liten. Fick katrinplommon till gröten nyss! Får se om han bajsar nåt idag!
    "vad kan man göra?" sa sambon inatt. "inte mkt....massera magen o ryggen". sa jag. Men har dom ont är det försent. Men sa åt honom att  massera ryggslutet när lillfisen låg mage mot mage på sambon!
    Han sån lust o amma så han glömde magontet o somnade ist! Men ne....ska inte.
    Han somnade kl 6 och väckte mig strax innan 10. Sambon sover än!
    Men lilla pluttan då gassig och förstoppning aj då inte roligt alls för dessa små
    Ge olja och se hur det går för katrinblommon kan oxå göra förstoppning för vissa men oxå hjälpa till men olja den gör bajset mjukare!

Elias hade ocå magproblem inatt jag vet inte men mamma kännsla han grätt kl 2 tiden och jag tog honom över till oss men han bara skrek inte högt så men kan ville säga att han var hungrig.
    Efter välllingen somnade han sen i sin säng och rum.
    Kl 08 vaknade han igen välling och sen så hade han bajsat och det var en bajskorv som var hård.
    Så nu när han ska äta ska jag ge honom olja.
    Detta är första gången han har haft såhär.
    Innan har det varit helt okey.        
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-13 11:28:42 följande:
    Avocado? Blä! =)
    Vet inte hur skadligt det är, men det är inte bra med för surt!

Nej, det har jag inte. Trugar med äppeldrickan! =) Ska köpa morotsdrickan. Han gillar kokta morötter typ....så får se om han gillar drickan! =)
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 11:14:54 följande:
    Men lilla pluttan då gassig och förstoppning aj då inte roligt alls för dessa små
    Ge olja och se hur det går för katrinblommon kan oxå göra förstoppning för vissa men oxå hjälpa till men olja den gör bajset mjukare!
    Vad för olja? Vi har oliv olja "extra virgin" =) Ska jag hälla olja i vällingen eller? :/
    Du kan ta matolja och du kan ta rapsolja 2 tsk i maten eller vällingen men se till att han får i sig det ..

Du kan alltid göra morotssaft själv + av gurkan med och äpple  
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2011-08-13 14:14:34 följande:
    Nu tittar Antons första tänder fram :). Så det var väl förklaringen till skriknätterna förra veckan
    Grattis till 1:a tanden Anton hoppas du kan smitta av vår elias nu
  • 3 barns mamma84

Tänkte ringa läkaren på måndag och göra ett test hos honom.
    Antingen kommer jag bli fett besviken men oxå ro i kroppen av att veta att det är + eller - och då borde det vara graviditet eller mens på G när som ..
    Då har jag på måndag passerat Bim+12

Molvärk har jag massa flytningar stängd tapp lite öppen vad det nu kan bero på förlossning innan eller mens eller äl igen ?
    Vårtorna ömma och hjärtklappning + halsbränna mild grad
    Molvärk i rygg.

Så på måndag hoppas jag att jag får ett tid.        

• 3 barns mamma84

moma: Känner precis som du nu har man 3 och det är liv och fart.
    Att ta sig utan alla barn är inte lätt alltid men jag vet inte vad jag vill.
    Nu får jag se vad detta leder sig fram.
    Jag vill men ändå inte.
    Vilken sitts va ?

Du är jätte duktig som slutar att röka jag skulle inte kunna göra det nu jo om jag var tvungen då är det lätt.      

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-13 17:04:02 följande:
    Personligen tycker jag det är jättefult och se en gravid kvinna röka. Kan jag sluta dricka alkohol kan hon sluta röka! Jag vet, stor skilland, men ändå! Man har inte sig själv o tänka på längre. En stor eloge till dom som slutar röka när de får ett plus på stickan. Men så börjar de sen igen när ungen pluppat ut. Lika fult o se en mamma dra en barnvagn o röka samtidigt. Eller röka i lekparken. Ne usch!
    Fast jag har aldrig rökt, men säger bara vad jag tycker! =)
    Så jätte bra att ni slutar röka!

Kan hålla med dig men jag har rökt i många många år sen jag var 16 år har stoppat till vid varje graviditet.
    Sen är det något som ger mig ro i kroppen när jag röker men röker inte när jag tar ut barnen utan efter maten och morgonen och när barnen sover.
    Röker alltid ute.
    Och borstar tänderna efter nästan varje cigg.
    Men nu röker jag och OM jag inte är gravid så kommer jag inte att sluta då jag kan inte det är jobbigt.
    Men om det skulle vissa + skulle jag stoppa direkt om jag skulle ha cigg kvar skulle jag slänga dom utan att må illa

• 3 barns mamma84

var det någon som var barnmorska här inne eller läkare usk ?
    Jo jag usk men haha jag ställer ju frågan

Hur kan det vara olika temp på slidan och munnen ?
    Munnen ger mig 36,9 och slidan ger mig 37,6      

Svar på tråden December Bebis 2010 :)