Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Haha jag har hört att man kan tempa där med gjorde detta första gången idag har aldrig gjort det inna jag LOVAR ..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-08-13 18:54:52 följande:
    Håller helt med! Jag rökte aldrig när Elliot var med. Tycker det ser förjäkligt ut faktiskt. Tyckte det var sjukt pinsamt att röka efter att Elliot kommit, om nån som visste att jag hade barn såg mig. Jag vet ju vad jag tänker om rökande mammor/gravida så det är ju inte så kul att veta vad andra tänker om en ;) 
    Och om nån inte förstod det så rökte jag INTE när jag var gravid, bara innan jag visste om det såklart.
    3 barns mamma84 skrev 2011-08-13 17:13:47 följande:
    Kan hålla med dig men jag har rökt i många många år sen jag var 16 år har stoppat till vid varje graviditet.
    Sen är det något som ger mig ro i kroppen när jag röker men röker inte när jag tar ut barnen utan efter maten och morgonen och när barnen sover.
    Röker alltid ute.
    Och borstar tänderna efter nästan varje cigg.
    Men nu röker jag och OM jag inte är gravid så kommer jag inte att sluta då jag kan inte det är jobbigt.
    Men om det skulle vissa + skulle jag stoppa direkt om jag skulle ha cigg kvar skulle jag slänga dom utan att må illa

Jag förstår ju hur du menar, eftersom jag röker (eller rökte snarare) själv. Men tänk såhär: Dom som inte röker behöver ju ingenting för att slappna av. Dom klarar det ändå. Innan du blev beroende så klarade du det också. Rökare använder ju tyvärr rökningen till allting, för att slappna av, koncentrera sig, bli pigg, bli trött.. Ja allting!

Hur kommer det sig att du börjar igen? :)
    När ebba föddes så började jag röka när det var problem med mig och sambon ..
    Hände lite saker
    Sen så rökte jag fram till jag blev gravid med sonen och stoppade direkt till.
    När han var ca 8 månader började jag igen då dottern var så trottsig jag klarade inte av henne och jag klarade inte av sambon.
    Sen rökte jag hela tiden tills jag blev gravid igen och förlorade bebben.
    Sen rökte jag igen och fick elias och stoppade till.
    När jag slutade amma honom när han var 2 månader så började jag igen och nu sitter jag fast.

Mina båda föräldrar röker oxå ..
    Detta gör mig ju lugn på alla sätt.         
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-13 20:44:03 följande:
    Rumptemp är bästa temp

Hahaha jora ska jag tempa rumpan med
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2011-08-14 15:04:22 följande:
    I morse plussa jag igen mycket svagt. , hhmm!? I går hade jag lite spotting, annars lätt illamående yrsel och antingen mens värk eller växt värk i magen.. Ska testa igen om ett par dagar, får se om plusset är starkare eller om det bara var ett spökstreck igen. Är på bim-2 eller bim-7 så kan ju vara för tidigt än att testa.

Har ju bara haft 2 mensar, eller hur man säger sen Agnes föddes. Då var det 32-33 dagar i mellan, men innan hon föddes hade jag alltid 28 men det kan ju ändras.

Stort grattis gumma
  • 3 barns mamma84

Idag blev vår amadeus 3 år åååh för 3 års sen föddes han

• 3 barns mamma84

Jag blir fundersam !!
    Jag har haft flytningar i några dagar hmm vecka om inte 2 veckor hade ju mens ca 6-7 juli enligt sambon och det kan stämma.
    Och jag har kännt på tappen den är stängd och igår hade jag fortfarande massa flytningar.
    Igår kl 00 hade vi ju sex var fortfarande blöt och idag e jag snus toris tappen fortfarande stängd bim+11 idag.
    Vet fan inte längre mensen skulle ha kommit 4 aug men är sen och jag har haft molvärk nu sen slutet av juli och alla dagar i aug ingen mens.
    Men nu blir jag fundersam KAN det ha varit ägglossning sen halva juli månad och nu tills igår då idag jag e tor ?
    Fattar ingenting.
    Ska ringa läkaren i morgon och testa mig men VET med 100% att jag inte e gravid för jag ger upp jag har ALLTID haft flytningar med alla 4 graviditeter men nu inget :-/
    Kissar iaf oftare nu började för 2 dagar sen och borde nu vara i vecka 6 men jag vet inte
    Kommer bli besviken i morgon om jag får neg dumma dumma dumma kropp !!!         

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-08-14 17:03:28 följande:
    INGEN grav är den andra lik.
    ja ghar varit gravid 6 ggr och de har alla varit olika fick 2 mf förut å när jag fick dom hade jag mer grav känningar än när jag väntade Olivia 
    Åh vad skönt att höra
    Men varför är det så olika för ?
    Har alltid haft massa flytningar med 4 av graviditerna men nu ingenting men därför vågar jag inte hoppas längreGråter har såklart molvärk (växtvärk) men fan jag mår inte än illa gjorde det ju bara med elias och 4 dagar med amadeus men iaf
    Molvärk kan ju vara mensvärk likom men varför har jag den hela tiden men mensen inte kommer ?

Jag vågar inte testa mig imorgon jag vågar verkligen inte.
    MEN ändå vill jag då jag vill veta om det skulle vara någon där inne så vill jag sluta röka NU!
    Men jag vågar inteGråter        
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2011-08-14 17:58:19 följande:
    Jo jag har fått spökstreck förr, därför jag inte tror på att ett plus alltid är ett plus. Inte förns plusset är starkt tror jag på det :) så bara att vänta o se!
    Förstår vad du menar men ett + är ett + håller tummisarna hårt
  • 3 barns mamma84

Elias sov igår kväll kl 19.00 efter maten kl 18.00 som var pasta och köttfärssås + ostsås (då vi åt lasange) och sen somnade han kl 19.00 då alla barnen gick i säng (ny tid) då ebba börjat skolan o amadeus dagiset.
    Elias sov hela natten utan napp och snutta och utan välling han sov o sov hela natten till klockan 06.00 !!!
    (12 timmar) !! utan att vakna en ändaste gång wooohoooo vilken pojke !! 

• 3 barns mamma84

Inte gravid gjorde inget test alls men 12 dagar över tiden och tempade mig bim+12 på morgonen och tempen var 36,4 från 36,9 så mensen kom på eftermiddagen jag är faktist glad
     för jag vill inte bli gravid fast vi har pratat om att skaffa en till men jag vill faktist inte. 
    Ibland måste man vara lite EGO hihi jag har kommit på vad jag ska börja med IGEN jo jag ska börja komma upp på en häst rygg så det blir privat + letioner för mig nu woohoo jag ska rida kväll kl 18.00-20.00 ca när barnen är i säng
    Så nu är det att plocka fram ridkläderna och allt och beställa från Hök  

Svar på tråden December Bebis 2010 :)