Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2011-08-18 13:34:06 följande:

kom på att jag lovat lägga ut en bild på min photowall i hallen, så här kommer den=)

måste bara säga fyfan vad den är FIn !!!
    Pratade nyss med sambon om detta men hur mkt och sen hur blir det om man skulle flytta ? kan man ta den med ?? 
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Inga alls inte gnällig då han aldrig är gnällig och kinkighet finns inte häller här alltså denna pojk är den lugnaste pojken okej alla mina har varit super lugna och lätt skötta barn så jag märker ingen skillnad om tänder kommer eller inte.
    Bajset har ju självklart förökat sig från då o då till 3 ggr på dagen då har han haft bajs som
    Diarr'e - trådiga kletiga geggiga bajs till harpluttar så hmm hans bajs har varit i alla klasser

3 dagar feber har han haft men då var han lille han har haft feber ca 2 ggr sen han var 1 mån och 4 mån
    Då har han haft 38 och 39 i feber och alvedon till + vatten.

Så nu dricker elias mellanmjölk.
    Jag ger honom nu ca 60 ml mjölk inte hela tiden utan kanske 3 ggr i veckan + helg
    Det går jätte bra och han tycker om de.
    Så han dricker nu vatten saft och mjölk och dricka jag gör till honom själv.             

• 3 barns mamma84

2 nätter i rad nu inatt sov elias hela natten oxå han somnade kl 19.30 igår kväll och sov ända till klockan 07.00 när larmet gick och alla gick upp WOOOHOOOO det kan banne mig inte bli bättre !!!

• 3 barns mamma84
    {#emotions_dlg.djavulsk}hihi la välling flaskan på golvet och Elias kommer som en raket ålandes hihi gullungen

Elias är så nyfiken på damsugaren när den var på och jag damsög tillslut skulle han bara ha sin hand på flekten och pussade damsugaren (dreggel pussar) så jag satten honom på damsugaren hihi där satt han och hade roligt
    Ska lägga upp bilder på bloggen sen   
  • 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-08-19 20:22:20 följande:
    Hehe! Loke gick idag! =) Jag höll i honom i arrmarna och vaggade honom så ena benet fram o andra benet fram, sen lutade jag honom frammåt, då förflyttade han fötterna själv!!! :D Ska testa imorgon med! =)

Nu har jag inte ammat på två dagar. Vet inte när jag kommer o amma en skvätt nästa gång. Han dricker fortfarande inte vätska till maten. Han dricker bara om han är hungrig! Ska testa en skvätt ersättning efter maten så han får i sig vätska!
    Så nu tänker jag spetsa min dricka! :D
    Duktiga pojkar vi har då detta kör vi med Elias med han är super glad när han ska stå upp och gå med oss mig eller ebba
    Han lufter upp benen och tar sig fram när vi håller i honom i båda armarna. 
  • 3 barns mamma84

Hoppla hästen
    Inte rädd alls *Fnissar*

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-08-19 23:23:28 följande:
    Det var nåt som hette paravirus (?) tror jag. Väldigt vanligt tydligen.

Vill också att Elliot ska somna i egen säng. Som det är nu så måste vi gunga i en fotölj. Han blir helt uppe i varv om man försöker ha det tyst och lugnt innan läggdags. Känns som att han aldrig kommer somna själv. Måste ha tips nu för annars vet jag inte vad jag ska göra. Han sover ju bra när han väl somnat liksom. Han somnade liksom 19 idag och sover fortfarande
    Har aldrig hur detta innan och då har jag tre st ..
    Men skönt iaf att man fått något svar på vad det kunde vara .. Kommer ni få något mot detta och vad mer ska ni göra för att lindra ? medicin eller så ?

Hihi mensen sen för oss alla snart kommer den om du ni inte e gravid.

Blir han trött av att få välling ?
    Om han somnar av välling så lägg honom i sin säng och stoppa flaskan i hans mun och en filt/tecke som håller i flaskan så den inte rammlar och när han väl har ätit ta INTE upp honom om man sover och om du kan stoppa en napp i hans mun om han fortfarande sover låt honom och stäng dörren halvft och se vad han säger ..

HAR fungerat på elias några ggr och då har han somnat flaskan i munnen och sen nappen och sen ligger han och sover.
    ibland har jag fått gunga honom i famet ''hårda'' rörelser för att lyckas sova men då har han varit övertrött och inte sovit på ca 1½ timme ca 2 timmar om vi inte är hemma.

Annars är han en jävligt lätt pojk att bara lägga honom ner och lämna rummet              
  • 3 barns mamma84
    Synd att ni har det jobbigt med nattningarna
    Känner mig så dum som har en otrolig lugn o lättsam pojk när det gäller allt. 
    Men med ebba och amadeus var det anorlunda med ebba var det bara o lägga i sängen precis som elias nu men amadeus haha honom var det jobbigare med.
    Då hade jag som er nu .. så jag VET hur det är och inte fan är det roligt.  
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-08-20 09:46:51 följande:
    Fick mens i natt iaf :) tokigt att jag inte haft några symptom på att den var påväg, men trevligt :) nu har jag förresten varit rökfri i över en vecka, och det känns super! :)
    Jag har varit rækfri nu i 19 dagar sen 2 augusti
  • 3 barns mamma84

Skulle skriva att jag varit rökfri sen 2 aug nu idag 19 dagar

Svar på tråden December Bebis 2010 :)