Inlägg från: MajMamman08 |Visa alla inlägg
  • MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-06-21 11:13:15 följande:
    Ååå vad härligt det lät! Vill också åka på en weeknd någonstan , shoppa och ha lite kul
    MajMamman08 skrev 2010-06-20 21:16:47 följande:
    EMELLE!
    Bokade ni tid via nätet??
    När ska ni göra de??
    och bokade ni tillväxt+ 3D? 1500kr?

Hoppas de nu finns tider....stod man skulle va v 24 +??
    Ja vi bokade via nätet. 3D för 1500:-
    Tog en tid efter vårt RUL (får vi veta könet där åker vi inte) tror tiden var i Augusti någon ggn.
    Har en kompis som var förra veckan i v 21+ och gjorde ett vanligt UL för 900:- fick film massor av bilder och fick veta kön och jättegenom gång av bebis så ett "vanligt" UL där är jättemycket bättre än här. Tydligare och bättre maskiner osv. Kan vara värt om man inte vill lägga så mycket pengar som 1500:-Åååå vi vill också gifta oss. Hur mycket vi än räknar och räknar så blir det sååå dyrt ju! Nu vill jag vänta tills bebisen kommer och jag blir normal i kroppen igen så tidigast nästa sommar...men då borde man ju börja planera NU, och det har vi inte gjort så det lär väl dröja lite då...el ska man slå i hop det med ett ev dop...
    Ah ok ja så täntke vi nog med,för inte alltid man får veta könet här ju har jag hört!!
    ok,kanske man ska ta de då...e ju rätt dyrt med 1500kr. Skönt att de kikat genom bebis lite mer, när ja va på RUL med nr 1,så kändes de knappt som om de tittade på bebisen där inne,utan bara ja men de ser bra ut....hum ja!!!
    Ja,nu får ja boka,ska bara prata me sambo först
    Men vilken vecka är du i då?? för de stod ju att man skulle va 24 o uppåt va??
  • MajMamman08
    Smurfen83 skrev 2010-06-22 12:57:26 följande:
    Tjena Hejsan!
    Är ny här på både FamiljeLiv och tråden =)
    Jag ska ha barn 12/12 (eller då e de beräknat) Finns de nån mer som ska ha då???
    Kram
    Jag ska ha den 12/12
    Emynem skrev 2010-06-22 14:30:04 följande:
    Hallå damer! Tänkte bara höra när ni fick tid för RUL?

Jag är snart i v.15 och har fortfarande inte fått någon tid hemskickad.
    Vore ju skönt att veta lite före eftersom mitt jobb kräver ledighetsansökan minst 2 veckor i förväg för att det ska beviljas... *börjar bita på naglarna*
    Har inte heller fått tid för RUL,men ska till BM i morgon ( e i v 16) så då hoppas jag på att få en tid för RUL.

Angående BF listor,så finns de länk till de uppe i TS tråden,samt en presentations tråd för oss

Tror jag fått svamp,YSCH!!! klikar o sticker som fan där nere,blir tokig!!!! inga illaluktande el konstiga flytningar,bara sådan satans klåda!!! köpte pevaryl idag på apoteket,tur ja ska till BM i morgon,får fråga henne!!!
    Har aldrig svamp annars,men när ja väntade min första hade jag de 1 gång,utan att ja ens visste om de(läkaren såg de vid kontroll). Så inte så förvånad om de skulle dyka upp igen denna graviditeten!!!
  • MajMamman08

Wiiihooo! Idag fick jag lyssna på bebis hjärtljud,så fina=) Skönt o få ännu mer garanti att de e ok där inne! längtar ju så tills man känner sparkar!

hjärtljuden låg på 140-142. Vet nån vad "skrönan" säger att hjärtljuden ska ligga på om det är en kille el tjej??

Fick även en RUL tid,vecka 28 shit e ju nära nu jue!!! Hoppas man kan se könet då med

'Emelle: Vet jag vilka dina vänninor e som ska ha barn??
    Jag vet en till tjej som ska ha i dec,som ska ha våran lägenhet sen när vi flyttar,hehe!
    Fler o fler poppar upp,trodde ja skulle bli typ ensam i staden o föda i dec

• MajMamman08

HJÄLP!!!
     nu blev ja kluven! Bokade nyss ett 3D ultraljud,kommer då vara i v 21. kanske för tidigt?? kanske skulle tagit typ v 25 el något?? Tusan nu ångrar jag mig så dant!!! Hoppas de går o ändra tid!! Man borde ju se mer hur bebisen ser ut i v 25???

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-23 21:29:29 följande:
    Över 140 för tjejer, under 140 för killar. Men ja, jag vet inte om jag tror så mycket på det ;) Dock ska det bli kul att se om skrönorna stämmer sen när man fått veta könet
    Emelle skrev 2010-06-23 18:27:19 följande:
    Hej!!

Ja nu är det ju RUL som är på allas tankar!! Känns som om det är långt kvar för oss, men det kommer gå fort. Första Måndagen (v33) efter semestern  så har vi tid! Ska bli spännande.
    Vi ska ta reda på kön. Är sååå nyfiken. Har flera väninnor som ligger ett par veckor före mig och fått reda på det nyligen, vilket inte precis stilalr ens egna nyfiken het...ett dugg!!

Har varit ledig med barnen en vecka nu (skön start på sommarlovet) men i morgon blir det dagis/fritids och jobb igen. BLÄ! Ska jobba i 8 dagar, enda tills nästa tordag. Hela midsommar helgen mao...Inte såå lockande. men sen går det snabbt och snaaart ska vi med få semester. Längtar så jag spricker!
    Har varit på starnden idag. Många som badade...dock inte jag
    Samma här. Har en väninna som är i v 23 och fick reda på könet på sin i måndags, en flicka. Det gjorde det 1000 gånger värre. Nyfikenheten alltså ;) 

Jag fick förresten en chock för ett par dagar sen när jag insåg att jag ska bli mamma. Jag har ju (såklart) tänkt på det innan, men nu gick det upp för mig att nån kommer kalla mig mamma i framtiden. Många av er andra har ju redan barn, men det är en helt surrealistisk tanke alltså! Fast en bra tanke men helknäpp ändå haha. 
    Den tanken om mamma hade jag med då jag väntade mitt första Tyckte de skulle kännas skit konstigt o bli kallad mamma,lixom JAG?? ibland fattar ja fortfarande inte att det är mig sonen skriker på när han säger MAMMA...hehe!
    ah ok...=) få se om de håller i sig då med hjärtljuden...ska kolla hur hjärtljuden låg me min son......vill ju gärna ha en tjejja nu
  • MajMamman08

nu har jag sprungit i glott vad hjärtljuden låg på när jag väntade sonen....Alla gånger vi mätte så låg de över 140..hehe så mellan 142-150 låg de.....
    så nja,då kan jag inte förlita mig på de,hehe!!!

• MajMamman08

Hej tjejer!

Hur har ni de??
    Har inte varit inne på ett par dagar så hänger inte alls med

La in gissningstråden i TS...såg i varje fall att ni hade gjort en sådan
    Så ni gissar pojke på mig,hihi! ja ska bli skoj o se sen Tänkte ju göra  köns UL sen om det går.

Blir väl dax för en ny tråd med nu va?? gåt 3 mån sen jag startade denna el??

Hoppas ni har haft en trevlig midsommar,det har jag

• MajMamman08
    linn78 skrev 2010-06-26 22:39:11 följande:
    Trådarna stänger inte ner längre så det är bara att fortsätta med denna!!!
    jasså?? e de inte så att de  tidsbegränsade längre?? o måste byta?? kanoners i så fallen jue! så störigt att de stängdes ner efter x antal månader jue!!!
  • MajMamman08

åh tjejer,ni skriver så dant hihi!!! själv hinner jag inget känns de som! Men e ju så fint väder,så e ute hela dagarna Sen blir de ju jobb då och då...hinns inte med så mycket när man jobbar heltid o sen ska laga mat o ta hand om lillen!!

I morron går jag in i v 17,helt sjukt och bara 2 veckor kvar till RUL,hur sjukt e inte det!!Ja denna grav med nr 2 bara svissar förbi utan att ja knappt hinner blinka!!
    kommer gå fort till dec känner ja,hehe!

Mitt illamående o kräkningarna e borta i varje fall,kan må illa lite,lite ibland på morronen,men de går över rätt fort!!

Hur va de med gravidförsäkringar nu igen?? någon som ska teckna en sådan där gratis??

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-06-27 21:36:12 följande:
    Glöm inte titta i gissa-tråden! :)
    Jag ska teckna, har inte gjort det än bara. Inte kollat upp vilken som är bäst än, men vi får se. Det blir en gratisförsäkring iaf :)
    hihi,ska kolla o även försöka gissa sen
    förra gången hade jag skandia. men bara tog en,kollade inte så noga vad som skilde de olika försäkringarna åt. men blir en gratis för mig med i varje fall
    Ninnie81 skrev 2010-06-27 21:37:52 följande:
    vilket datum har ´du rul? sj går ha ub u v,18 på óns och sen gar ha rul den 9:e,..längtar massor..hoppas ja blir flyttat åt rätt håll .
    den 15 juli e de dax för RUL
Svar på tråden December Bebis 2010 :)