• ondar

December Bebis 2010 :)

Stefanie skrev 2010-12-10 23:04:21 följande:
    Vettig och vettig. Jag sa att han skulle sluta dricka i november någon gång men sedan har han lyckats komma förbi det där på olika sätt. Så det är först nu han är vettig!

Färdknäpp avklarad, i soffan framför nobellfesten. Gissa om jag var rädd att vattnet eller något skulle gå..!
    Första gången på sjukt länge iv hade riktigt sex. Jag blev helt slut och jag har aldrig känt mig tjockare men sambon verkade inte tänka så... Spännande att se om det haft någon effekt, bara vänta att se! 
    Liiite vettig då iaf;).

Ska bli väldigt intressant att höra om det har hjälpt Tungan ute. Är impad över att ni fick till det över huvud taget, vi provade för några veckor sen men det var oerhört dåligt så vi gav upp det där:)
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-10 23:14:47 följande:
    Ondar: Usch ja,varför ska killar dricka?? Fattar de inte själva hur pinsamma de är,lixom komma till förlossningen o stinka sprit?? uh ne! Oh inte kunna köra sin kvinna in till förlossnignen heller. De e ju bara för synd om dem att de typ 2 helger måste vara nyktra, med tanke på alla andra helger som är på 1 år!
    Min slutade o dricka helgen då ja va i v 38,inga protester än så länge
    Nämen precis! Jag vet att Pappan verkligen gillar alkohol osv men att inte kunna vara ifrån helt o hållet i några veckor bara det e fan skrämmande. Sist vi hade den här diskussionen var bara några dagar sen, mitt i veckan, jag la på luren och fick ett mess :"Jag hoppas 4folkisar e okej". Som om det spelar någon roll, jag har ingen större lust o åka med min bebis i magen med någon som har kört alkohol. Speciellt inte mtp väglaget.. Menmen, snaaart är bebis ute och det kvittar:P. 
    Han går inte ut eller så heller utan det e bara själva grejen att när han träffar sina vänner så måste de dricka nåt Obestämd. Han var bekymrad för ett tag sen för att han va lite magsjuk och då var osäker på om han ville vara i närheten av bebis om den hade kommit då, vilket jag tyckte var bra att han tänkte på. Men att stå å stinka alkohol är tydligen inga problem. Känns minst lika opassande även om det inte smittas.

Duktig karl du har *klappar händer*, håller tummarna för att han överlever;)
  • ondar

bf+4 idag, tycker inte att något har ändrats direkt, sammandragningarna osv känns ungefär som de har gjort hela tiden och kommer lika tätt som de har gjort de senaste veckorna, kanske något tätare- tänker inte riktigt på det för vill inte leta tecken och bli otålig:P.

Ända skillnaden är att jag gråter MKT mer lätt och brusar upp lättare så hormonerna sprudlar väl i kroppen:).
    Bebis känns lugnare också men det kanske börjar bli trångt där inne- på tiden;).

Svägerskan har ju gissat på 20e så jag satsar på det som slutdatum för att inte bli knäpp eller tappa humöret. Ända som känns "jobbigt" är att det är rätt tråkigt att mest bara sitta här hemma, vågar inte direkt åka nånstans ifall vattnet går och jag o Pappan bor ju inte ihop så det blir lätt ensamt.
    Längtar efter min vovve så jag tror jag går av snart också, han har inte vart här sen v 38+0 o idag är det 40+3. Ska bli underbart när bebis har kommit och vovven kan komma tillbaks så familjen e hel igenHjärta.

Satte ut den här på facebook idag:

Bäste Bebis,

Härmed varslar jag, i egenskap av hyresvärd, Dig om vräkning.

Vräkningen kommer äga rum snarast, dock senast inom 2 veckor. Till grund för vräkningen föreligger totalt ointresse från Din sida att följa sedan tidigare överenskommen hyresperiod med slutdatum 10-12-07.

För att underlätta för alla berörda parter ber jag Dig att flytta ut självmant.

Med vänlig hälsning
    Hyresvärden Mamma
  • ondar
    delifi2 skrev 2010-12-11 13:03:17 följande:
    SÅ här ser min mage ut efter snittet, å nu ser den ändå bättre ut än förr, förut var den mer svart
    FY bubblan! Förvånad
  • ondar
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 13:50:43 följande:
    Känns som att man snart sitter här ensam med mage, fast jag VET att jag inte är ensam om att ha gått över tiden....
    Men hur många e vi som gjort det? jag e ju inne på +2 idag....
    Här e en till som gått över +4 idag:).
    Är det första barnet för dig med?
  • ondar
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:06:38 följande:
    skönt att man inte e ensam=)

Nej, de är 3e barnet för mig, men sambons 1a....
    har 2 killar sedan tidigare, som hunnit med att bli 9e å 11år redan,
    denna gången väntas det en tös, å sedan får det var nog med att föda barn för min del*ler* 
    aha:), gick du över o isf hur länge, med de andra två? Spännande med en flicka den här gången:D.
  • ondar

Jag har fresten en fråga! Många organ blir ju lite flyttade på o så där när livmodern växer osv.
    När jag ligger ner(ibland även när jag är upprätt) så har jag något högst upp på magen, precis under brösten som buktar upp rätt rejält. Det bubblar där,speciellt om man trycker där och det svider på huden men jag är inte öm. Ibland kan det kännas som en "arm" eller något o ta på så tippar ju på att det är en tarm av något slag?
    Någon som vet vad det är?

Frågade min barnmorska för några veckor sen vad de var som bubblade o hon gissade på att det var magsäcken, sitter den så högt upp?

*vilsen;)*

• ondar
    mamma smurfen skrev 2010-12-11 14:33:16 följande:
    *ler* jaaa helt enormt "konstigt" att få en tös att ta hand om...hur GÖR man då lixom

Med grabbarna gik jag inte över alls...
    Med etta, vart det planerat K-nitt pga att han låg i säte, LÄKARNA tyckte att jag skulle föda säte, för de "behövde ÖVA"....jag vart på vändningsförök, som inte lyckades, proppsade på K-Snitt, å fick igenom det, så han kom till världen den 15juli 1999, på sin BF-dag=)

Kille nr 2 kom tidigt...V35+4, vart kissenödig på morronen, å på väg till toan så gick vattnet, bara så...inga förvärkar, inga känningar inget ALLS typ*S*
    Åkte in på kontroll, där de konstaterade att "ja vattnet HAR gått, men allt e oki" å fick åka hem igen, med vetskapen om att det inte kommer igång innom 72 timmar så blir jag igångsatt...
    han föddes den 15 juni 01  

Å så NU då...finns INGET mönster för mig att följa ALLS, kan bara säga att det är SJUKT irriterande ..
    Har mer eller mindre förväntat mig att hon skulle komma ut redan sedan V37, men nooopps ....hon verkar trivas alldeles utmärkt i magen*S* så får se hur många dagar jag ska gå över tiden, men sedan haar jag ju fått "testat på" allt*S* tidigt, K-Snitt å att gå övertiden

Fick precis tipset att pröva med laxermedel , en bekant hade fått det från sin BM...kanske ska pröva
    Hihi wow, ja nu har du ju verkligen fått prova på det mesta;P.
    Jaa det där med laxermedel har jag också hört, o att bli smittad av magsjuka- kanske har nåt gemensamt=)?.

När jag var på amningsmottagningen och pratade om amning sa denne att om man handmjölkar sig så kan det sätta igång förlossningen också. Då var jag bara i v 34 lr nåt så hon tyckte absolut inte att jag skulle öva på handmjölkning för att risken var så stor att man lösgör samma ämnen som när förlossningen går igång :).

Själv är jag än så länge väldigt lugn o sansad o inte så otålig men har känsla av att det snart kommer rinna över till raka motsatsen haha.
  • ondar
    Karttikeya skrev 2010-12-11 14:39:26 följande:

Ja magsäcken sitter ju "högst" upp om man inte räknar med hjärtat och lungorna Tungan ute Skulle nog också tro på magsäcken. Men det låter läskigt Förvånad

Ingen annan som har så där alltså?
    Jag e asdålig på organ osv men då antar vi att det är magsäcken då=)- tack! Ja det e rätt creepy faktiskt när det buktar ut så där Obestämd
  • ondar

finfina bebisar som har kommit Hjärta. Grattis till nya mammorna!

MFJG skrev 2010-12-11 18:54:39 följande:
    Ja jag ringde ju inte för att jag tror att jag ska föda. Jag ville bara ha lite riktlinjer..Men dem sa om in och då får man väl göra det? Dock väntar vi med att ringa barnvakt. Så maken stannar hemma..
    Skadar aldrig att åka in, händer något och man _inte_ har gjort det "bara för att" så skulle man nog aldrig förlåta sig själv. Tycker det e bra med folk som är vettiga nog och ringer och följer BBs riktlinjer, det e faktiskt DE som vet vad de pratar om:).
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}
  • ondar
    MFJG skrev 2010-12-12 09:29:01 följande:
    Update från bb. Klockan 00.49 kom vår guldklump Antonio. 4050 gram och 52 cm lång. En stor kille! Helt fantastisk!
    Världens största grattis!! =)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)