• Haligh

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-11 15:49:05 följande:
    Usch, hoppas ingen mer av oss behöver ligga på neonatalen.
    Jag har en fråga. Jag har så jäkla ont i rumpan när jag sitter och det är precis vid fogarna där bak. Kan jag ha fått ännu mer foglossning nu? :/ håller på att avlida av att bara sitta ner. Ajaj!
    Har också fått det - idag! Helt plötsligt, på ena sidan av svanskotan och ner i ena skinkan. Gör skitont! Släpar liksom fram ena benet här i skolkorridoren Känns som en nerv som är i kläm så jag har försökt klämma lite men inte med nån framgång....
  • Haligh

Det går verkligen förkylning nu..det värsta är att det gör så ont i magen att hosta! Just gått en lååång promenad för att köpa en bärsele - en Manduca blev det! Både sambon och jag e långa och den vara praktisk och bekväm gick i snigelfart på slutet, och så blir jag så jäkla pinknödig så fort jag rör mig... Gått så fort nu, känner mig stor och klumpig och svårt att hitta nån bekväm ställning! Tyckt jag var så spänstig innan

• Haligh
    Mysmamma70 skrev 2010-11-13 13:37:36 följande:
    Tjejer - ni ska alla vara glada för att bebisarna fortfarande är kvar i magarna!

MrsT som födde sin decemberbebis alldeles för tidigt har haft en kämpig berg- och dalbana med sin bebis, och häromdagen fick de besked att deras flicka troligen har hjärnskador som ingen vet innebörden av och effekterna av det ser man kanske inte förrän om något år.
    Åh vad sorgligt och jobbigt med den ovissheten - hoppas att det visar sig inte vara något allvarligt.
  • Haligh
    NhjärtaD skrev 2010-11-13 15:03:25 följande:
    Undrar lite vilken storlek ni ska köpa ele har i amningsbh:arna. mina från förra grav e för små så måste köpa nya. Ska jag köpa den stl jag har nu som nästan är för smått med, ele ska jag köpa den storleken större? Är onödigt att köpa nya vanliga bh:arn nu tycker jag så jag är lite osäker på storleken. Har 80C nu, men de är jätte tajta runt & bröstvårtorna tittar nästan fram så ska jag köpa 85D ele?
    såg nånstans att de skulle vara så stora att man fick in hela handen i kupan (tror det var på där klippet som någon la ut här)
  • Haligh
    Momalicious skrev 2010-11-14 11:11:33 följande:
    Jodå, det gick över relativt så jag har sovit rätt bra i natt. Jag måste vara världens hemskaste men jag är såå lättad att det bara var förvärkar. Inte för att han är liten utan främst för att jag inte gjort uppkörningen än.
    Nåja. Det löste ju sig :)
    Skönt! Men du kan ju också köra upp efter bäbis ankomst, även om jag förstår att man vill ha det ur världen Tog körkort ganska nyligen också, urk jag var så nervös för uppkörningen att jag fick flera motorstopp innan jag ens hunnit ut från Vägverkets parkering...men körskoleläraren var coollugn och sen gick allt bra! Men jag kör aldrig nästan så skulle vi skaffa bil nu skulle jag nog gå och ta några lektioner....ut i stockholmshetsen är läskigt nog på cykel
  • Haligh

Håller ni igång mycket..? Jag tränade rätt mycket innan jag blev gravid men det var som att gnistan liksom försvann och efter vecka 13 har jag inte sprungit en enda gång... Cyklar dock en hel del fortfarande, men nu börjar det bli så halt..  Ni tycker säkert jag låter larvig men jag tycker det känns rätt jobbigt att känna sig så rörelsehämmad! INte för att jag är rädd att gå upp i vikt utan mer för att alls känns så jobbbigt på nåt vis.... Igår efter en långpromenad kunde jag knappt röra mig alls, och det är så ovant!! Men jag tänker att det nog att det är rätt nyttigt också....jag hetsar nog fram i livet lite väl snabbt ofta

Men vad jag LÄNGTAR att gå ut på barnvagnspromenad!!!! Idag vecka 35....

• Haligh
    NhjärtaD skrev 2010-11-14 12:46:10 följande:
    okej....men mina händer är rätt småTungan ute Jag får nog in handen i de vanliga jag har nu.
    kanske kan höra med personalen i butiken då! Har inte heller införskaffat någon än...boobsen fullkomligen exploderade när jag blev gravid men jag tror de krymte igen, eller så är det förvillande med en jättekagge under som gör att de ser små ut
  • Haligh
    alberta77 skrev 2010-11-14 15:12:36 följande:
    Svängde in vid en affär idag som ska läggas ner. Hittade den här bodyn där för 100 kr. Samma kostar på linus o lotta över 300! Tycker den är så söt

Verkligen supersöt, vilken stad var det..?
  • Haligh

Är också mkt hetare än vanligt - rätt frusen i vanliga fall men i höst skulle jag i princip kunnat gå utan jacka...som klimakteriesvallningar! Magen ser ut som vanligt men det trycker som tusan neråt senaste dagarna, inte alls skönt och framförallt svårt att gå! Lillen ligger med huvudet neråt men om den har fixerat sig vet jag inte. Min sambo tycker jag suckar och stönar så mkt, känner mig verkligen helt sprickfärdig! Huden på magen är så spänd att det nog snart kommer ut en tå! Livet som höggravid antar jag Verkar eventuellt vara nåt på G här i tråden, eller? Lycka till allihop, ny arbetsvecka imorrn och urk en massa utvecklingssamtal nu närmaste två veckorna.. godnatt godnatt

• Haligh
    MFJG skrev 2010-11-15 20:38:37 följande:
    Precis varit inne på förlossningen.
    Har haft super onda sammandragningar från 14-17 och när jag legat ner i 20 min och vilat och dem kom med 2 min mellanrum och höll i sig i 1 min ringde jag in. MEN allt lugnade sig så fort jag la mig i sängen och dem kopllade CTGn. Antar att det är min GBS som spökar. Dessutom hade jag vita blodkroppar i urinen och ska lämna morgonurin till min BM imorgon..Helt utmattad är jag. Han är iaf djupt fixerad! =) Skönt att det bara var falsk larm. Ändå känner man sig så jävla dum. 
    Inte ska du känna dig dum!! Möjligtvis om du hade låtit bli att åka in och kolla....tur att det såg bra ut; lycka till
Svar på tråden December Bebis 2010 :)