• Haligh

December Bebis 2010 :)

Blä vilken hektisk dag..NU sitter jag i tystnad för första gången sen jag upp vid 6.,,,job och middag för ett grupp i ett utbytesprojekt jag är med, hemma här som jag lovat i nåt virrigt ögonblick men det var trevligt iaf!

Haft asmycket sammanndragningar idag, har ju haft en hel del ända sedan vecka 20 ungefär /har varit och kollat med vul en gång också), men det är väl att det känns så mycket mer nu när livmodern är så himla stor, nu får jag verkligen stanna upp. SOfta i soffan och kolla lite på telen innan man får krypa ner i en underbar säng....

• Haligh
    Klingan13 skrev 2010-11-15 21:31:31 följande:
    Varit på MVC idag. Går in i vecka 38 (36+6 idag) imorgon och gissa om jag blev besviken när BM sa att pyret hade vänt sig igen, dvs ÅT FEL HÅLL. För inte riktigt två veckor sedan såg h*n så snällt med huvudet nedåt men var visserligen inte fixerat. Nu ligger h*n horisontellt istället.
    Så nu blir det vändningsförsök på torsdag vilket jag hoppas ska gå bra. Så typiskt, jag har haft en så underbar graviditet hittills och med 3 veckor (idag) kvar till BF så tänkte man att det inte skulle bli något trassel men tji fick man för de tankarna. Ja, ja, det skall säkert gå bra. Annars blir det ju kejsarsnitt då Varberg kk inte tillåter förstföderskor att föda med sätesbjudning (vilket jag visserligen inte var så sugen på heller).
    Bångstyriga unge! Lycka till med vändningsförsök
  • Haligh

Vad festligt att ni är flera från lilla Västervik i samma tråd som ska få barn samtidigt! Eller ni kände kanske varann innan..? Känner ingen här i stan som kommer vara hemma i vår, min förhoppning är att man träffar lite mammor på BVC

• Haligh
    Emelle skrev 2010-11-16 08:26:22 följande:
    Ja det är faktiskt ganska många över huvudtaget som ska ha nu i årsslutet här i stan (om man jämför antalet personen i f-grupper tex med hur det varit mina andra graviditeter) och det är ju kul.
    Jag kände inte någon av de andra v-vikarna som är aktiva här i tråden innan men det är ju alltid kul att hitta fler som ska ha  barn ungefär samtidigt som en själv!

Vart bor du??
    Stockholm! Visst är det jättekul; tänker särskilt efter att man har fått och ha någon att prata bebissnack med när ens kompisar inte står ut
  • Haligh
    delifi2 skrev 2010-11-16 08:45:41 följande:
    förra gången när jag väntade William så var vi 6 st på jobb som skulle ha barn inom loppet av 3 månader. Alla frågade vilken stol vi hade suttit på
    Kul när många som ma känner eller om bor i  samma stad väntar barn samtidigt
    Chefens mardröm, haha Här är det en rätt hög medelålder, en tjej fick i februari men hon börjar jobba heltid precis när jag går på mammaledighet.
  • Haligh

När brukar bäbis fixera sig egentligen..? Känner man det? Senaste 2 ggr har min legat med huvet neråt men det betyder inte fixering antar jag? Väldigt mkt rörelse fortfarande, snart säger det ritch och ut kikar en fot för några dar sen var det mkt tryck nedåt men nu känns det bra igen... Urinblåsan är ett kryddmått stort- blir så akut nödig och ut kommer typ två droppar

• Haligh
    mamma smurfen skrev 2010-11-17 09:08:49 följande:
    Det är väldigt individuellt NÄR bebbe fixerar sig, vissa gör det inte föräns det är dax att se dagens ljus*ler*

Men som tumregel är det nog så att förstföderskor får fixerade bebbar tidigare än omföderskor.

Jag är nu i V 36+5, och förra veckan, när jag var hos BM, så konstaterde hon att min Busa är sågott som  fixerad redan=) Jag är omföderska, så hon blev lite förvånad kan jag säga*ler*
    Alright, jag är förstföderska; förhoppningsvis stannar liten med huvet neråt nu då

En kompis till min syster födde nyligen en son i sätesbjudning; han hade vänt sig i sista stunden! Det gick bra det med!
  • Haligh

verkar vara fler bäbisar på g här i tråden spännande! Tänk inom två månader kommer alla här ha fått sina små, känns helt overkligt att man snart ska börja sitt liv som förälder, nästan lite läskigt tycker jag

Igår hade jag utvecklingssamtal med en elev som hade sin mamma med sig; hon sa "det kanske blir jag som förlöser dig", hon var bm på stadens stora BB! det vore nåt det

Ska strax på mamma-yogan, bara två gånger kvar nu

• Haligh

Men VA??! Måste sitta och svara på en massa frågor på det viset om man inte är gift med pappan! Så otroligt gammalmodigt; och förnedrande! Har inte ens funderat över det, vi är ju inte heller gifta.... Och jag har ingen aning om hur många gånger vi gängade under rätt tid, men jag vet iaf att att jag inte låg med nån annan...

• Haligh

Ondar: tack för förklaringen, och stackars er som fick sitta i ett sådant korsförhör! I ett sådant liberalt samhälle som vi lever i hade jag ingen aning om att folk fick sitta och förnedras på det viset...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)