• Haligh

December Bebis 2010 :)

Willes Mamma 08 skrev 2010-11-25 10:28:09 följande:

haha,ja de e så jobbigt! ja e så van o bara kissa fort i sen e ja klar,men inte nu, nene! sitta o trycka o klämma! haha!

Min pulla har fan blviit uppsvälld som en boll...e fan rädd! Ska den svälla lixom?? e kanske för bebis trycker på alla blodkärl el nåe,men e skit läskigt! hualigen!

det är det nog! Min syrra fick en masssa åderbråck därnere så det hängde som en pung - inte så skönt!!! (eller snyggt) men det försvann efter nedkomsten
  • Haligh
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-25 10:36:37 följande:

åderbrock?? hur ser de ut?? min hänger inte,hehe el va man ska säga,men den e typ dubbel så stor!

Nu kommer ju mitt svar väldigt sent så du kanske redan har fått en massa men det var läpparna som blev gigantiska...det var mkt hormonellt för det kom tidigit, långt innan magen var stor. Hon kunde inte cykla minns jag!
  • Haligh
    TvåBlir3 skrev 2010-11-26 03:38:53 följande:
    Jag var på kontroll hos bm I tisdags och jag tog upp att det kliade något så fasansfullt och att jag hade äggvita I urinen, vilket jag fick reda på I ett besok hos vårdcentralen, så där gjorde de en stor miss :( Tog upp det med de och hon till svars sa att vi skull avvakta och se och då brast det hos min sambo som hört det där ett ex antal ggr nu och ville ha svar på varfor jag mådde som jag mådde och vad man kan göra åt det, kunde bebisen ta skada? Etc.. Då ringed hon till KS för observation av mig så vi fick åka in, utan någon packning till verken mig, min sambo el. Bebisen. Mycket ricktigt fick vi stanna kvar över natten för vidare observationer... Dagen efter övernattningen på KS mådde jag som tidigare, hade kliat sönder min kropp :( lättare huvudvärk och väldigt trött var jag. Hade nämnligen havandeskapsförgiftning. Efter ett tag så tyckte de att jag skull bli igångsatt senare på dagen, på så vis skulle min sambo hinna hem och hämta de saker vi skull behöva efter att bebisen kommit ut så vi tog en snabb promenad innan Han for iväg och like bra var det eftersom de satte smått igång Mina värkar. Men det var när killen hade åkt iväg så blev jag smått orolig över om Han skulle .hinna tillbaka :o men det gjorde Han, som tur var! För att göra historian kort så blev vi två världens lyckligaste när vi fick ut lillkillen den 24/11 kl.18.20, till oss, helt ovetande att de kunde gå så här fort, men det var jobbigt men lätt värt det! Vårat hjärta var beräknad till den 15e December. Har också konstaterat att min sambo är en riktig klippa I förlossningsrummet, utan honom som stöd och min personliga massör, masserade Han min rygg I minst 1-2timmar hade det aldrig gått. Riktigt bra barnmorskor som hjälpte OSS igenom världens kanske mest vikigaste händelse I ens liv, när ens eget barn föds.
    Grattis! Vilken underbar historia!
  • Haligh

Moahaha man kanske ska be nån skrämma en då, är grymt lättskrämd det värsta är att jag nog skulle kunna råka slå personen ordentligt för jag blir så jäkla skral! Lite konstigt att man lyckas filma, de måste ha övervakningskamera hemma? Sitter och väntar med finstassen på, ska på kalas och väntar på ett par kompisar som ska komma hit på fördrink, så jag har hållt på o fixa med spriten och det är allt man blir lite sugen så här lång vit period har jag då aldrig haft - april senast! Vansinnigt mkt sammandragningar nu, kom knappt nån vart när jag var ute. Men nu är det lugnt så inget på g...4 veckor idag!

• Haligh
    Momalicious skrev 2010-11-28 10:07:42 följande:
    HJÄLP MIG! Är det någon annan som får irriterande kommentarer av omgivningen vad ni än säger? T.ex. Klagar jag på att jag är trött om jag knappt sovit pga diverse anledningar, då får jag höra "vänta bara tills barnet kommer, då får du aldrig sova igen" eller "bara att vänja dig vid det, så kommer det vara närmsta 20 åren" osv. Säger jag att jag har ont så är det "din foglossning är iaf inte så hemsk som min var" eller "vänta bara tills du har en bebis som sugit sönder dina bröstvårtor, då vet du vad smärta är".
    Har jag köpt nåt till bebisen (och det är ytterst få grejer vi köpt bara för skojs skull så att säga) får jag alltid höra "jaha, ännu mer kläder...". Jag börjar bli redigt trött! Vad fan är det för fasoner att hålla på så? Min mamma är värst och jag är rent utsagt trött på det. Sen säger hon att jag är omogen om jag säger att det är vårt barn och våra beslut eller när jag säger att jag tycker hennes kommentarer är jobbiga så är jag dum som inte fattar att hon skojar. Vet inte vad som hänt med henne, hon har aldrig varit sånhär innan graviditeten. Innan har hon alltid varit skitbra och stöttande och nu känns det som hon försöker trycka ner mig vad jag än gör.
    Hon har t.ex. Blivit sur för att jag och min sambo inte vill ha besök på bb eller första tiden för vi vill lära känna vår bebis och hans rutiner lite först.
    Vad ska jag göra, orkar inte med henne! :(
    Man är i sånt underläge jäntemot alla mödrar, såsom ens egen... Men visst är det nåt med gravididitet som gör att folk bara MÅSTE kommentera! Och det där med smärta är väl för tusan relativt, inte får det dig att känna dig bättre för att nån annan hade det mycket värre. SÅ tyvker jag iofs många är när det handlar om krämpor eller sjukdomar, det måste alltid bräckas och istället för pepp så för man höra nån riktig skräckhistoria så att man har vett och hålla käften... Ang kommentarer kan jag tänka mig att det blir ännu mer när man har sitt barn, att man nog borde göra si istället för så... Kanske säga till på ett snyggt sätt att man inte uppskattar att andra lägger sig i..? Du får försöka stänga av!
  • Haligh
    Cissi7006 skrev 2010-11-27 18:42:27 följande:
    Du och jag har samma BF
    sannolikheten att du får först är nog stor eftersom jag är förstagångsföderska vi håller tummarna för att vi slipper ligga på bb på julafton då
  • Haligh

Jag tror att ¨jag har fått karpattunnelsyndrom! Har under lång tid tappat mkt, liksom "kastat" iväg när jag lyfter, typ spiller kaffe över hela golvet . Tanken har slgit mig att jag kanske har början på ms eller liknade, inte haft en aning om att det kunde ha med grav att göra! Hursom helst, sista veckan har jag vaknat med riktigt molande värk i handleder och framförallt ovansidan av händerna, och fingrarna känns stela som att man varit ute i kylan. Även fötterna känns lite som kuddar att gå på. Det var en person på festen igår som tog upp karpattunnel och det lät så klockrent! Ngn som har erharenhet av detta? Vet att man kan få skenor men nu är det så kort tid kvar så det kanske finns något enklare att försöka kurera sig med?!

• Haligh
    MFJG skrev 2010-11-28 11:51:08 följande:
    Jag har det där syndromet också. Började för några dagar sen. Googla det! Jag hittade lite info. Ska till BM på måndag och få något slags träningsprogram. den här sidan tyckte jag va bra..se.babycenter.com/pregnancy/antenatalh ealth/naturalremedies/carpaltunnelsyndrome/
    Tcka, det ska jag absolut göra! Dela gärna med dig av träningstips sen
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 16:58:50 följande:
    Nu har man julstädat finns fortfarande saker man ska göra innan man blir 3 barns mamma och massa att bara ta och baka innan oxå..
    Så jag tänker nu hela tiden på att man vill förbereda mig för allt så nu tvättar jag hans nya sängkläder och ska fixa lite smått att ta fram så vi inte glömmer något.
    Packa ner shampoo&balsam och så smått till BB väskan.
    Misstänker att det är nog så hon säger att läkaren säger att det är dags att ta honom ut.
    Så man vill ju vara berädd.

På tisdag ska vi ju dit och det kommer troligtviss ta hela dagen för mig på kontroll o så blodprover osv om det skulle bli snitt och sen ska vi handla lite ska då köpa gips så nu undrar jag
    (var köper man gips ifrån vad är det som är billigt)(hur lång tid tar detta att göra detta) (hur mkt kostar det)
    Sen ska jag väl bara njuta av magen tills han kommer ut.
    Är det för att gossen i magen inte ska bli FÖR stor som man vill plocka ut honom så långt innan..?
  • Haligh
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-28 17:17:24 följande:
    Haligh:
    Har en kropp som haha gör så att barnen ej vill ut och bara blir större.
    Ingen vet ju vaför dom blir stora inga saker som kan leda till stra barn utan en helt normal tjej och en bra graviditet.
    Så jag får hoppas på att dom tar ett bra beslut det kommer dom att göra för många förtsår inte hur det kan vara möjligt att dom växer så mkt.
    Har blivit lovad till snitt iaf så jag ska ju inte vara orolig att inte få det
    Sen har dom oxå sagt att dom tar ut honom tidigare och att jag inte får passera Bf datum och gå över tiden.
    Vad bra att de har koll på dig, håller tummarna då för att han är stor så att du får bebis i famnen snart då Jag läste artikeln om dig och sonen, det är märkligt hur det kan skilja!! Jag känner en tjej som fick en flicka på 5,5, hon fick gå över 2 veckor och blev igångsatt, snacka om överjäst! Och jobbigt och tungt. Jag har ingen aning om hur stor min är, men jag har iaf inte nån jättemage, och om det är ärftligt så var min tvillingsysters barn under 4 båda två så jag hoppas att min inte blir så stor heller... men åh vad man räknar ner tiden nu, känns som att jag varit gravid i evigheters evighet!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)