• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-07-03 15:32:18 följande:
    Vi får väl se helt enkelt. Vi kanske kan ha en tävling lite senare; "Vem har snyggast bristningar?" ^^

Jag har också gamla bristningar, som inte kommit bara från senaste två åren. Antar att jag har "dåligt skinn" eftersom jag får det så lätt.. När jag var i tonåren till exempel och växte jättefort. Så höfter, lår, mage, knäveck, armar.. Ja alla tänkbara ställen där huden brukar tänjas ut ^^
    Bristningar vad gör det när vi sen har våra små
    Jag fick bara små små bristningar på brösten när jag väntade dottern idag är dom hmm där men ej synliga
    Fick ej bristningar på magen när jag väntade på henne fast jag gick över.

Med sonen ja då var det bristningar på slutet dagarn ajga gick över sa det PANG och där var dom jävlarna haha
    Låren magen men ej farliga utan när jag väl fick dem var dom långa och röda men när han väl kom ut och efter månader var dom borta
    Idag ej synliga alls.
    Till om med min kejsarsnitt syns ej länge fast jag skulle vissa skulle ingen tro att jag hade den där
    En bra skin eller vadå ?
    Nu nej inga ännu det är tidugt för mig än finns det plats i magen hahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttikeya
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-03 15:40:46 följande:
    Bristningar vad gör det när vi sen har våra små
    Jag fick bara små små bristningar på brösten när jag väntade dottern idag är dom hmm där men ej synliga
    Fick ej bristningar på magen när jag väntade på henne fast jag gick över.

Med sonen ja då var det bristningar på slutet dagarn ajga gick över sa det PANG och där var dom jävlarna haha
    Låren magen men ej farliga utan när jag väl fick dem var dom långa och röda men när han väl kom ut och efter månader var dom borta
    Idag ej synliga alls.
    Till om med min kejsarsnitt syns ej länge fast jag skulle vissa skulle ingen tro att jag hade den där
    En bra skin eller vadå ?
    Nu nej inga ännu det är tidugt för mig än finns det plats i magen hahaha
    Låter härligt ^^ Jag har dock vant mig vid mina bristningar och jag bryr mig inte ett dugg om jag skulle få några fler. hihi..

Jösses, det känns att man jobbat mycket nu... Varit en tuff vecka och det känns i nacken.. Obestämd Och i magen, är blandat hård, lös, kramp, ja you name it.. ^^
  • Sandragumman
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-03 15:25:49 följande:

Hehe tänkte vissa något som jag bara blir så längtans full av så jag bara längtar till vinter o snö
    Här var min lilla prins 4 dagar gammal
    Men fyyyyy var myyyyys:P gulla!

Ja jag fick bristningar för att jag växte så fort under graviditeten har på ben, höfter, bröst, vader mm däremot klarade jag magen från det!
    tänker som inte alls på att jag har bristningar eftersom de ljusnat nu och min karl har inte sett dem fören jag visade honom dem. får väl se om man skippar bristningar på maggen denna gång oxå eller om dom vill flytta in där med.... heheh
  • ondar
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-03 14:00:03 följande:
    Hehe låter som om du oxå får stora barn
    Gör som jag föd ut en på 62cm så passar kläderna precis
    Haha jag tippar på att bebisen kommer vara storlek 56 max när den kommer så jag hoppas en vinteroverall o 62 kan passa ett tag. Gör den inte det får man ju helt enkelt köpa en till om den växer fort:).

Tror att det klädkitet jag har köpt är st 50 så blir ett i st56 senare att ta med också, skulle barnet mot alla odds vara större får väl pappan åka iväg och köpa kläder *fniss*

Bilden på din lille får en verkligen och längta:). SÅ ljuvlig!
    Men jag står gärna över att få så stora barnFlört.

Brorsdottern fick ha sina 56kläder uppvikta de första veckornaHjärta
  • MFJG

Jag har en overall i dubblet i storlek 50 och 56 och en i storlek 62/68. Så vi klarar oss. Wincent är född i januari så vi har kläder i exakt dem rätta storlekarna=)

• 3 barns mamma84

Hehe jag svarar på era innlägg när jag ätit vi ska nämligen äta hemmalagad PIZZA inte dåligt va va va haha
    Smaklig måltid alla på smällen

• Stoce

Vecka 18 idag, tjoho

Har köpt Amelias gravidyoga-DVD på Tradera, och körde ett första pass idag. Kändes som lagom ansträngningsnivå, och man är verkligen stel! Jösses, vad man fick töja ut och tänja. Mycket bra, det kommer jag fortsätta med. Fanns även ett speciellt spår för bäckenbottenövningar. Har också köpt en "avslappning för blivande mammor"-CD på Tradera. 25 minuters avslappning där man verkligen får en stund för sig själv, och den har bra affirmationer inför förlossningen. Jag körde yoga först, och lade mig sedan och lyssnade på avslappningsskivan. Då kom det en liten knuff inifrån, undrar om det var en protest eller gillande?

Min käre sambo tycker att jag läser väldigt mycket om graviditet, och följer alla nödvändiga, och kanske mindre nödvändiga råd ( :-O ) . Hängde upp en lista över fisk man får/inte får äta, på kylskåpet. Som den fiskälskare han är har han tolkat "2-3 ggr i veckan" till absolut MINST tre gånger i veckan, så nu äter vi fisk så det håller på att komma ut genom öronen tror jag. "Du kan ju inte bara följa vissa rekommendationer. Denna ska vi hålla stenhårt på" tycker han. Min mamma säger att det nog kommer komma ut en liten Einstein

• 3 barns mamma84
    Stoce skrev 2010-07-03 20:03:48 följande:

Vecka 18 idag, tjoho

Har köpt Amelias gravidyoga-DVD på Tradera, och körde ett första pass idag. Kändes som lagom ansträngningsnivå, och man är verkligen stel! Jösses, vad man fick töja ut och tänja. Mycket bra, det kommer jag fortsätta med. Fanns även ett speciellt spår för bäckenbottenövningar. Har också köpt en "avslappning för blivande mammor"-CD på Tradera. 25 minuters avslappning där man verkligen får en stund för sig själv, och den har bra affirmationer inför förlossningen. Jag körde yoga först, och lade mig sedan och lyssnade på avslappningsskivan. Då kom det en liten knuff inifrån, undrar om det var en protest eller gillande?

Min käre sambo tycker att jag läser väldigt mycket om graviditet, och följer alla nödvändiga, och kanske mindre nödvändiga råd ( :-O ) . Hängde upp en lista över fisk man får/inte får äta, på kylskåpet. Som den fiskälskare han är har han tolkat "2-3 ggr i veckan" till absolut MINST tre gånger i veckan, så nu äter vi fisk så det håller på att komma ut genom öronen tror jag. "Du kan ju inte bara följa vissa rekommendationer. Denna ska vi hålla stenhårt på" tycker han. Min mamma säger att det nog kommer komma ut en liten Einstein

Grattis till vecka 18

Jo jag kan hålla med haha men nu är det inte jag som är du utan min sambo är som du hahaha
    Han var med mig hos bm o bm sa att fisk e bra o äta och jag ska dricka mer mjölk o ta jerntabletter osv bla bla bla o vad jag får äta o inte.

Fisk äter vi aldrig o jernisar har jag inte haft innan bara med barne sen jag var gravid mjölk dricker jag inte då det är äklugt och jag får ont i magen..

Nu tvingar sambon mig att äta fisk haha idag köpte han 5 låter torsk 2 påsar andra finsk som fiskpinnar men större kommer ej ihåg namnet.
    Jernisar har han köpt haha o ser till att jag dricker minst 1 glas mjölk hmm haha idag har jag inte tagit 'tyst'' haha
    Hna ser till vad jag får äta o inte äta herregud haha han e värre än dig tror jag
  • Emelle

Hej!
    Sitter och softar nere hos min mamam så jag ska fatta mig kort, men var tvungen att hoppa in här för att berätta:
    I GÅR KÄNDE JAG BEBIS!!!
    Och vad konstigt att jag ser att flera av er andra med gjorde det igår!!
    Grattis till er, oss!
    Sambon låg med sin hand jättelänge på magen ända tills han somnade igår, för han ville så gärna känna något han med...det gjorde han ju INTE givetvis Men söt är han!

Jag blev så glad att jag började gråta.
    Fina lilla bebisen!

Hoppas ni andra har en lika härlig helg som jag!
    I morgon blir det Öland!

• MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-03 15:17:30 följande:
    Majmamman:
    Bubblor hihi jag satt en dag på soffan tittade på tv och så hör jag massa bubbel från magen och som om någon bubblade med sugrar i magen hahaha sen försvan det oxå men det var bebisen som bubblade hihi
    Grattis till vecka 18 på måndag jag är själv i vecka 16 går in på vecka 17 på onsdag
    Du måste koppla av och sätta sig någon gång och bara ta det lugnt och lyssna på lillen som är i magen.
    Och dricka mkt med vatten o mjölk som är viktigt.
    Jag jobbar själv som usk på äldreboende och det är STRESS som är men jag ser till att ta allt på min lilla tackt och alla vet att jag är gravid oxå så jag tar bara min tackt.
    Sen ber många mig att bara sätta mig ner och vila och dricka mkt oxå.

Ta hand om lillen du bär på.
    hihi ja men då va de säkert bebis bergis som höll på,för kändes så annorlunda på nåe vis
    e ingen på mitt jobb (som ja vet om) som vet om att jag e gravid ännu,tänkte berätta efter UL!  Men jobbigt när de e stress.usch ja!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)