• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Stoce skrev 2010-07-06 10:35:17 följande:

Jag har försökt leta, men hittar inte riktigt min livmoder. Finns en del "stoppning" ovanpå livmodern så det är kanske därför.

Ett tips till er om ni är "shoppingsugna". Jag registrerade mig som gravid på Goboken, och fick världens finaste välkomstpaket. Det är en liten pekbok, en annan om hur man kan "leka" med/aktivera sitt barn ända från nyfödd till mer verkliga lekar och aktiviteter uppåt i åren. Man fick också en vagnsleksak/dekoration - men sen det bästa! En "Boken om dig". Som tårarna skvalade när jag tittade igenom den!!! Man ska dels skriva i den under graviditeten, vad man drömmer om och hur man tror barnet ser ut, vad mamma absolut ville äta/inte kunde äta osv. Namn man pratat om, hur mamma och pappa träffades...  och SEN, då kommer dessa sidor med födsel, första leendet, favoritlek... ja, allt som brukar ingå i såna böcker, men nu är det ju på riktigt. Jag kommer att få fylla i denna, för vår bebis, som faktiskt ska bli en helt egen person. Det är knäppt att säga, men igår, när jag satt med lyckotårarna rinnande nerför kinderna, så insåg jag på ett helt annat sätt att vi faktiskt ska få en helt egen liten människa att ta hand om och få se växa upp... det är ju något enormt stort! Själva boken är så fin i sig, med plats för foton, men också att skriva väldigt mycket.

Ultraljud imorgon, hoppas få se en liten livlig en därinne som växer precis som den ska och att vi kanske får BF liite tidigare. Den är beräknad den 10:e, men jag fyller den 8:e och hade varit lite skoj om bebis kommer då. Världens bästa present! I och för sig inte alls säkert med BF-dag, men ändå. Lite skoj att kunna säga att den är beräknad på sig egen födelsedag

Din jävul haha du får mig att gråta jora den boken vet jag och GO BOKEN jag hade den till dottern år 05 och sonen år 08 men ska inte ha denna gången utan denna gången ska jag köpa på affären och skriva och och klistra bilder och bara pyssla om helt själv med figurer osv
    Ja juste jag kan fortfande inte FATTA att denna jul kommer vara en jul (INGEN AV OSS GLÖMMER) en jul vi får föda fram och ligga på sjukhuset och ha ONT hahahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • SaraKlippan

Vad kul med välkomstpresent :) finns det inte mer sånt? Har hört att man kan få en massa saker när man är gravid och har en nyfödd! Någon som vet var man mer kan registrera att man är gravid o få prov paket o sånt? Vet att man på babyland får en blöjhink eller nåt om man är gravid :)

• MajMamman08
    SaraKlippan skrev 2010-07-06 10:55:41 följande:
    Vad kul med välkomstpresent :) finns det inte mer sånt? Har hört att man kan få en massa saker när man är gravid och har en nyfödd! Någon som vet var man mer kan registrera att man är gravid o få prov paket o sånt? Vet att man på babyland får en blöjhink eller nåt om man är gravid :)
    Goboken som tagit upp här!
    Sen babyland/babyproffsen får man med massa saker i så som tex napp,blöjor,tidning,prov produkter så som salva osv o sen en blöjhink.
    Sen finns det Weleda...bebisprodukter från dem.
    och sen Libero ska ju med ha något!
    Sen får man ju en väska från libero på BB,med en body i o blöjor ,film till bebisen broschyrer m,m!

ja de e de ja kommer på nu!
  • MajMamman08

vem va de som skulle till ULLARED?? Fanns de mycket fina bebis saker?

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 11:37:06 följande:
    Goboken som tagit upp här!
    Sen babyland/babyproffsen får man med massa saker i så som tex napp,blöjor,tidning,prov produkter så som salva osv o sen en blöjhink.
    Sen finns det Weleda...bebisprodukter från dem.
    och sen Libero ska ju med ha något!
    Sen får man ju en väska från libero på BB,med en body i o blöjor ,film till bebisen broschyrer m,m!

ja de e de ja kommer på nu!
    Hur gör man med weleda? registrerar man sig bara på deras hemsida eller vad?
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 11:38:10 följande:
    vem va de som skulle till ULLARED?? Fanns de mycket fina bebis saker?
    Jag ska! Och säkert nån mer! Jag kollade inte jättemkt på kläderna men det jag såg var väldigt fint och det mesta var fin kvalitet men det känner man ju väldigt lätt.
    Bebissaker hade de i MÄNGDER! Badbalja med såndär insats, skötbord, filtar, nappar, nappflaskor, täcken, kuddar, lakanset till vagn och säng, vagnar, sängar.. ALLT verkligen. Eller, kanske inte allt men jag tror verkligen att om man åker dit och vill köpa ALLT så är det nog knappt nånting man inte får med. Dock står ju inte allt på samma ställe. Kläderna är på ett ställe och tillbehören på ett annat, och elektroniska saker som flaskvärmare och babymonitor är på elektronikavdelningen. :)
  • 3 barns mamma84

Libero har en välkomspaket babyland och babyfroffsen spelar tillsammans man får inte av båda utan man får väla vilken man villa ha.
    Sen finns det klubbar man kan vara med på som jag är det är Nallepuh och Go boken
    BB har en en det är själva libero 1 & 2 1:an får man på BB men 2:an Kommer när barnet är ca 4-5mån då kommer blöjor bindor till dig och leksaker och osv..

• 3 barns mamma84

I danmark har man som i sverige som en paket med blöjor osv till bebisen.
    Sen Finns det en paket men då ska man betalla ca 1000-2000kr och då får man kläder badbalja vagn
    Sen finns det en sida i danmark där man kan anmäla sig och så får man varje månad hemskickade blöjor det fanns då oxå i sverige när ajg var liten min mamma fick alltid hem blöjor varje månad
    Det finns en del man kan anmäla sig på som gravid
    Jag ska bara anmäla mig och hämta gratis salva till mig på magen för bristningar och salver till bebisen dom finns på apotecket i danmark.

• 3 barns mamma84

">

kolla in
  • blondinkermit

hej alla!
    ja hoppar in här om de e okej me er... jag är i vecka 19 (18+2) å bf 5 dec...
    ja va på ul/vul igår å allt ser bra ut :)
  • SaraKlippan
    blondinkermit skrev 2010-07-06 14:22:44 följande:

hej alla!
    ja hoppar in här om de e okej me er... jag är i vecka 19 (18+2) å bf 5 dec...
    ja va på ul/vul igår å allt ser bra ut :)
    Välkommen Tungan ute
Svar på tråden December Bebis 2010 :)