• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • blondinkermit
    SaraKlippan skrev 2010-07-06 14:39:43 följande:
    Välkommen Tungan ute
    man tackar :)
  • MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-07-06 12:37:24 följande:
    Hur gör man med weleda? registrerar man sig bara på deras hemsida eller vad?
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 11:38:10 följande:
    vem va de som skulle till ULLARED?? Fanns de mycket fina bebis saker?
    Jag ska! Och säkert nån mer! Jag kollade inte jättemkt på kläderna men det jag såg var väldigt fint och det mesta var fin kvalitet men det känner man ju väldigt lätt.
    Bebissaker hade de i MÄNGDER! Badbalja med såndär insats, skötbord, filtar, nappar, nappflaskor, täcken, kuddar, lakanset till vagn och säng, vagnar, sängar.. ALLT verkligen. Eller, kanske inte allt men jag tror verkligen att om man åker dit och vill köpa ALLT så är det nog knappt nånting man inte får med. Dock står ju inte allt på samma ställe. Kläderna är på ett ställe och tillbehören på ett annat, och elektroniska saker som flaskvärmare och babymonitor är på elektronikavdelningen. :)
    Hum...ja du! När ja väntade 1:an så gick ja in på deras sida o regestrerade mig som medlem och då fick man produkter hem av lite olika sorter.men de stod att man fick de,nu står de ju inget Frågan e om de tagit bort de (va inne o kollade deras hemsida och kunde inte hitta något längre)?! Dåligt i så fall om de tagit bort!
  • MajMamman08

Här är länken till där man kan beställa och få en blöjhink och annat lite smått o gått!
    Man tar med sig lappen till antingen babyproffsen el babyland där man får sitt paket.

http://www.babybox.se/babybox_se.asp?ID=VdUpAFoHxOJdpVVx

Men när jag väntade 1:an beställde jag ett sådant paket,men hade då ingen skrivare så jag gick bara till butiken och då fixade de det där. Samt att jag hämtade ut den tidigare än 3 mån. De kollar ju inte de lixom,frågar vilken vecka man är i

• Smurfen83

Idag har nog varit segaste dagen ever!!
    Vi har haft killens son på 3 år i sängen inatt..
    igår efter att han hade ätit så kom allt upp igen sen så började han drömma skumma saker å inte kunde somna om...
    Så han fick sova mella oss i sängen å han har varit allt annat än still å snäll...
    vet inte hur många gånger ja fick sparkar i magen å i ryggen..
    när ja väl hade somnat så vaknade han å gav mig en snyting (varje gång) för att han var vaken å inte jag...
    ja höll även på samma sak me pappa...
    så nu har vi bestämmt att han inte kommer att få sova hos oss någe mer...
     ja sov sammanlagt 3 timmar denna natt... ja sov middag i ett varmt bad idag.. de var alldeles underbart =) Nu känner ja att jag vill ha kväll så att ja kan gå å lägga mig... hehe
    Hoppas att alla andra har haft en bättre natt än jag =)

• Stoce

Jag har haft en underbar dag i solen, förutom min ständiga huvudvärk som har hållit mig sällskap från det att jag slog upp ögonen imorse. Jag måste ligga helt fel för det kommer från nacken. Känns klart och tydligt... är massageterapeut, men det är svårt att massera sig själv... har köpt en nackkudde, men kan inte sova med den. Börjar bli lite tungt att ha ont i huvudet var och varannan dag.

Jag cyklade iväg till affären som ligger ca 4-5 km bort, så det blev nästan en mil på cykel, härligt! 23 grader varmt och strålande sol. Har sedan suttit ute och stickat lite på en overall till bebis, och läst lite gravidbok. Det verkar som att man lättare blir brun när man är gravid, kan det stämma? Har då inte märkt av några pigmentfläckar än, så det verkar vara lugnt.

Imorgon är det äntligen dags för RUL, ser så mycket fram emot det, samtidigt som jag är SÅ rädd att det skulle vara något galet. Att bebis inte lever, eller att något skulle vara galet. Vi har ju sett den i v 13 och v 14, och då hade den två armar och två ben och allt verkade vara som det ska... jag tror det livslånga oroandet bara precis har börjat... Skäms

Lägger förhoppningsvis in en bild på en väldigt fin bebis här imorgon

• MajMamman08
    Momalicious skrev 2010-07-06 12:37:24 följande:
    Hur gör man med weleda? registrerar man sig bara på deras hemsida eller vad?
    Jag ska! Och säkert nån mer! Jag kollade inte jättemkt på kläderna men det jag såg var väldigt fint och det mesta var fin kvalitet men det känner man ju väldigt lätt.
    Bebissaker hade de i MÄNGDER! Badbalja med såndär insats, skötbord, filtar, nappar, nappflaskor, täcken, kuddar, lakanset till vagn och säng, vagnar, sängar.. ALLT verkligen. Eller, kanske inte allt men jag tror verkligen att om man åker dit och vill köpa ALLT så är det nog knappt nånting man inte får med. Dock står ju inte allt på samma ställe. Kläderna är på ett ställe och tillbehören på ett annat, och elektroniska saker som flaskvärmare och babymonitor är på elektronikavdelningen. :)
    Finns det mycket barbapappa och alfons åber??Fanns de förra året när jag var där,hoppas! Men ska inte dit förrän i höst,så lär la säkert inte finnas kvar
  • TheUnknown
    Jag tänkte åka efter sommaren, i september kanske, vi kanske kan slå följe om du också vill dit? Det finns massa bebisgrejer o mammakläder o sånt. iaf närjag var där sist =)
  • blondinkermit
    blondinkermit skrev 2010-07-06 14:22:44 följande:

hej alla!
    ja hoppar in här om de e okej me er... jag är i vecka 19 (18+2) å bf 5 dec...
    ja va på ul/vul igår å allt ser bra ut :)
    e de nån som kan förklara vafför där e en klump som hänger ner på denna bilden!? kommer de alltid att se ut så? e de nån annan som har de så?
  • ondar

Tror jag hittade min livmoderkant nu:). Den går upp till naveln:).

Har haft en så där jättetråkig dag idag med massvis av fördommar. Hade jag fått en femma för varje gång någon hade sagt något om att jag inte kan ha hundar o bebis,att barnet kommer må dåligt av att h*ns föräldrar inte är ihop osv hade jag vart mångmiljonär nu.
    Blir lite less på att alla tycks tro att de har rätt att lägga sig i mitt liv hursomhelst. Jag har valt att vara rätt öppen med min livssituation just för att slippa så mkt påhopp men ack vad fel jag hade;).

Det värsta är väl att folk faktiskt har så låga tankar om mig att de inte verkar tro att jag och pappan har tänkt innan.

Träffade pappan utanför konsum idag iaf och fick en kram, det värmde. Vi ses ju på torsdag igen:).
    Allra viktigast är ju att vi är överens, önskar bara att omgivningen kunde knipa käft ibland. Det kommer bli lååånga månader kvar till december om man inte kan undvika sånt här.

Hoppas alla andra har haft en strålande dag och att ni som har fått se era bebisar på RUL har fått se friska knyten:)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)