• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MajMamman08
    linn78 skrev 2010-07-06 21:40:53 följande:
    Jag har varit i Ullared idag och gjort av med pengarSkrattande. Jag tycker att dom har mycket bra bebisgrejer där, köpte nästan allt som behövdes till sonen där. Nu har vi ju det mesta men lite bodies, snutte, bäddset mm hamnade i korgen.  Just kläder finns inte så jättemycket men deras bodies med giraff-märket är bra kvalitet och mjuka och fina.

En del barbapappa och alfons bodies fanns och barbapappa saker fanns en hel del av, vem som nu undrade om det??!!! (kort minne...Flört)
    Det va ja som undrade Hoppas de finns kvar sen lite mer i höst då jag vill åka

Wiii tror ja kände bebisGravid el de måste va bebis! Låg helt stilla nyss o helt plötsligt är det som/känns det som  en puff/bubbla som spricker på höger sida...helt galet så mysigt!!! Men nu när ja känner efter så kommer de inge mer! Men underbart o få känna lite lite
  • Trollungarnasmamma

Hej alla!!

Vill bara skriva att vi var på RUL idag innan jag går & lägger mej, jobbar denna veckan & har sovit dåligt pga jäkla hemorrojder,men salvan hjälper tack & lov....

Iaf så var allt bra på RUL: foten var 2,9cm (efter pappa), vikt 290g, bra hull, BF6/12 (tidigare 5/12), & jag fick känslan av att vi får en liten kille , moderkakan ligger i bakvägg & igår tror jag tom att jag kände bebis utanpå magen , känner den oftare & oftare nu, så MYS Hjärta

Hon var jätte duktig som förklarade allt & mätte allt hon kom åt "han" ville först inte visa sitt lilla underbara hjärta ordentligt men tillslut så när hon sa till " honom" på skarpen

HIhihi ville bara berätta detta underbara!!

skriver mer imorgon om tid finns!!

kraaam

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • ensammamma

Jag vill oxå åka till Ullared. Men de finns ingen som vill åka med mig dit. Nån ifrån stockholm som vill åka ner????
    Tänkte till hösten runt september?

Jag som blir igång satt innan BF börjar fundera på om man behöver köpa prematur kläder???

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 18:18:19 följande:
    Finns det mycket barbapappa och alfons åber??Fanns de förra året när jag var där,hoppas! Men ska inte dit förrän i höst,så lär la säkert inte finnas kvar
    De hade det i alla fall när jag var där i slutet av maj, massor! Så tror inte det försvinner om det funnits där så länge. Men man vet ju aldrig med Ullared. Ibland har dom saker hur länge som helst och ibland försvinner det snabbt.
    TheUnknown skrev 2010-07-06 19:31:48 följande:
    Jag tänkte åka efter sommaren, i september kanske, vi kanske kan slå följe om du också vill dit? Det finns massa bebisgrejer o mammakläder o sånt. iaf närjag var där sist =)
    Samma här! Jag vill i alla fall åka efter vi gjort könsbestämmande så man kan köpa lite könsbestämmande saker :)

ondar skrev 2010-07-06 19:38:36 följande:
    Tror jag hittade min livmoderkant nu:). Den går upp till naveln:).

Har haft en så där jättetråkig dag idag med massvis av fördommar. Hade jag fått en femma för varje gång någon hade sagt något om att jag inte kan ha hundar o bebis,att barnet kommer må dåligt av att h*ns föräldrar inte är ihop osv hade jag vart mångmiljonär nu.
    Blir lite less på att alla tycks tro att de har rätt att lägga sig i mitt liv hursomhelst. Jag har valt att vara rätt öppen med min livssituation just för att slippa så mkt påhopp men ack vad fel jag hade;).

Det värsta är väl att folk faktiskt har så låga tankar om mig att de inte verkar tro att jag och pappan har tänkt innan.

Träffade pappan utanför konsum idag iaf och fick en kram, det värmde. Vi ses ju på torsdag igen:).
    Allra viktigast är ju att vi är överens, önskar bara att omgivningen kunde knipa käft ibland. Det kommer bli lååånga månader kvar till december om man inte kan undvika sånt här.

Hoppas alla andra har haft en strålande dag och att ni som har fått se era bebisar på RUL har fått se friska knyten:)
    Nu är ju jag tillsammans med bebisens pappa, men möter ändå fördomar. Folk tycker tydligen att det är okej att lägga sig i hur som helst just när det är barn det handlar om. Jag har liksom fått fördomen mot mig att vi är idioter som "kastar bort våra liv genom att skaffa barn". En vän tycker tydligen att efter man fått barn kan man aldrig göra nånting någonsin igen och hon vet minsann hur det är för hon har syskonbarn (ja, för det är ju samma sak) och att vi är omogna bla bla bla. Hon är fyra år äldre än mig och säger att hon vill faktiskt fortsätta festa och sånt ett tag till. Jaha, men jag har inget sug på att supa mig redlös varje fredag och lördag. Är jag omogen då? VI har lust att skaffa barn, och hon har lust att supa. Vi skaffar barn och hon får supa. Jag har ju inte direkt tvingat henne att skaffa barn så jag fattar inte.
    VARFÖR är det okej att klaga på människor just under graviditeten? En killkompis hade läst det hela (ja, hon hoppade på mig på facebook. Mycket vuxet) och var liksom helt chockad. Alla andra av våra kompisar är skitglada och pratar namn och är förväntansfulla och så vidare.. Så han var riktigt förbannad på henne.

Tycker det är så jävla konstigt att det liksom är tillåtet att lägga sig i folks liv hur som helst bara för att de ska ha barn. Jag har aldrig någonsin klagat på hur mycket hon dricker. Varför skulle jag? Om hon vill supa jämt är ju det hennes problem. Åh. Behövde avreagera mig lite. 
  • Momalicious
    Stoce skrev 2010-07-06 17:32:33 följande:
    Jag har haft en underbar dag i solen, förutom min ständiga huvudvärk som har hållit mig sällskap från det att jag slog upp ögonen imorse. Jag måste ligga helt fel för det kommer från nacken. Känns klart och tydligt... är massageterapeut, men det är svårt att massera sig själv... har köpt en nackkudde, men kan inte sova med den. Börjar bli lite tungt att ha ont i huvudet var och varannan dag.

Jag cyklade iväg till affären som ligger ca 4-5 km bort, så det blev nästan en mil på cykel, härligt! 23 grader varmt och strålande sol. Har sedan suttit ute och stickat lite på en overall till bebis, och läst lite gravidbok. Det verkar som att man lättare blir brun när man är gravid, kan det stämma? Har då inte märkt av några pigmentfläckar än, så det verkar vara lugnt.

Imorgon är det äntligen dags för RUL, ser så mycket fram emot det, samtidigt som jag är SÅ rädd att det skulle vara något galet. Att bebis inte lever, eller att något skulle vara galet. Vi har ju sett den i v 13 och v 14, och då hade den två armar och två ben och allt verkade vara som det ska... jag tror det livslånga oroandet bara precis har börjat... Skäms

Lägger förhoppningsvis in en bild på en väldigt fin bebis här imorgon
    Ja, det tror jag absolut. Dels har jag märkt det på mig själv, men dessutom så har man ju mer pigment i kroppen och då borde man ju bli brunare fortare. Så är det ju med alla människor, vissa har massor med pignmet och blir skitbruna jättefort och andra blir aldrig bruna.
    MajMamman08 skrev 2010-07-06 15:28:47 följande:
    Hum...ja du! När ja väntade 1:an så gick ja in på deras sida o regestrerade mig som medlem och då fick man produkter hem av lite olika sorter.men de stod att man fick de,nu står de ju inget Frågan e om de tagit bort de (va inne o kollade deras hemsida och kunde inte hitta något längre)?! Dåligt i så fall om de tagit bort!
    Kasst! Men men, överlever väl förhoppningsvis ändå
  • Momalicious

Det här kan inte stämma, jag har känt efter livmodern och enda stället där jag känner det så som folk beskriver är precis under naveln, men jag är förstföderska och i vecka 15 och så högt ska ju inte livmodern vara förrän runt vecka 20. Skitkonstigt.

Om ni undrar om min dygnsrytm så beror det på att jag inte kan sova för jag hostar så fort jag försöker lägga mig ner samt att jag är så tät i näsan att jag inte kan andas. Och så snorar jag med. 

• ondar
    Momalicious skrev 2010-07-06 23:40:02 följande:

ondar skrev 2010-07-06 19:38:36 följande:
    Tror jag hittade min livmoderkant nu:). Den går upp till naveln:).

Har haft en så där jättetråkig dag idag med massvis av fördommar. Hade jag fått en femma för varje gång någon hade sagt något om att jag inte kan ha hundar o bebis,att barnet kommer må dåligt av att h*ns föräldrar inte är ihop osv hade jag vart mångmiljonär nu.
    Blir lite less på att alla tycks tro att de har rätt att lägga sig i mitt liv hursomhelst. Jag har valt att vara rätt öppen med min livssituation just för att slippa så mkt påhopp men ack vad fel jag hade;).

Det värsta är väl att folk faktiskt har så låga tankar om mig att de inte verkar tro att jag och pappan har tänkt innan.

Träffade pappan utanför konsum idag iaf och fick en kram, det värmde. Vi ses ju på torsdag igen:).
    Allra viktigast är ju att vi är överens, önskar bara att omgivningen kunde knipa käft ibland. Det kommer bli lååånga månader kvar till december om man inte kan undvika sånt här.

Hoppas alla andra har haft en strålande dag och att ni som har fått se era bebisar på RUL har fått se friska knyten:)
    Nu är ju jag tillsammans med bebisens pappa, men möter ändå fördomar. Folk tycker tydligen att det är okej att lägga sig i hur som helst just när det är barn det handlar om. Jag har liksom fått fördomen mot mig att vi är idioter som "kastar bort våra liv genom att skaffa barn". En vän tycker tydligen att efter man fått barn kan man aldrig göra nånting någonsin igen och hon vet minsann hur det är för hon har syskonbarn (ja, för det är ju samma sak) och att vi är omogna bla bla bla. Hon är fyra år äldre än mig och säger att hon vill faktiskt fortsätta festa och sånt ett tag till. Jaha, men jag har inget sug på att supa mig redlös varje fredag och lördag. Är jag omogen då? VI har lust att skaffa barn, och hon har lust att supa. Vi skaffar barn och hon får supa. Jag har ju inte direkt tvingat henne att skaffa barn så jag fattar inte.
    VARFÖR är det okej att klaga på människor just under graviditeten? En killkompis hade läst det hela (ja, hon hoppade på mig på facebook. Mycket vuxet) och var liksom helt chockad. Alla andra av våra kompisar är skitglada och pratar namn och är förväntansfulla och så vidare.. Så han var riktigt förbannad på henne.

Tycker det är så jävla konstigt att det liksom är tillåtet att lägga sig i folks liv hur som helst bara för att de ska ha barn. Jag har aldrig någonsin klagat på hur mycket hon dricker. Varför skulle jag? Om hon vill supa jämt är ju det hennes problem. Åh. Behövde avreagera mig lite. 

Å vilken mogen vän du har. Stöter på samma här. Bla en tjej som är fyra år yngre än mig o har en dotter på 2. det enda hon tjatar om är hur JOBBIGT det är att ha barn och snart är jag fast, snart kan jag inte göra nåt, (vi jobbar ihop) så igår när ja sa att ja inte gillar kladd va hon jättesnabb o säga att snart har ja ett barn som kladdar överallt, sa då att jag givetvis inte har ont av mitt barns kladd, och då var det något annat som inte var bra.
    Hade vi velat resa, festa och "leva livet" som de kallar det hade vi väl gjort det?
    Jag är 26 år och har längtat efter barn hela livet. Nu har jag en bebis i magen, en liten bit tillsammans med mannen som jag älskar över allt annat, bebisen är SÅ välkommen och folk har inte ens vett att glädja sig lite. De i min närmsta krets gör det nu iof men tyvärr är man ju på jobbet varje dag och även inför vårdtagare tjatas det om mitt "stackars" barn.

Och att folk drar in mina hundar, mina två bästa vänner i det här och får det att låta som om jag har tänkt att överge dem, eller att jag minsann inte kommer ha tid med båda. Som om jag är den enda i världshistorien som har hund o barn. Usch jag blir riktigt rasande emellanåt;).

Skrev på facebook igår att jag älskar Turkisk Peppar- dröjde inte länge förrän någon skrev att jag måste akta mig för det för det är minsann inte bra för barnet.
    När jag det kom fram att jag hade slutat med kaffe o cola för barnets skull var det inte heller bra för då var jag ett hälsofreak;).
    Så det kvittar verkligen vad man gör, vissa vill bara aldrig vara nöjda.

På jobbet snackar de skit om en gravid tjej för att hon äter mkt blodpudding för att slippa ta järntillskott. Så lågt har de sjunkit.

Hoppas din vän skärper till sig snart och inser hur fantastiskt det är att du o din kille ska ha en liten{#emotions_dlg.flower}

• Smurfen83

Mornings tjejjer!!!!!!!!!
    sitter å läser kvällens å  morronens inlägg å inser att folk har åkt på en liten smäll i skallen...
    Dom e ju för tusan avis!! Jag är 27 å har varit ute å rännt mycket under mitt liv å festat.
    Tyckte de va superkul men nu e ja trött på de livet och vill ha en familj.
    Undra om de e fel på mig me då??

Nee nu blir de å dra till jobbet!! Ha en underbar dag =) KRAM

• Stoce

Ojoj, today's the day! Kunde inte somna förrän efter kl. 02.00 någon gång, och sedan ringde sambons klocka 05.00. Han hade glömt att stänga av den, då han har lite sovmorgon idag istället för att åka på jobbet. Han somnade gott om, det gjorde inte jag! Så, tre timmars sömn, kommer nog bli trött under dagen här. Ultraljud kl. 09.00. Kan inte låta bli att vara lite orolig, även om jag intalat mig själv att jag inte SKA oroa mig längre.

Ang. människor som inte kan glädjas över ens graviditet... har en svägerska som uppmanar mig att absolut inte handla en pinal innan bebis är här, för "det kan mycket väl gå fel, och så står ni där med en massa saker utan bebis, INGENTING är säkert". Har valt att inte umgås med henne så mycket under denna tid. Jag behöver inte höra såna saker.

Idag ska vi på ultraljud, och få se vår sprattlande, sparkande bebis som mår så gott så, eller hur?!

• Ninnie81
    Stoce skrev 2010-07-07 07:20:07 följande:
    Ojoj, today's the day! Kunde inte somna förrän efter kl. 02.00 någon gång, och sedan ringde sambons klocka 05.00. Han hade glömt att stänga av den, då han har lite sovmorgon idag istället för att åka på jobbet. Han somnade gott om, det gjorde inte jag! Så, tre timmars sömn, kommer nog bli trött under dagen här. Ultraljud kl. 09.00. Kan inte låta bli att vara lite orolig, även om jag intalat mig själv att jag inte SKA oroa mig längre.

Ang. människor som inte kan glädjas över ens graviditet... har en svägerska som uppmanar mig att absolut inte handla en pinal innan bebis är här, för "det kan mycket väl gå fel, och så står ni där med en massa saker utan bebis, INGENTING är säkert". Har valt att inte umgås med henne så mycket under denna tid. Jag behöver inte höra såna saker.

Idag ska vi på ultraljud, och få se vår sprattlande, sparkande bebis som mår så gott så, eller hur?!
    men så tråkigt att höra de. ja sånna människor vill man verkligen inte umgås med. de är bittra och avundsjuka personer som måste trycka ner andra bara för att de är olyckliga själv.

så himla kul med rul. du får berätta sen om hur de var med bebis och om ni kolla könet på den.

sj då har  ja rul på fre. har gått in i v.19 idag. snart är halva tiden förbi. sen går de snabbt
Svar på tråden December Bebis 2010 :)