• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84
    Babysurprise skrev 2010-07-05 20:20:58 följande:
    Ja du..antagligen så berodde det på att jag gick över tiden, moderkakan åldrades och fostervatten-produktionen upphörde..men jag vet inte helt hundra. Mitt vatten hade iallafall inte gått och på en vanlig bm-koll så märkte man att magen hade krympt så då fick jag ett ultraljud som konstaterade att det fanns för lite vatten i magen på mig.
    Jag har inte funderat så mycket på förlossning nr 2 ännu, har bara varit hos bm 1 gång på inskrivning, sen blir det RUL och efter det träffar jag bm i september så det e sparsamt med besök när ma är omföderska jämfört med 1a gången!
    Oj så du har gått över bägge gångerna, va drygt. Det var dom längsta dagarna i mitt liv, fyy alltså, man var ett psykiskt vrak och dessutom i värsta värmeböljan den sommaren, haha!
    Kul med ett vinterbarn denna gången, det blir en helt annan årstid med bebis och magen!

Det var inte så att dom räknade fel på ditt bf-datum sist och sonen egentligen borde ha kommit tidigare?
    E du nervös för hur stort detta barn kommer att vara eller känner du dig trygg med att dom har mer koll på bebisen nu? 
    usch vad jobbigt att det är något som händer det e bara så konstigt.
    Men jag fattar inte var tar den vägen när den försvinner från moderkakan.
    Läcker man vattnet eller dricker barnet upp allt
    Dumma jag men jag förstår inte hur det så med ens kropp.

Jag hade äl 13 -14 nov och var beräknad 4 aug det stämmde Livmodertappen lossnade på samma bf dagen och det var en stor j*vla klump som kom på trosan trodde jag skulle svimma när jag såg den haha STOR som fan
    Men han ville inte ut.
    Var på Tul v 41 och han var då beräknad 4885g och tappen var omogen och jag var öppen 2½cm så att sätta igång mig var ingen prat om alls utan snitt var bättre.
    han var ju så stor hade dom hade problem att få ut honom han var tung för tiden.
    Bm som jag hade ville inte ta mig på allvar.
    Så pågrund av hennes addetyd och ej annvarig och ville inte göra Tul när jag ville då pågrund av henne kunde jag ha dött.

Idag e jag bara rädd jag kan inte lita på någon och nu när jag vet att livmodern är större än normalt gör mig ännu oroligare.
    Vågar inte föda då jag hade oxå komplikationer med dottern hon var 4,1g men normal och snitt var inte bättre det häller.
    Nu får vi se vad Rul vissar..
    Misstänker att dom get mig fel datum på bf hade enligt mens bf 15 dec men nu får vi se..
    Från 15 dec till NU 22 dec
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • linn78
    MajMamman08 skrev 2010-07-05 20:57:45 följande:
    Grattis Så härligt,en liten kille! Vad har ni för namnförslag dåe? Trodde me du väntade tjej,men tji fick man
    Fick du någon bild från RUL där man ser könet??
    Ja, visst är det kul med grabbar också!!  Nej ingen bild på kön, han snurrade i raketfart därinne så bm fick dubbelkolla allt för hon hann inte med i vändningarnaGlad. Det enda hon inte kom åt att se ordentligt var hjärtat så hon skrev in i journalen att vi inte skulle bli kallade sent till TUL. (Vi har tul här som standard)  Men det hon lyckades se av hjärtat såg bra ut såg varken hon eller jag är oroliga över detta.
    Lägger in lite bilder när jag tömmer kameran nästa gång. En kopia av storebror om man kan lita på ul bilderna, men han är ju gudomligt söt så det är helt okFlört.
    Ja, ang namn så var vi inte överens med tjejnamn heller så läget har bara flyttats över till pojksidan. Jag gillar Lennox, Elton, Vilgot. Det är nog de 3 som drar mest just nu. Sambon vill ha ett mer spanskt namn denna gång så han föreslår Iker, Pau, Xavi (uttalas chavi) och av alla spanska namn som finns så är dessa absolut inte något av dom fina förslagen. Vi kan tänka oss Mateo, Jordan eller Elias bägge 2 men det tänker jag inte säga till gubben förrän jag har försökt få honom att gå med på mina namnSkrattande
  • MajMamman08
    linn78 skrev 2010-07-05 21:18:29 följande:
    Ja, visst är det kul med grabbar också!!  Nej ingen bild på kön, han snurrade i raketfart därinne så bm fick dubbelkolla allt för hon hann inte med i vändningarnaGlad. Det enda hon inte kom åt att se ordentligt var hjärtat så hon skrev in i journalen att vi inte skulle bli kallade sent till TUL. (Vi har tul här som standard)  Men det hon lyckades se av hjärtat såg bra ut såg varken hon eller jag är oroliga över detta.
    Lägger in lite bilder när jag tömmer kameran nästa gång. En kopia av storebror om man kan lita på ul bilderna, men han är ju gudomligt söt så det är helt okFlört.
    Ja, ang namn så var vi inte överens med tjejnamn heller så läget har bara flyttats över till pojksidan. Jag gillar Lennox, Elton, Vilgot. Det är nog de 3 som drar mest just nu. Sambon vill ha ett mer spanskt namn denna gång så han föreslår Iker, Pau, Xavi (uttalas chavi) och av alla spanska namn som finns så är dessa absolut inte något av dom fina förslagen. Vi kan tänka oss Mateo, Jordan eller Elias bägge 2 men det tänker jag inte säga till gubben förrän jag har försökt få honom att gå med på mina namnSkrattande
    då får ni se bebis en gång till sen då,så mys såg till när du lägger in bilderna så jag kan kika! Ja de va himla fina namn du hade som förlsag Elton va tufft
  • MFJG

Idag har det varit full rulle i kulan. Vi har till och med SETT minibus karatekonster utanpå magen..=) Helt ofattbart tidigt, såg första sparken utanför när jag väntade W i vecka 18..Nu är jag ju i vecka 16..Skit coolt var det iaf! Känns som små snärtar =)

• LinnV

Linn78 och MrsHelgesson: Vad skönt att allt ser bra ut, har 1½ dygn kvar till till mitt RUL nu!

Idag var jag hos läkaren som sjukskrev mig på 50 procent i tre veckor till början med. Men hon sa inte riktigt varför men att det blir värre om jag inte vilar. Det var då början till foglossning och sen min smärta i ländryggen tror jag. Min chef blev däremot inte allt för glad när jag ringde henne och berättade att jag var gravid och sjukskriven nu på 50 %. Hon skällde nästan ut mig för att jag inte berättat det tidigare (!) men jag sa att jag själv inte visste något förrän jag ringde henne. Har såå dåligt samvete nu, vill inte göra så de andra får mer att göra på jobbet..

V 19 idag, har tagit nya bilder men inte orkat lägga in de på datorn än! 

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 14:37:15 följande:
    *Skrattar när jag bara tänker att du stoppar in ciron saft i munnen och dina miner kommer fram*
    Lilla bebisen då hahaha den bara
     ''Vad gör mamma med mig ska jag oxå behöva dricka denna sura saken jag få''

Hoppas bara något hjälper annars får du ringa din bm om råd eller tabletter till detta.
    Redan fått lergigan comp och hon sa att det finns inga mer mediciner att ta mot just illamående. Det finns andra, osäkra, mediciner som KAN funka mot extrema kräkningar men det har jag ju inte. Så det finns inget att göra :(
    Karttikeya skrev 2010-07-05 14:37:25 följande:
    Blä! Mitt illamående har helt försvunnit, som tur är! Det är nog det värsta som finns. Det och migrän. Eller kombinerat. Hoppas att du mår bättre snart för jag förstår att du inte orkar med mycket med sådant illamående Rynkar på näsan
    Ja, det suger ÄNNU mer när det är kombinerat med nåt annat. Som t.ex. cancerhosta. Blä. Smakar verkligen var. Usch.
    Ja jag hoppas också det, vill kunna njuta av min graviditet!
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-07-05 21:49:58 följande:
    Idag har det varit full rulle i kulan. Vi har till och med SETT minibus karatekonster utanpå magen..=) Helt ofattbart tidigt, såg första sparken utanför när jag väntade W i vecka 18..Nu är jag ju i vecka 16..Skit coolt var det iaf! Känns som små snärtar =)
    oj jävlar vad häftigt grattis
  • Momalicious
    Babysurprise skrev 2010-07-05 16:34:22 följande:
    Tack alla, nu känner man sig riktigt välkommen i gänget, det verkar vara väldigt många Decemberbebisar på jäsning..trodde inte den månaden var så vanlig men det blir ju när det blir! Vilken underbar jul vi kommer att få :)

2barnsmamma 84:  Hur hommer det sig att du ska få en igångsättning om man får fråga?
    Det stämmer, i min förra grav låg moderkakan långt ner och i framvägg men den flyttade sig uppåt i takt med att magen växte så jag kunde föda vaginalt ändå.

Vi bor i Gråbo som ligger i Lerums kommun, ca 3 mil nodost om Göteborg. 
    Dum fråga kanske men jag undrar hur ni när ni svarar på ett inlägg får med ett ett färgat fält med föregående text i??  
    Du trycker på citationstecknet uppe i högra hörnet på det inlägg du vill citera :)
    linn78 skrev 2010-07-05 16:53:37 följande:
    Välkomna alla nya!!

Allt såg bra ut på RUL, måtten passade perfekt ihop. Men det var tydligen en liten pojk som busade rundor därinne, jag som var så säkert på en tjejSkrattande. Men lika glad för det är jag/vi, fast vi har redan börjat slåss om namnetFlört
    Grattis! :D Vad härligt att allt såg bra ut, och att ni får en liten prins!
  • 3 barns mamma84

smurfen:
    Jätte fin
    tänkte oxå berätta att det finns en bildtråd där vi lägger in bilder finns på ts

Svar på tråden December Bebis 2010 :)