Inlägg från: MajMamman08
            |

- 

- 

Låter underbartÄlskarNova skrev 2010-07-15 19:42:31 följande:
 Är så glad idag! Har fått se min lilla gullepojk i magen idag! JA, det är en liten POJKE! 
Allt var som det ska och han viftade mkt med sina små händer och ville sutta på tummen.
Hade världens gulligaste BM som var supertrevlig och visade läänge alla delar.
Tycker synd om er som blivit så dåligt bemötta på RUL!
  grattis!!!
                     - 

Vet en liten tjejja som heter Eira och jag tycker det är ett jätte gulligt namnStoce skrev 2010-07-15 22:06:41 följande:Men så många pojkar det börjar bli

Tror på att jag väntar en liten tjej, men säker kan man ju inte vara.
Måste höra med er, nu har vi ju kommit fram till att Algot är ett namn vi båda kan tänka oss, jag och sambon. Tjejnamn däremot är en annan sak. Satt och funderade här idag, och kom på att när jag var yngre ville jag att mina barn skulle heta Eira och Natanael. Det senare har jag släppt, men Eira kommer starkt nu. Vad tycker ni om det namnet? Jag börjar gilla det skarpt igen

- 

Ja de e synd=( Ringde dit idag o berättade hur besviken jag va,hon kunde inte göra något åt de,mer än att hon förstod! De jag kunde göra va o skriva ner på ett papper hur jag hade upplevt de så de kunde bli bättre.ÄlskarNova skrev 2010-07-16 08:32:50 följande:majmamman: Vad synd att det blev så i v-vik. Hade annars hört gott om dom och när vi var där i v.13 så fick vi ett bra bemötande. Min systers kompisar har fått veta kön när de kunnat se där. Så ni hade nog en extrem otur att få en surkärring igår!
 Tycker synd om er!  
Jag var i oskarshamn igår för att det ligger närmre oss, annars hade vi också fått vara i v-vik. Blir att föda där sen iaf.
Hon sa även att deras policy va o inte säga kön,då sa jag att jag visste flera som fått de,plus att vi blev tillfrågade med barn nr 1. Då sa hon jag det är ju synd att folk inte följer våra riktlinjer!
Tycker det är orättvist,lixom ska väl vara rättvist för alla??! Ne de där får de nog göra om,annars får de med mig o göra

Jaha..ska du föda i v-vik?? vart bor du?? - 

E de som hänt vännen?? Håller tummarna! kramizondar skrev 2010-07-16 12:25:16 följande:pratade med gyn tillslut och eftersom värktablett och vila inte har hjälpt så får jag åka in. Håll tummarna för bebis nu - 

Härligt tjejejn att allt såg fint ut o vad skönt att du fick en så bra dr som verkligen kollade och va snäll o brydde sig!ondar skrev 2010-07-16 15:47:52 följande:Nu e jag tillbaka:). Läkaren var superbra och var väldigt noga med alla undersökningar, klämde och kände på mage, tog urin o blodprov och gjorde först en vanlig UL och sen även VUL då han tyckte moderkakan låg långt ner och vill kolla närmare på den, sen kollade han även mina njurar. Ena njuren va lite stor men inte för stor.
Jag var inte speciellt orolig först utan åkte in mest för att de tyckte det då värken var så kraftig och inte hade gått över trots vila och panodil 1GR. Läkaren tyckte absolut att jag gjorde rätt som kom in och det var ju skönt och höra.
Dock blev jag orolig på UL då jag bara såg bebis ligga helt stilla först och inget hjärta som slog:( men sen ändrade läkaren läge med ulapparaten och visade mig ett piggt hjärta på Liten
.
Min moderkaka ligger i framvägg lite till vänster sa han och ganska långt ner, dock kollade han noga nu med VUL och bebis kommer inte ha några problem med att komma ut som den ska, moderkakan ligger inte i vägen eller så och det var ju bra och veta:). Han tyckte det var märkligt att inte BM sa/såg det på RUL och undersökte närmre men nu vet jag ju iaf:).
Han tror inte att det var sammandragningar utan han hade en del olika teorier på varför jag hade så himla ont men ingen diagnos. Han trodde dock starkast på att det har vart tarmarna som "har tuggat på samma ställe" för länge, de kan ju bråka lite när man e gravid. Vi bestämde att om jag får så igen så ska jag göra som idag, vila, ta tablett och vänta några timmar. Går det inte över eller om jag skulle få feber eller så i samband så ska jag ringa in.
Skönt o veta att jag o bebis e friska och nu kan man vänta ännu fler timmar än idag när man vet att det förmodligen inte är något om det skulle bli så här igen. Men väntade ändå 5timmar idag och det var längesen jag hade så ont. Men nu känns det något bättre. Nu ska jag ta pissarna o min vovve och vovven ja passar o vila några timmar:).
Kram
Vad det sammandragningar du hade??
Jag hade skit ont,kändes som om ja skulle föda,värsta värkarna kändes de som,minns inte vilken vecka jag var i men va tidigt...åkte in,men allt såg fint ut...de trodde med det va tarmarna som höll på. men den läkaren jag hade va inte lika gullig som din verkade va

Nu håller vi tummarna att du inte får så nån mer gång

- 

där sa du något..tusan inte tagit foto på magen denna vecka! FY MIG!!! måste springa o ta,hihi!3 barns mamma84 skrev 2010-07-16 18:29:45 följande:Ni har väl inte missat att ta bilder på alla vackra magar ???
Jag tänkte ta en ikväll

Men unu ska vi äta sambon har grillat och gjort fruktsallad till glass senare och de finns massa gott att äta som socker ärtor osv och gubbar
 - 

Hade en kompis vars son heter Dylan!wildahallon skrev 2010-07-17 08:50:34 följande:Nu har jag och sambon enats om vad Grodan ska heta, och det blir nog Dylan :)
Tycker ni det låter finnnnt? :)
 - 

Hello Girls!
Vi ska köpa en ny Phil & Teds sport...kostar väl ca 7- 8000kr o då ingår syskonsits,regnskydd och coccon.
Har en babytravel singel till sonen nu,men den e så sliten då vi haft den som dagis/sova vagn,så vi funderar på o bara ha den på dagis o sen köpa till en Urban jungle vagn som kompliment till syskonvagnen...haha ja e vagntokig;)
Tog en tur idag till Linköping för o beställa kök till nya huset=)
Passade även på o köpa mina första MAMA byxor (för denna grav då)
  Köpte även 2 BH..gud så brösten växt! Fick köpa 85D,haha. Hade C först men efter nr 1 fick jag B-kupa....kommer ja sen få A-kupa då?? haha! 
  - 

Usch ne...hoppas ni får nån bra BM...förstör ju hela grejen me o göra RUL o känna sig lycklig när man får en som beter sig då där dumt åt!Emelle skrev 2010-07-17 11:48:07 följande:Godmorgon.
Ösregnar här idag.

Ondar- Skönt att allt ser bra ut med bebisen!
Jag har bokat om min tid på crokus kliniken och tog en tidigare ul tid nu om vi inte får veta könet på Måndag. Jag hoppas verkligen inte vi får en skit bM som majmamma08 fick....blä vad tråkigt det känns .
Majmamman08-Har ni tid dit ni med?
Igår var vi nere på Visfestivalen som pågår i stan en sväng. Satt utanför slottsruinen och lyssnade och drack vin med vänner. Trevligt!
Idag blir det lite hyll-uppsättning och sysselsättning av barn som lätt blir uttråkade i regnet!!Skulle heller inte valt det själv, men det är ett helt ok namn!
Tycker utländska namn måste passa bra ihop med efternamnet. Heter man något typ Svensson så kanske det inte är det snyggaste tycket jag! Men bara man är nöjd med det namn man själv väljer så är det ju det finaste namnet som finns!!
När beställde du den nya tiden då? Vilken vekca är du i då? Ska ni fortf göra 3D??
Vi har beställt en tid den 25 augusti,e då i v 25 tror jag! Längtar ju som tusan för o se vad de e för nån som gömmer sig där inne;)