Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Det gäller ju att va lite ekonomisk :)

Ja färgglatt får det gärna vara men rosa har han inget. Rött tycker jag han är jättefin i men tyvärr har han mest blått, mörkblått och svart tror jag, finns ju mest höstfärger nu.

• Mama Jessie

Vi har inte heller gjort nåt BOEL-test, aldrig hört talas om ens. Vi bara vägde och mätte som vanligt

• Mama Jessie
    AnnaCL skrev 2011-09-20 21:45:40 följande:
    Här kommer en fråga från en familj som har lite brist på rutiner på kvällen. Det funkar jättebra ibland och ibland blir jag galen på att det tar så lång ti att söva henne och att det är svårt för maken att få henne att somna när jag är hemma.

Som det är nu så får hon välling vid 20.30 och sedan brukar vi varva ner genom att läsa en bok, titta på bilder eller gå runt i lägenheten och titta på saker. Ofta kan hon somna när man ligger brevid henne och hon får stryka på örat eller på armen. Ibland när det är svårare att komma till ro så får hon sitta i knät i soffan. Ibland vill hon dock bara stå upp, krypa i sängen och hålla i gång. Ibland blir jag desperat när man hållit på nog länge. när hon väl sover så sover hon jättebra och till cirka 9-9.30 på morgonen. Jag är nyfiken på vad ni har för kvällsrutiner. Mycket tacksam för lite tips. Vi har sneglat lite på sova hela natten metoden eller vad den heter. Vi skulle önska att hon kunde somna utan oss i sin säng men vi vet inte om vi orkar att ta tag i att börja med metoden. Hoppas ni alla har en bra kväll och krya på de bebisar som är sjuka. 
    Vi har inga speciella rutiner, han äter vid 18 sen ofta lek och ett bad, ca 19.30 är det välling i sängen och sen somnar han oftast av sig själv senast 20, ibland får man buffa lite.
    Förstår att det måste va jobbigt när hon inte vill somna själv. Jag har också funderat på sömnmetod för till skillnad från Elsa så vaknar Anton till några gånger på natten och man måste ge honom nappen, vill att han ska somna om av sig själv, men man ska orka ta tag i det också.
  • Mama Jessie
    AnnaCL skrev 2011-09-20 22:05:19 följande:
    Jo det är sant. Ofta så känner jag så, men när vi haft några kvällar när det varit extra jobbigt så tänker jag på hur man ska göra det bättre och lättsammare för oss alla. Fast i samma stund så njuter jag av att hon är liten och man får hålla henne nära och tänker på hur kort småbarnstiden faktiskt är. Och som du tipsar om så är det sant med kvällssovningen, vi försöker att hålla henne vaken efter klockan 16.00. Hon är pigg på kvällarna och sover länge, det passar oss bra. Det här är kanske priset vi får betala? :)
    Ja man kan ju inte få både sovmorgon och tidiga kvällar ;)
  • Mama Jessie
    3 barns mamma84 skrev 2011-09-21 09:30:03 följande:
    Flikkor är detta frieri ? Mannen sa igår såhär plötsligen  ''Ja innan 30 måste vi gifta oss annars får vi peppar över oss och en peppar kvarn på tomten om vi inte gifter oss'' Jag bara ''varför då''? Han '' jo för det är en tradion att man ska vara gifta innan 30 här i danmark''  
    Det här är ett frieri Flört

• Mama Jessie

Haha, ja jag med mina menshormoner grät också en skvätt :)

• Mama Jessie

Idag har jag sagt upp mig så nu har jag inget annat val än att sätta mig i skolbänken i januari :)

• Mama Jessie

Jag vill inte jobba där längre så nu tog jag tag i saken, tar tag i mitt liv:). Kul om Anton får iaf en utbildad förälder med ett jobb hon tycker om. Det blir några fattiga år till men det får man ta.

• Mama Jessie
    Stronza simpatica skrev 2011-09-22 17:37:40 följande:
    Tror du det?hum det har ju blivit lite svalare på sistone och jag har börjat klä han i byxor, men i natt sov han i bara body och då var han ändå helt röd:(.
    Anton blir också så ibland, vet inte vad det beror på. Men det brukar hjälpa att lufta honom några gånger om dagen och smörja. Det är inte så lätt att lufta nu för tiden bara, lättare när dom låg still :) Men men, lite kiss går ju att torka upp ;)
    Har varit på bvc om det när han var prickig i pungvecken men det var inte så farligt tyckte dom så det vara bara att fortsätta lufta
  • Mama Jessie
    LillSnurr82 skrev 2011-09-22 19:18:08 följande:
    Jag vill inte heller gå tillbaka till jobbet, får ångest bara jag tänker på det! Men förhoppningsvis så blir det ett syskon snart så kan jag vara hemma ett tag till. Sen ska jag nog plugga till barnskötare tror jag. Men kommer då inte säga upp mig utan ta ledigt för studier, i fall man inte trivs i skolan eller inte får jobb där efter så har man nåt att gå till i stället! Fast som det känns nu är jag nästan hellre arbetslös än jobbar på mitt jobb! Vantrivs nåt så fruktansvärt där :( för ett par år sen blev jag tom sjukskriven för jag blev så Depp av jobbet.. Så ska det ju inte vara! Så känner att jag verkligen måste därifrån innan jag blir Depp igen.
    Jag tyckte mitt jobb var helt ok innan men sista året ville jag bara kräkas på det och hade nästan ångest över att gå dit. När jag gick hem på HP i oktober kändes det underbart :).
    Vad jobbar du med? Låter som att vad som helst skulle vara bättre än att gå tillbaka dit.
    Jag är kvar som timanställd men då bestämmer jag ju själv om jag vill jobba eller inte, eftersom det är natt och att man jobbar fredag och söndagar är det ju ett rätt bra extrajobb när man pluggar
Svar på tråden December Bebis 2010 :)