-
Grattis i efterskott=)thegoddess skrev 2011-02-28 09:20:13 följande:jag fick en liten flicka den 22a dec och det var oxä bf :) -
Vi köpte storpack semper1 på willys här på hisingen/wieselgren, men de borde väl finnas i de flesta butiker antar jag?thegoddess skrev 2011-02-28 09:30:36 följande:min lilla är nästan 10 veckor nu och äter 150 ml var 3e timma
nån som vet om man kan köpa storpack ersättning nånstans? går ju åt en del om man säger så -
Får man ställa sig i dagiskö INNAN barnet fyllt 6 månader?delifi2 skrev 2011-02-28 10:03:36 följande:här på vårat Willys finns inte det i storpack utan bara vanlig välling.
Kan inte fatta att tiden går så snabbt, snart är Olivia 3 månader. hua....
snart dax att sätta i dagiskö om man ska få nån chans i januari/februari
Har för mig att det finns en sådan gräns nämligen.... -
Ellie lägger vi på sidan i sängen, omväxlande höger/vänster,3 barns mamma84 skrev 2011-02-28 11:56:44 följande:Hur sover dom ?
Sover dom på magen eller rygg eller sidan båda hållen ?
Jag märkte själv att han sov bättre på magen än på sidan men om han skulle sova när jag håller om honom mot mitt bröst lägger jag ner honom på rygg.
Men om han ska sova när ajg vet att nu är det dags så lägger jag honom på magen eller på rygg men på magen när det är dags för natti natti
men när hon vaknar ligger hon på rygg, ibland på tvären i sängen*ler* -
Eller så kollar du med din butik om de inte kan ta hem storpack?thegoddess skrev 2011-02-28 12:07:55 följande:får leta har kollat ica willys i våra närmaste butiker då i skene men inte funnits. får nog ta mig till större städer hihimamma smurfen skrev 2011-02-28 09:53:28 följande:Vi köpte storpack semper1 på willys här på hisingen/wieselgren, men de borde väl finnas i de flesta butiker antar jag?
Ibland får man ge matbutiker tips om vad folk vill ha, inte alltid de "tänker till" själva nämligen=)
Jag gjorde så här i "hemma butiken", saknade nämligen gouda ost i ost-hyllan, de beställde hem det veckan efter
-
Håller tummarna för att de går bra för dig=)Momalicious skrev 2011-03-01 10:38:28 följande:God morgon tjejer. Sitter på Uddevalla sjukhus nu, ska göra en datortomografi av njuren. Hade ju njurstensanfall på nyårsafton. Sen blir det lite shopping på hemvägen :)
Själv har jag vart ute på prommenix med Ellie allaredan, de va uber skönt att komma ut, och Ellie
låg och tittade på himelen genom "fönstret" i vagnen (har en cresent-vagn).
Hon somnade i vagnen när vi nästan var hemma, så nu sover hon i den, ute på uppfarten, under köksfönstret.
Vågar man låta henne sova där tro...
det är ju inte såååå kallt, bara en minus ca, och de blåser ju inget......
Har lagt i babymonitorn, så jag hör ju om hon vaknar och ser henne genom fönstret menar jag. -
Ja, de gjorde hon nu oxå*S*( vaknade å sa till)thegoddess skrev 2011-03-01 11:08:26 följande:¨jag har hört så många som tycker deras små sover så bra ute på altanen osv så jag klädde på ronja och ställde henne på balkongen. la en tunn filt över så det inte skulle blåsa in så mycket. bor på andra våning. sen så tror jag att om dom svettas eller fryser så hör dom av sig så att säga hehe
Hon tog en liten "power nap" i vagnen bara.
Men hon verkade tycka de va helt oki att sova ute, hon log med hela ansiktet när jag gick ut för att köra in vagnen, och ta upp henne
Men hon sov en timma ute ca, tror nog det gjorde gott med lite kall frisk luft
-
Sikken sötnos Emil ärludicrous skrev 2011-03-02 11:01:31 följande:Nu börjar Emil sakta men säkert dra 62 i kläder.. bäst att inse att han faktiskt blir större ;P
Tryggare kan ingen vara? ;)

Sedan måste jag oxå berömma er schäfer, otroligt fin möstrad
-
*ler*Momalicious skrev 2011-03-03 08:40:27 följande:Elliot sov från 00.30 till 08.20 och nu sover han igen! Jag tackar och bockar!
Han vet nog att mamma behöver lite xtra sömn efter gårdagen
-
Ang föräldra ledigheten så har vi inte stakat ut den helt, men som det ser ut nu kommer jag vara hemma hela detta året iaf, antagligen börja jobba igen till våren, runt jan/feb,
då tar sambon över och går hemma med Ellie fram till augusti då vi troligen skolar in henne på dagis,
eller hos dagmamma.
Hur gör ni...ska ni "sätta" era små på dagis, eller hos en dagmamma?
Här lutar det mer åt att Ellie ska gå hos dagmamma, för att undvika de stooora barngrupper som finns på dagis.
Sedan läser man om så hemska historier om just FK, kvarglömda och bort tappade barn bla....
(ska oxå försöka bli mer aktiv här i tråden...läser gör jag varje dag, men inte alltid man har tid till att sitta ner och skriva något....tiden går ALLDELES för FORT nu*ler*
Kan lixsom inte FATTA att Ellie snart är 3 månader, känns ju som man kom hem med henne igår från BB, och samtidigt är hon en så självklar del av familjen så det känns som hon ALLTID funnits med*S* konstigt dedär...
Ellie är nu en hejjare på att balansera sitt huvud, hon leker med sina händer och stoppar dom i munnen, å dregglar som bara den*S*
Sedan har hon kommit på att det är roligare att sitta i mammas knä än att ligga ner*ler*
Jollrar som bara den med långa utdragna vokaler, å skrattar med hela ansiktet när bröderna tokar sig, men skratta högt har inte kommit igång riktigt, men ibland kommer det "skratt liknande ljud" när hon ler med öppen mun
Slutade med miniform förra veckan, och det verkar som att det var oki, för hon både rapar och fiser utan att få ont i magen, sååå skönt att sluta med de där dropparna vid varje matning, nu är det bara D-droppar och sempers magdroppar vi ger varje morgon...
Ske ev testa med att sluta med Semper-dropparna oxå, för varför ge något som kanske inte behövs?
Lååångt inlägg...men hade tid nu*S*