• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-07-14 13:42:20 följande:
    Det är jag med! Förutom att jag inte vill ha choklad när jag är gravid men jag klagar inte för det
    Hur kan man inte vilja ha choklad? Förvånad Jag har verkligen inte ändrats i den frågan. Vill ha allt sött som går, helst varje dag! Tur att man har lite självdisciplin i alla fall, haha!

Choklad och saltlakrits, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
  • ondar

Har gått nitton hela veckor idag:). Tiden går faktiskt väääldigt fort! Känner ni också det?
    Igår kväll försökte återigen ligga på mage när jag skulle sova:). "Liten" som jag inte har märkt av de senaste dagarna blev tokig där inne och när jag la händerna vid magen kändes det _tydligt_ hur det boxades och sparkades:). Jag låg o log för mig själv länge innan ja gav med mig, la mig på sidan o försökte sova istället.

Alla vårdtagare som har gissat på kön har ångrat sig:). Från att första veckorna vara stensäkra på att jag väntade en pojk tror nu att jag väntar en flicka istället:P. En vårdtagare säger numera "Nämen är det lilla mamman som kommer". Så sötSolig
    Min svägerska tror också på tjej nu efter ultraljudet så nu börjar jag tvivla på om det är en tjej som jag trodde från början:P det e nog en liten miniKrille skulle jag tro, då vet jag en viss pappa som blir gladCool

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-14 13:45:19 följande:
    Hur kan man inte vilja ha choklad? Förvånad Jag har verkligen inte ändrats i den frågan. Vill ha allt sött som går, helst varje dag! Tur att man har lite självdisciplin i alla fall, haha!

Choklad och saltlakrits, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
    Jag vill ha frukt och grönt och suuuuurt. Choklad kan jag väl äta, men inget jag köper eller är sugen på! :-O
    ondar skrev 2010-07-14 14:25:11 följande:
    Har gått nitton hela veckor idag:). Tiden går faktiskt väääldigt fort! Känner ni också det?
    Igår kväll försökte återigen ligga på mage när jag skulle sova:). "Liten" som jag inte har märkt av de senaste dagarna blev tokig där inne och när jag la händerna vid magen kändes det _tydligt_ hur det boxades och sparkades:). Jag låg o log för mig själv länge innan ja gav med mig, la mig på sidan o försökte sova istället.

Alla vårdtagare som har gissat på kön har ångrat sig:). Från att första veckorna vara stensäkra på att jag väntade en pojk tror nu att jag väntar en flicka istället:P. En vårdtagare säger numera "Nämen är det lilla mamman som kommer". Så sötSolig
    Min svägerska tror också på tjej nu efter ultraljudet så nu börjar jag tvivla på om det är en tjej som jag trodde från början:P det e nog en liten miniKrille skulle jag tro, då vet jag en viss pappa som blir gladCool
    Hahaha, vad härligt. Längtar så tills jag känner av bebis. 

Jag har ingen aning om vad jag tror på. Kan lika gärna vara en katt som bor där inne enligt mig.
  • ondar
    Momalicious skrev 2010-07-14 15:32:27 följande:
    Jag vill ha frukt och grönt och suuuuurt. Choklad kan jag väl äta, men inget jag köper eller är sugen på! :-O
    ondar skrev 2010-07-14 14:25:11 följande:

Hahaha, vad härligt. Längtar så tills jag känner av bebis. 

Jag har ingen aning om vad jag tror på. Kan lika gärna vara en katt som bor där inne enligt mig.
    Hahaha:D. Det skrev en bekant till mig efter ultraljudet. Att hon gissar på tjej, men det KAN också vara en pojke. Eller en tandemcykel.

:D
  • 3 barns mamma84

nu e jag hemma trodde allt skulle vara lugnt efter en hårt arbete men NEJ då ungarna ska hålla på och sonen gråter för att han vill sitta på min knä och det vill inte jag just nu.
    ååh blir galen...

idag har jag arbetat så mkt att jag fick molvärk och satte sih i ryggen med piss jobbigt och ont och trodde jag skulle få mens..
    så det var bara o ta lugnt och inte stressa..
    Sen får ajg hgåll direkt när jag ska börja gå snabbt inte håll som jag får utav att dricka utan bebisen i magen ja det sitter vid min navel typ och grymt jobbigt !!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious

Blä, har världens huvudvärk så orkar inte svara på nåt. Tänkte bara skriva att alla mina gravidböcker har kommit. De kom i måndags om jag inte minns fel. Båda var jättebra.

Idag fick jag även mitt startpaket från Goboken. Inte tänkt att fortsätta köpa nåt men fick massa bra för bara 59.
    Jag fick:
    "Lek & lär tillsammans", om typ allt om aktivering av barn från nyfödda till 2½ år.
     "Prinsen och prinsessan" som är en liten söt pekbok
    6 stk kort med kuvert att skicka ut när barnet är fött, antar jag.
    Ett litet hjärta med vingar och en krona som det står "baby" på, att hänga i vagnen
    "Boken om dig"

Så roligt! Dock var "boken om dig" slut så den kommer senare. :)

Nu ska jag laga middag som blir grekiska färsspett med tzatziki. Gott! 

• Bippa

hur mycket skilde erat datum (BF) ni fick från kubtest eller tidigare UL mot datumet på RUL?

• Stoce
    Momalicious skrev 2010-07-14 18:19:02 följande:
    Blä, har världens huvudvärk så orkar inte svara på nåt. Tänkte bara skriva att alla mina gravidböcker har kommit. De kom i måndags om jag inte minns fel. Båda var jättebra.

Idag fick jag även mitt startpaket från Goboken. Inte tänkt att fortsätta köpa nåt men fick massa bra för bara 59.
    Jag fick:
    "Lek & lär tillsammans", om typ allt om aktivering av barn från nyfödda till 2½ år.
     "Prinsen och prinsessan" som är en liten söt pekbok
    6 stk kort med kuvert att skicka ut när barnet är fött, antar jag.
    Ett litet hjärta med vingar och en krona som det står "baby" på, att hänga i vagnen
    "Boken om dig"

Så roligt! Dock var "boken om dig" slut så den kommer senare. :)

Nu ska jag laga middag som blir grekiska färsspett med tzatziki. Gott! 
    Så jobbigt med huvudvärk! Hoppas det släpper snart.

Vilka gravidböcker var det du hade beställt? *glömsk*
    Ojoj, "Boken om dig" är något att se fram emot. Den gjorde det hela verkligt för mig, att man ska fylla i allt om den som komma skall. Att den ska utvecklas till en helt egen lite person.... tårarna bara rann när jag tittade i den. Efter det kände jag att jag ska verkligen bli mamma, jag väntar barn och det kommer komma en sådan otrolig gåva till oss. Den är väl värd att vänta på om jag säger så
  • 3 barns mamma84

Nu har jag set filmen kärlekens mirakel åååh jag e så lycklig min lilla bebbe jag har i min mage
    Snart JA snart är det ''livet på bb'' jag kommer att se vija play kanal 5 redan set film klipp hihi läskigt att föda barn..redan rädd Om jag skulle på igångsättningen ...

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08

åh ,skönt o höra att fler navlar har ändrat form,hehe

Ja ska inte ha någon annan stav i nu när jag tagit ut min,för förra gången tog jag med ut o då växte de inte ihop så hoppas inte det gör de nu heller,får la ta ett nytt hål annars

Shit..ska man ligga där snart igen o klämma ut en unge...hehe(kollar på tv5)! AJAJ!!! hehe Men gud så mys!!

I morron e de RUL o ja e sååååå nervös,dels för om bebis har de bra o dels om man ska kunna se könet(hade varit skoj om man gjorde)!
    Sen på fredag ska jag berätta för chefen att jag e gravid o då kommer alla på jobbe veta! e sjukt nervös inför de! Nu e de bara 2 st som vet som jag sagt de till!!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)