• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Stoce

Wee, vecka 19 idag! Sett till dagens datum så är det exakt fem månader till BF. Magen har börjat anta något rundare och hårdare form, innanför stoppningen men tror att det har börjat synas liiite nu i alla fall

Ska och hämta ut ett paket med babyvakten jag beställde som kommer idag. Är såå skoj att skaffa saker till bebis. I  veckan bör också vagnen + babyskyddet dyka upp, + bärsjalen.

Lill* vännen därinne gav mig en liten spark lite nedanför naveln igår kväll. Myyys! Längtar tills man börjar känna mer rörelser, mera regelbundet... tänk att i alla oss bor det små under, som kommer bli världens finaste bebisar och utvecklas till helt egna individer och människor. Det är stort!

• Momalicious
    Jaya skrev 2010-07-12 20:46:50 följande:
    JAAA! Idag har jag och min sambo varit på RUL Skrattande
    Så himla underbart!! Svårt att få en bra bild av krabaten då den sprattlade hej vilt därinne, Blyg var h*n med handen för ansiktet hela tiden. Men allt såg bra ut. Nu känner jag mig lyckligare än någonsin!
    Härligt! När vi gjorde VUL i vecka 12 så sprattlade h*n också vilt där inne, men vi lyckades faktiskt så en bra bild ändå.
    Karttikeya skrev 2010-07-12 21:09:53 följande:
    Bwah! Samma här, eller jag gör typ tre dagar innan dig Tungan ute
    Sandragumman skrev 2010-07-12 21:17:55 följande:
    Jopp jag är oxå en som vet hur de känns....
    Har UL den 27 juli, men  då har vi ju de roliga kvar ett tag tillTungan ute
    Något att se fram emot.
    Ja men då är jag ju inte ensam om att vara seg i alla fall Fy vad trist om man skulle vänta flera veckor efter att alla andra gjort. :)
    Karttikeya skrev 2010-07-13 06:53:07 följande:
    Åskat hela natten, myyysigt. Det positiva är också att det är svalare nu = jag avlider inte av värmeslag.

Har verkligen ont av värmen.. Orkar inte göra någonting och svullnar upp som en padda. Som jag redan är.. Ack, vilka problem man har.

Idag jobbar jag till 14, sen ska jag hem och slappa som jag gör bäst nu för tiden, sen är det middag hos päronen haha.. Tråkigt att äta själv nu när karln är i sthlm o jobbar i veckan.. Längtar sååå till fredag..!
    Visst var det mysigt! Och herregud vilka skyfall det var, vi fick en liten pool nere på gångbanan. Men det är bra för nu måste alla jäkla mopedister ta det lugnt *hytter med näven*.
    Och jag håller med om att det är skönt att få bort det där kvalmiga. Jag var tvungen att ta av min förlovningsring för det blev lite tight. Fortfarande är den av.
    Stoce skrev 2010-07-13 10:38:39 följande:
    Wee, vecka 19 idag! Sett till dagens datum så är det exakt fem månader till BF. Magen har börjat anta något rundare och hårdare form, innanför stoppningen men tror att det har börjat synas liiite nu i alla fall

Ska och hämta ut ett paket med babyvakten jag beställde som kommer idag. Är såå skoj att skaffa saker till bebis. I  veckan bör också vagnen + babyskyddet dyka upp, + bärsjalen.

Lill* vännen därinne gav mig en liten spark lite nedanför naveln igår kväll. Myyys! Längtar tills man börjar känna mer rörelser, mera regelbundet... tänk att i alla oss bor det små under, som kommer bli världens finaste bebisar och utvecklas till helt egna individer och människor. Det är stort!
    Wih vad kul! Längtar tills jag också får känna nåt!
  • Momalicious

I går när jag skulle lägga mig hittade jag lösningen på hur man kan sova när det är 100 grader i sovrummet: man tar en kalldusch precis innan man lägger sig och sköljer även av huvudet, då sover man som en prinsessa hela natten!

• wildahallon

RUL på Torsdag, LÄNGTAR IHJÄL MIG! Har inte fått Vul eller höra hjärtat hos BM, så det blir verkligen en förstagångsuppelvelse :) Men sprattlar gör det massor, och fick en "spark" idag också =D

• Karttikeya
    ensammamma skrev 2010-07-13 08:08:10 följande:
    Gud så skönt här är de så varmt så man flyter bort hela tiden... De har inte regnat nått här i sthlm så man mår dåligt av värmen. Men nu ska jag göra mig i ordning för jag ska snart iväg på RUL...
    Ja, jag hörde detta från min karl. Han är ju och arbetar i sthlm och har det väldigt varmt. Här är det ganska svalt just nu. Ska visst börja åska senare igen, vi får väl se. Kom ju väldigt plötsligt igår så kanske är nåt liknande idag. I morgon skulle det bli fint igen. Lite lätt schizofrent väder, men man får väl stå ut ^^

Hoppas allt gick bra på RUL! Skrattande 
    Momalicious skrev 2010-07-13 11:23:20 följande:
    Visst var det mysigt! Och herregud vilka skyfall det var, vi fick en liten pool nere på gångbanan. Men det är bra för nu måste alla jäkla mopedister ta det lugnt *hytter med näven*.
    Och jag håller med om att det är skönt att få bort det där kvalmiga. Jag var tvungen att ta av min förlovningsring för det blev lite tight. Fortfarande är den av.
    Ja, helt uuunderbart ^^ Jag älskar åska. Ja ack, dessa mopedister *mumlar något om ungdomen idag*

Min förlovningsring sitter också tajt i värmen, men inte så jag behövt ha den av. Får hoppas det fortsätter så, vill ju hemskt gärna ha den på så länge som möjligt Glad 
  • s89

Hej tjejer. UL gick bra.. Bebisen mådde fint Skrattande Sparkade och vinkade åt mamma o pappa.. hihi.. Åååh underbara lill* varelse.
    BM sa att det fanns ett litet hinnstråk vid moderkakan.. Undrar vad detta kan vara. Fick inget direkt svar. Mer än att hon sa att till 99,9% är det ingen fara. Någon som vet?

Kram, hoppas ni har det bra! 

• linn78
    Jaya skrev 2010-07-12 20:46:50 följande:
    JAAA! Idag har jag och min sambo varit på RUL Skrattande
    Så himla underbart!! Svårt att få en bra bild av krabaten då den sprattlade hej vilt därinne, Blyg var h*n med handen för ansiktet hela tiden. Men allt såg bra ut. Nu känner jag mig lyckligare än någonsin!
    Grattis till blyger!!
  • linn78
    s89 skrev 2010-07-13 17:22:49 följande:
    Hej tjejer. UL gick bra.. Bebisen mådde fint Skrattande Sparkade och vinkade åt mamma o pappa.. hihi.. Åååh underbara lill* varelse.
    BM sa att det fanns ett litet hinnstråk vid moderkakan.. Undrar vad detta kan vara. Fick inget direkt svar. Mer än att hon sa att till 99,9% är det ingen fara. Någon som vet?

Kram, hoppas ni har det bra! 
    Grattis till dej med! Hinnstråk har jag dock aldrig hört talas om så där kan jag inte hjälpa dej. Men det bör ju inte vara något farligt för då hade du säkert få extra kontroller och sånt.
  • linn78
    Stoce skrev 2010-07-13 10:38:39 följande:

Här är det v 20 idag!! Vad kul med alla babysakerna, jag velar och velar om syskonvagn eller inte... Hade helst sluppit för jag tycker att dom är jobbiga allihopa men det är säkert lika jobbig att pulsa genom snö med ståbräda i vinter. Ska se om jag hittar nån billig på blocket kanske...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)